beantwoord

Geld terugvragen bij onterecht instaptarief van OV gehaald

• 10 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 291 Bekeken

Hallo,

Afgelopen week ben ik naar Utrecht CS gereist. s 'Avonds zijn wij gaan eten op het station. Hiervoor heb ik ingecheckt bij de poortjes met mijn OV, omdat het niet anders kan bij Utrecht CS. Na ong een uur weer uitgecheckt. Hierbij is het instaptarief van 20,- euro van mijn kaart gehaald, zonder dat ik dus gebruik heb gemaakt van de trein.
Nu staat er een handig filmpje bij 'incheck/uitcheck' gemist hoe je dit kunt aangeven via Mijn NS. Dit filmpje klopt helaas niet, omdat er bij reishistorie -> betreffende reis -> snel regelen, alleen de optie 'geld terugvragen bij vertraging' staat en geen optie 'geld terugvragen bij incheck/uitcheck gemist'.

Hoe kan ik deze 20,- euro terug vragen?
Mvg, Claudia
icon

Beste antwoord door MoDe 11 oktober 2018, 00:31

Wanneer je incheckt bij een station en daar langer dan 1 uur verblijft, wordt automatisch het instaptarief berekend. Er wordt vanuit gegaan dat je in een uur hebt kunnen reizen.

Je zegt dat je om op station Utrecht te gaan eten je wel moest inchecken om te gaan eten. Vrijwel alle eetgelegenheden binnen de poortjes zijn ook bereikbaar via de route die tussen het station en het stadskantoor van en naar Hoog Catharijne loopt. Vanaf die kant hoef je niet in te checken.

Om je geld terug te vragen kun je het beste telefonisch (laat op de avond meestal minder druk), via twitter of via facebook (duurt wat langer) contact opnemen met de klantenservice: https://www.ns.nl/klantenservice
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wanneer je incheckt bij een station en daar langer dan 1 uur verblijft, wordt automatisch het instaptarief berekend. Er wordt vanuit gegaan dat je in een uur hebt kunnen reizen.

Je zegt dat je om op station Utrecht te gaan eten je wel moest inchecken om te gaan eten. Vrijwel alle eetgelegenheden binnen de poortjes zijn ook bereikbaar via de route die tussen het station en het stadskantoor van en naar Hoog Catharijne loopt. Vanaf die kant hoef je niet in te checken.

Om je geld terug te vragen kun je het beste telefonisch (laat op de avond meestal minder druk), via twitter of via facebook (duurt wat langer) contact opnemen met de klantenservice: https://www.ns.nl/klantenservice
Welkom bij de Community, Claus981.

Vervelend dat er saldo van je kaart is geschreven terwijl je niet hebt gereisd! Ik zie dat MoDe al enige uitleg heeft gegeven 🙂.

Restitutie aanvragen kan inderdaad via de kanalen die MoDe aangeeft.

Laat je weten of het gelukt is?

Reageer