beantwoord

Geld terugvragen OV chipkaart na verkeerd checken

• 22 september 2014
  • 2 reacties
  • 768 Bekeken

Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik in Breda het saldo van mijn ov chipkaart opgeladen met 20 euro. Ik had er nog 3 euro op staan dus na het opladen 23 euro. Ik heb die middag niet meer met het OV gereisd en wilde 's avonds op het station in Breda inchecken. Omdat het station is vernieuwd staan er geen incheckpalen meer op het perron, alleen van die massale incheck poorten net als op alle grote stations. Aan de kant waar ik vandaan kwam hingen er aan sommige poorten papieren met daarop ''alleen uitchecken''. Ik snapte niet wat daarmee bedoeld werd, dus hield voor de zekerheid mijn OV kaart voor een poort waar dit papier niet aan hing. Toen stond er tot mijn verbazing ''u bent uitgecheckt'', terwijl ik nooit ingecheckt ben geweest. Ik liep toen naar de andere kant van de poort en hield mijn OV kaart voor de lezer, toen was ik wel ingecheckt. Ik ben van Breda naar Etten-Leur gereisd. Ik heb een studenten week product, dus in het weekend kost deze rit mij maar 1,60. Echter was tot mijn grote verbazing 11,60 van mijn saldo afgehaald toen ik in Etten-Leur uitgecheckt had!! Ik wil heel graag dit geld terug hebben, want voor 11,60 een enkeltje Breda-Etten vind ik wel heel erg prijzig. Hoe kan ik dit terugvragen?

Groeten Yascha Hoendervangers
icon

Beste antwoord door Hertog 22 september 2014, 23:24

Niet alleen op die papieren staat "alleen uitchecken", ook op het display van het poortje kun je de functie van dat moment aflezen.

Via de Klantenservice (030 751 51 55) zou u kunnen proberen de teveel betaalde €10 terug te krijgen.
Eventueel wacht u tot een moderator van dit forum daarover contact met u opneemt.
Bekijk origineel

2 reacties

Niet alleen op die papieren staat "alleen uitchecken", ook op het display van het poortje kun je de functie van dat moment aflezen.

Via de Klantenservice (030 751 51 55) zou u kunnen proberen de teveel betaalde €10 terug te krijgen.
Eventueel wacht u tot een moderator van dit forum daarover contact met u opneemt.
Hallo Yascha,

Vervelend dat het verkeerd is gegaan met in- en uitchecken. Heb je al contact opgenomen met de klantenservice? Anders kun je mij een privebericht sturen met je NAW gegevens, geboortedatum en kaartnummer, dan kijk ik het voor je.

Groet,
Marjan

Reageer