beantwoord

Geld weg?

  • 18 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 167 Bekeken

Laatst ging ik een dagje weg met een NS dagkaart en ging ik even door de poortjes heen om wat eten te halen, dus ik dacht ik doe dat wel even met mijn OV chipkaart omdat ik die toch bij de hand had. Dus ik wou 'inchecken' stond er: 'uitgecheckt' en ging er 10 euro van mijn OV af. Ik dacht oke, misschien was ik laatst vergeten uit te checken wie weet. Dus op de terugweg wou ik weer wat te eten halen en gebeurde precies hetzelfde. Dus nu is er 20 euro van mn OV af gegaan.. Kan ik dit geld terug krijgen of is het weg?
icon

Beste antwoord door Thom 18 oktober 2017, 13:35

Het is niet altijd weg. Bij een poortje kunt alleen inchecken aan de buitenkant en alleen uitchecken aan de binnenkant. Dit in tegenstelling met een paaltje, daar gaat het automatisch. Het lijkt er op dat u de verkeerde kant van het poortje genomen heeft.
Houdt uw dagkaart met nummer bij de hand. Het is goed denkbaar dat het via Klantenservice moet.

https://www.uitcheckgemist.nl

Lukt het niet, heeft u een papieren dagkaart of blijkt het te ingewikkeld:


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het middels onderstaande kanalen sneller.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is niet altijd weg. Bij een poortje kunt alleen inchecken aan de buitenkant en alleen uitchecken aan de binnenkant. Dit in tegenstelling met een paaltje, daar gaat het automatisch. Het lijkt er op dat u de verkeerde kant van het poortje genomen heeft.
Houdt uw dagkaart met nummer bij de hand. Het is goed denkbaar dat het via Klantenservice moet.

https://www.uitcheckgemist.nl

Lukt het niet, heeft u een papieren dagkaart of blijkt het te ingewikkeld:


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het middels onderstaande kanalen sneller.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Bedankt voor je antwoord Thom, niks meer op toe te voegen :)

Laat je even weten of het is gelukt wickypedia?
Via uitcheckgemist.nl kon het niet dus ik heb een FB bericht gestuurd en als het goed is is het geregeld! Bedankt!
Reputatie 7
Fijn om te horen, bedankt ook voor deze terugkoppeling.

Reageer