beantwoord

Gele anti-slip strepen op de trap

• 2 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 224 Bekeken

Op station Zwolle zijn recent op de trappen gele anti-slip strepen aangebracht. Goed idee ivm veiligheid.
Helaas zie ik dat op een aantal trappen al aardig wat van die strepen los zijn, verschoven of zelfs er al helemaal af zijn. Vraag me af of er goed is gekeken dat dit soort strepen goed zouden hechten op deze trappen.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 oktober 2019, 13:25

Ik moet zeggen dat ik me dit nu ook begin af te vragen. Ik heb begrepen dat we van meerdere stations, inclusief Utrecht Centraal, al meldingen hebben ontvangen dat ze aan het los laten zijn. We hebben al deze meldingen dan ook doorgezet dus ik ga ervan uit dat dit ook onderzocht zal worden.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge
Het antwoord daar op is natuurlijk erg makkelijk, je geeft hem zelf namelijk al.
Lijkt mij ook dat dat dan niet goed is ingeschat. Ik zal er een melding van maken!
Reputatie 7
Badge +3
Kwestie van de juiste anti-slip tape en primer. Hangt af van de ondergrond en de mate waarin het belopen wordt.

Op de buitentrap van het bedrijf waar ik gewerkt heb moest de anti-slip (die we overigens zelf maakten en verkochten) opnieuw worden aangebracht. Onze hoofddistributeur was vervolgens een dag bezig met aanbrengen van primer en nieuwe Safety-Walk.
Reputatie 7
Badge +3
Overigens zie ik op het Instagram account van deze distributeur dat zij onlangs een stationstrap hebben voorzien van anti-slip. Lijkt me alleen niet Zwolle (spoor 19?)
https://www.instagram.com/p/B2MEN4QIW34/

Badge +3
Gokje, middentunnel Utrecht Centraal dus? Vrijdag eens kijken, mits ik de sprinter naar Woerden neem. 😃
Reputatie 5
Badge
Gokje, middentunnel Utrecht Centraal dus? Vrijdag eens kijken, mits ik de sprinter naar Woerden neem. 😃

Ik kan deze gok goed bevestigen! 🙂
Op station Utrecht Centraal zijn ook alle trappen beplakt met deze strepen en daar beginnen ze ook al los te laten. Ik vroeg me af waarom er is gekozen voor deze strips? Ze zijn best wel lelijk en blijken ook nog eens niet goed te werken.
Ik moet zeggen dat ik me dit nu ook begin af te vragen. Ik heb begrepen dat we van meerdere stations, inclusief Utrecht Centraal, al meldingen hebben ontvangen dat ze aan het los laten zijn. We hebben al deze meldingen dan ook doorgezet dus ik ga ervan uit dat dit ook onderzocht zal worden.

Reageer