Geleidelijnen Sloterdijk: blinden niet naar de bus en overige missers

Reputatie 5
  • Reisleider*
  • 494 reacties
Ik heb al eerder een topic over de geleidelijnen op Sloterdijk aangemaakt. Aangezien ik vandaag met een goedziende vriendin (die altijd enthousiast wOrdt van raar aangebrachte geleidelijntjes) en het vorige topic al op ‘’beantwoord’ stond, maak ik toch maar een nieuw topic aan.

Vandaag hebben wij een paar testrondjes gemaakt op Sloterdijk.

De eerste test ging van spoor 5 naar het Carascoplein (het busstation waar GVB en Connexxion stoppen). Tot en met de deur achterin de metroverdeelhal ging het goed. Daar hielden de geleiedelijnen echter op, terwijl de routebeschrijving doodleuk meende dat er nog geleidelijnen liepen. Ik werd vervolgens linksaf gedrigieerd over de regenboogbrug richting het Flixbusstation. De lift (yup, er was een lift opgenomen in de routebeschrijving zonder liften) was echter naar rechts.

Tweede test was van het Carascoplein naar spoor 10 (de Hemboog). Na ons te hebben verbaasd over de routebeschrijving (omdat wij dachten de geleidelijn via detrap naast het Holiday Inn te moeten nemen), bleek er echte ook nog bij halte F/G een trap naar boven te gaan, met een route door een tunneltje die zo naa rspoor 10 zou gaan. Bovenaan de trap was er uiteraard over een afstand van 100 meter geen geleidelijn, terwijl die er volgens de beschrijving wel was.

De derde test ging van spoor 10 naar spoor 12. Maar ook hier ging het niet lekker, aangezien de attentievlak halverwege de route niet stond beschreven: daar takt namelijk een geleidelijn af richting het Carascoplein. Daar kun je lang zoeken naar een trein richting Amsterdam.

Conclusie: binnen het hoofdgebouw van Sloterdijk kloppen de omschrijvingen wel. Dit zijn overstappen tussen de sporen 3/4/5/6/7/8/11/12. Zodra je een teen buiten het hoofdgebouw zet richting het Carascoplein of de sporen 9/10 op de Hemboog, is er broddelwerk geleverd.

Aanbevelingen:
- Maak he tmet onmiddelijke ingang nie tmeer mogelijk om routes van/naar het Carascoplein en sporen 9/10 te maken. Gelet op de winterslaap van de beheerders van ns.nl/geleidelijnen vraa gik mij af hoe lang dit gaat duren. Zet daabrij ook in een disclaimer op de pagina dat die routes nog niet kloppen en verwijs naar NS AVG.
- Huur voortaan mensen in die bij het beschrijven van de geleidelijnen nauwekeurig te werk gaan, en niet zomaar geleidelijnen erbij verzinnen of juist wegverzinnen.

28 reacties

Bedankt dat je je hier zo voor inzet, VIRM. En natuurlijk bedankt voor je specifieke feedback en aanbevelingen. Ik geef het meteen door aan mijn collega's die hier verantwoordelijk voor zijn.
Reputatie 5
Goedenavond! Ik neem aan dat de achterliggende afdeling wakker is geworden? Bij Sloterdijk is er echt ergens iets misgegaan. Lijkt mij dat ze alvast even een eerste terugkoppeling geven. Of gaat dit nog langer dan de aanpassing op Zwolle duren...?
Ik zal mijn collega Iris even een berichtje sturen. Ze komt er zo snel mogelijk op terug!
Reputatie 5
Denice NS schreef:

Ik zal mijn collega Iris even een berichtje sturen. Ze komt er zo snel mogelijk op terug!

Beste Denice: Het vorig topic van Virm over dit onderwerp dateert van 5 maanden geleden. Ik heb mij er toen al hooglijk over verbaasd dat het allemaal zo lang moest duren. Jullie hebben zonder na te denken (zie topic diefstal op sloterdijk) een hoop staal in de perronhal gedeponeerd en ca 4 maanden geleden was de verbouwing voltooid. Ik had de hoop dat de verbouwing rekening had gehouden met de geleidelijnen. Dit was per slot van rekening niet het eerste station wat onder handen werd genomen. Het is uitermate teleurstellend dat dit ook niet gelukt is.

Ik wil jullie dringend adviseren om het advies van VIRM nu eens ter hand te nemen en vandaag op te pakken.

Een reactie van : Ik zal mijn collega even een berichtje sturen is in deze m.i. niet passend.
Reputatie 5
Ik heb Iris gisteravond nog op dit forum zien posten...
Goedemiddag VIRM,

Excuses, ik had de terugkoppeling in je andere topic gezet, dat hier ook mee te maken had. Bij deze dus ook in dit topic de terugkoppeling:

Ik heb begrepen dat mijn collega's ervan op de hoogte zijn dat het niet up-to-date is en dat het op de agenda staat om er vanuit NS naar te gaan kijken. Doordat ik ze van jouw topics op de hoogte gesteld heb, is het nu extra onder de aandacht gekomen. De verwachting is dat het dit najaar goed opgepakt zal gaan worden.
Reputatie 5
Dit najaar? Er ontbreken geleidelijnen en de beschrijving klopt gewoon op diverse punten niet. Worden de niet-kloppende beschrijvingen er dan half gehaald?
Ik weet niet of Iris deze specifieke informatie heeft ontvangen VIRM, maar heb haar even een bericht gestuurd. Zij komt hier zo spoedig mogelijk even op terug.
VIRM schreef:

Dit najaar? Er ontbreken geleidelijnen en de beschrijving klopt gewoon op diverse punten niet. Worden de niet-kloppende beschrijvingen er dan half gehaald?

Persoonlijk begrijp ik je reactie volkomen, maar ik wil ook graag transparant zijn hierover. Ik heb teruggekoppeld gekregen dat er voor nu geen plannen zijn om de beschrijvingen te checken en aan te passen of weg te halen, maar dat het wel op de roadmap staat en dus later dit jaar zal worden opgepakt. Ik zou je graag blij willen maken met een mooier antwoord, maar dat gaat helaas niet.
Reputatie 5
Dus niet alleen wordt er broddelwerk afgeleverd door de mensen bij NS of een eventueel ingehuurd bedrijf, maar vervolgens wordt er dus ook maandenlang niks mee gedaan? De afdeling die verantwoordelijk is voor de routebeschrijvingen hecht kennelijk geen waarde aan kwaliteit en accuraatheid.

Overigens snap ik dat jij er ook niks aan kunt doen. 🙂 Maar he tis wel stuitend dat in een ander topic Arnold NS aangaf dat ik vooral de knelpunten moet aangeven, en dat er vervolgens verderop in de organisatie een roadblock wordt opgeworpen.
Reputatie 7
Badge
Arnold had kennelijk inmiddels ook de roadblock ontdekt. Hij is nu weg.
Reputatie 5
Iris, komt er vanuit de achterliggende afdeling ook een nuttige reactie? Of is het een gevalletje klantje pesten?
Iris heeft haar best gedaan. Het is niet dat wij dit bewust doen om je te pesten. Spijtig dat je dat vermoeden hebt.
Op Amstel hebben alle geleidelijnen een nieuwe lik witte verf gekregen. ????...????????
Reputatie 5
Errit, dit is ook geen verwijt naar Iris of jij. Maar er zijn fouten gemaakt met die routebeschrijving, en de achterliggende afdeling accepteert doodleuk dat dat dus nog een halfjaa rop de website blijft staan. Als je als slechtziende of blinde dan gebruik van die beschrijvingen gaat maken, mag je het lekker zelf uitzoeken. Dan is de achterliggende afdeling bezig met klantje pesten.
Reputatie 5
Nooduitgang schreef:

Op Amstel hebben alle geleidelijnen een nieuwe lik witte verf gekregen. ????...????????

Dat wordt door ProRail gedaan. 😉
Ik snap je punt en betreur dit ook, VIRM. Ik ben trouwens nog wel druk voor je bezig met betrekking tot het indienen van claims. Ook heb ik nog de vraag uitstaan welke plattegronden nou wel en niet kloppen. Ik laat je dit zo snel mogelijk in het desbetreffende topic weten.
Reputatie 5
Errit, ik snap het dat jij je hiervoor inzet en dat waardeer ik ook. 🙂 Maar ik neem natuurlijk geen genoegen me thet antwoord over de geleidelijnen rondom Sloterdijk. Wat is de volgende stap?

Wat bedoel je overigens met de plattegronden?
Ik kan niets anders doen dan een klacht voor je indienen. Ik had het trouwens verkeerd. Ik bedoel de routebeschrijvingen die je hier kan vinden. Of deze allemaal actueel zijn.
Reputatie 5
Waar ozu je dan een klacht voor mij kunnen indienen Errit? En wordt er dan ook iets mee gedaan?
We dienen een klacht in die vervolgens bij de juiste afdeling terechtkomt. Er wordt zeker wat mee gedaan, maar ik weet niet of het project hierdoor sneller wordt opgepakt. Ik heb ze de topics overigens ook laten zien, dus ze waren in ieder geval eerder al op de hoogte van het ongenoegen dat bij jou ontstaan is. Als je wilt dat ik een officiële klacht voor je registreer en doorzet, zou je dan in een privébericht je NAW-gegevens, geboortedatum en de klacht kunnen sturen?
Reputatie 5
Dus je dient een klacht in bij de afdeling die over de routebeschrijvingen gaat? Iets met een slager die zijn eigen vlees keurt...

Zou een moderator nogmaals het verzoek neer kunnen leggen om de incorrecte routebeschrijvingen van de website af te halen? Vorige keer kon dat in maar liefst drie weken, dus nu moet dat toch ook kunnen?
De klachten worden eerst verzameld bij de klachtenafdeling en daarna worden de betreffende afdelingen ingeschakeld. Eerder is er aangegeven dat in het najaar deze informatie geüpdatet wordt. Ik heb het nog eens onder de aandacht gebracht. Mocht hier een andere terugkoppeling uit voortkomen, dan laat ik het je meteen weten, VIRM.
Reputatie 5
Ondertussen op Sloterdijk...
Reputatie 5
En de website bevat nog steeds onjuiste informatie. Stel je toch eens voor dat je een goedwerkend product voor je visueel beperkte klanten ontwikkelt...

Reageer