Geleidelijnen Sloterdijk: blinden niet naar de bus en overige missers

Toon eerste bericht

35 reacties

De warme zomer is voorbij, we zitten nu in het najaar. Tijd voor een statusupdate lijkt mij. Dus @Iris NS , @Erryt NS wanneer gaan de geleidelijnen opgepakt worden?
Reputatie 6
Je ziet het Lubbers, na 18 dagen nog geen reactie op je verzoek. Ik heb gisteren wel even lopen rondneuzen, dus zal ik het maar doen?

1. In de centrale hal loopt nu een geleidelijn van ongeveer de lift van sporen 7/8 naar de trap richting het Carascoplein. De oude lijn die vanaf die trap doodliep tegen de personeelsingang van de Kiosk – en zodoende een verkapte personeelswervingsactie vormde – is verdwenen.
2. Op de loopbrug achter de metroverdeelhal is een stuk geleidelijn aangebracht op het betonnen gedeelte om de metroverdeelhal met de lift richting het Carascoplein te verbinden. Op de stalen platen van de brug ligt natuurlijk geen geleidelijn, dus dat moet je zelf maar uitzoeken. Ik vermoed dat dit terrein is van de gemeente Amsterdam.
3. De routebeschrijvingen op ns.nl/geleidelijnen laat nog steeds een disclaimer zien dat niet alle routes up-to-date zijn.

Dus een dikke driekwart jaar na de verbouwing c.q. plaatsing van poortjes is het aspect toegankelijkheid nog niet afgerond. Hoe verassend…
NS is heel goed in iets met kluitje en riet
Reputatie 3
Ik kwam hier toevallig door een topic bij gerelateerde onderwerpen en ik dacht even de website checken en zie hier. Dat jullie je uiterste best doen lijkt mij om het eufemistisch te brengen licht bezijden de waarheid:

Geleidelijnen zoeken: Amsterdam Sloterdijk

Let op; er zijn werkzaamheden op dit station, waardoor de routebeschrijving niet helemaal correct is. We doen ons uiterste best om zo spoedig mogelijk weer de juiste informatie te tonen. Onze excuses voor het ongemak.
Bepaal hieronder de route die u op dit station wilt afleggen of toon de algemene beschrijving van dit station.
Badge +3
Dank, activist. @VIRM al wat wijzer inmiddels?
Reputatie 3
Ik denk dat @VIRM op vakantie is. Ik vermoed overigens dat de geleidelijnen inmiddels wel hersteld zijn, maar men weer is vergeten de website aan te passen.

Er zijn in ieder geval al lange tijd geen werkzaamheden meer op dit station.

Ik mis bij NS gewoon regie. Zie bijvoorbeeld ook nu weer het topic over de tijdelijke paaltjes met verkeerde tijden. Er dienen voor dit soort gevallen draaiboeken te zijn met afvinklijsten. (Dus als laatste boxje: Website aangepast => check! en Paaltje geeft juiste tijd aan => check!)

https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/totale-reis-duurder-door-dubbel-in-en-uitchecken-59515
Badge +3
Via Twitter:

Vandaag echt een topdag gehad bij mijn vriendin Karin! Zo heerlijk als vriendschappen zo diep zitten dat je elkaar niet wekelijks hoeft te zien/spreken. Op de terugweg wel een rare situatie op station Amersfoort. Er staat een leuning voor de lift op perron 7
Bron: https://twitter.com/S_Groeneveld/status/1158832736863436801
Hi De activist en Robert B, ik heb hier toevallig nog niet zo lang geleden een onderwerp over aangekaart wat op scoial media binnen kwam. Ik zal eens kijken of daar al wat uit is gekomen. Zo niet, kaart ik het opnieuw aan. Ik kom erop terug!
De informatie op de website is inderdaad niet aangepast naar de nieuwe situatie! Ik krijg door dat we de informatie voor de lijnen van ProRail krijgen, dus ik zal daar ook wat proberen aan te kaarten.
Reputatie 3
En de website bevat nog steeds onjuiste informatie. Stel je toch eens voor dat je een goedwerkend product voor je visueel beperkte klanten ontwikkelt...

Ja stel je eens voor @VIRM : NS faalt nu al meer dan jaar opzichtig hier. Al door allerlei moderators hierop gewezen, maar ondertussen nog steeds niet opgepakt. Fijn als je je slechtziende klant zo het bos instuurt. 🙄

Reageer