beantwoord

Geluidsoverlast stilstaande locomotief

• 26 juli 2019
  • 28 reacties
  • 1141 Bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Waarom zou er iemand per se moeten liegen? Dingen zijn nooit zo zwart-wit als liegen vs ultieme waarheid.

Feit: er is schijnbaar beloofd dat er geen locs meer opgesteld zouden staan.
Feit: er worden af en toe alsnog locs daar opgesteld.

Dan is mijn conclusie dat de belofte over het planmatig opstellen gaat en dat in geval van calamiteiten/ad-hoc aanpassingen aan de planningen er alsnog gewoon gebruik gemaakt kan worden van het spoor. Dat lijkt mij ook niet meer dan redelijk. Op die manier wordt er zoveel mogelijk rekening gehouden met omwonenden, maar dat lukt dan helaas niet altijd volledig en is ook nooit 100% uit te sluiten in de praktijk.

Dit is wel weer echt een typische NS reactie. We beloven iets en als we dat niet waar kunnen maken dan gaan we uitleggen dat de belofte niet ging om de werkelijkheid maar om wat gepland wordt en als dat ook niet de blijkt te gebeuren dan bagatiliseren we de belofte met opmerkingen dat geluidsoverlast er bij het spoor bijhoren.

Ik kan helemaal begrijpen dat geluidsoverlast erbij hoort, maar beloof dan niet dat er geen traxxen meer geplaatst zullen worden.
Tuurlijk is het makkelijk zo'n belofte te doen als daarmee je gehoor aan de klachten kan geven en helemaal als je als NS vind dat zo'n belofte meer een intentie verklaring is.
Reputatie 2
Inderdaad, echt stuitend hoe NS medewerker @Julian recht probeert te praten wat krom is. Of is het echt een ambtenaren trekje om dingen te beloven en niet waar te maken? Schijnen ze in de politiek ook nogal last van te hebben
Badge +3
Tja, als (individuele) bewoner die er last van heeft (ding staat er heel de nacht en maakt herrie) kan je weinig.

Dan had je daar inderdaad niet moeten gaan wonen (toen het jaren geleden nog hartstikke rustig en overzichtelijk was qua treinen)...

Rond Eindhoven Airport kan ik me daar nog iets bij voorstellen (da's allemaal nieuwbouw van de laatste decennia, en kon je op je vingers natellen dat het alleen maar meer zou worden!).

Maar gewoon als wijkbewoners (groepering) klagen bij de Gemeente kan toch ook?

Dan zoeken die het maar uit met ProRail en alle beloftes over geluidsbeperkende voorzieningen en zo... (geen treinen meer, geluidsschermen of aanpassingen aan je woning)? 🤔

Reageer