beantwoord

Gemaakte reis ontbreekt in overzicht gemaakte reizen

• 2 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 308 Bekeken

Op 14 september ben ik met de bus van Doetinchem naar Vorden; met de trein van Vorden naar Zutphen (Arriva) en met de trein van Zutphen naar Zwolle. In Zutphen kon ik bij Arriva (of Syntus ??) alleen inchecken. Paal gaf drie keer aan "Incheck OK". In mijn overzicht als ik inlog zie ik de treinreis Vorden - Zutphen niet terug. Ik heb wel een foto van alle in- en uitcheck momenten (van de chip-automaat).
Hoe kan dit gebeuren?
icon

Beste antwoord door Thom 2 oktober 2017, 09:29

Als u in een NS-overzicht kijkt, dus bij 'MijnNS', zullen de reizen van Arriva er niet in staan. U kunt wel kijken op www.ov-chipkaart.nl

Daar staan alle reizen die u maakte met uw ov-chipkaart en van alle maatschappijen.

NS is in formele zin slechts één van de vervoerders. NS kan ook niet bij de gegevens van bijvoorbeeld Arriva.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u in een NS-overzicht kijkt, dus bij 'MijnNS', zullen de reizen van Arriva er niet in staan. U kunt wel kijken op www.ov-chipkaart.nl

Daar staan alle reizen die u maakte met uw ov-chipkaart en van alle maatschappijen.

NS is in formele zin slechts één van de vervoerders. NS kan ook niet bij de gegevens van bijvoorbeeld Arriva.
Goedemorgen fdekoning en welkom op oNS forum,

Spijtig dat dit is gebeurd. Via de site die Thom hierboven benoemde kan je achterhalen waar het is misgegaan. Zodoende weet je waar je aan moet kloppen om een verzoek tot restitutie in te dienen.
Dit komt toch vreemd op mij over. Vooral omdat de vlak daarvoor gemaakte busreis met Arriva wel in het overzicht staat, met gemaakte kosten.
Reputatie 7
Badge +4
Kan het zijn dat u de reisplanner en het eindoverzicht verwart?
Kan het zijn dat u de reisplanner en het eindoverzicht verwart?

Dat weet ik niet. Ik heb deze Arriva-busreis staan in het overzicht "gemaakte reizen" in "mijnnszakelijk" en de direct daarop volgende Arriva-treinreis niet.
Zou je de tip van Thom willen opvolgen en dit overzicht via OV-chipkaart willen achterhalen? Je weet dan zeker waar het is misgegaan.
Ik heb mijn kaart proberen te koppelen. Als het goed is krijg ik over 2 dagen een code.
Ik heb nu een overzicht, zie hieronder; dus nogmaals de vraag: Waarom kan ik in Zuthphen alleen inchecken en niet uitchecken (bij Arriva en/of Syntus):

Datum Ritprijs Declareren

14-09-2017
donderdag Check-in Trein - Arriva
16:43 Vorden
Product: NS-Business Card NS-vrij (2e klas)
14-09-2017
donderdag Check-in Trein - Syntus
16:55 Zutphen
14-09-2017
donderdag Check-in Trein - NS
14-09-2017
donderdag Check-in Trein - Syntus
14-09-2017
donderdag Check-in Trein - Arriva
16:59 Zutphen
14-09-2017
donderdag Check-uit Trein - NS
16:59 Zutphen
Check-in: Zutphen
14-09-2017
donderdag Check-in Trein - NS
17:00 Zutphen
En de tweede vraag hierbij: Waarom staan de gemaakte kosten er niet bij (bij de treinreizen wordt er kennelijk uiteindelijk niets in rekening gebracht, maar bij de busreizen wel. Die van hieronder, ook Arriva, was 3,42.
Maar dat is bij "OV-Chipkaart" niet te zijn. In dit geval weer wel bij de NS.
Is er ook ergens een totaaloverzicht van transacties en ritprijzen te vinden?

14-09-2017
donderdag Check-in Bus - Arriva
16:19 Doetinchem, Slingeland Ziekenhuis
Product: BTM Vol Tarief
14-09-2017
donderdag Check-uit Bus - Arriva
16:42 Vorden, Station
Check-in: Doetinchem, Slingeland Ziekenhuis
Product: BTM Vol Tarief
Reputatie 7
Ik vind het vrij lastig om antwoord te geven op jouw vragen, maar ik doe mijn best.
1. Waarom er niet uitgecheckt kon worden op station Zutphen met jouw Businesskaart, is mij onduidelijk. Dit hoort gewoon mogelijk te zijn, het lijkt er hier alleen op dat er niet is uitgecheckt op Zutphen maar eerst bij Syntus is ingecheckt. Dat maakt de reis bij Arriva afgerond, dan kun je daar niet meer inchecken.
2. De enige reden die ik mij kan bedenken voor het ontbreken van de prijzen in de reisgegevens, is dat je niet inlogt met jouw gebruikersaccount (voor kaarthouders) maar met het account voor de contactpersoon. Dit is doorgaans het bedrijf dat de Business-card uitgeeft. Zou dat mogelijk kunnen zijn. Transacties bij andere vervoerders komen in dit overzicht goed en compleet te staan, maar hier kunnen 10-14 werkdagen overheen gaan voor de juiste informatie is aangeleverd. Deze termijn is hier overschreden, dus dat kan de reden niet zijn.

Reageer