beantwoord

Genoeg is genoeg

Reputatie 2

Nu is het toch echt afgelopen

Naast elke dag meer mensen in de trein zonder mondkapje kom ik nu op Station Sloterdijk een groep NS-ers tegen die met een man staan te praten en te lachen zonder mondkapje

Ik vraag wie ze zijn en ze zeggen NS beveiliging

NIEMAND van deze beveiligers had een mondkapje op

Nu kan de NS niet meer wegkomen met ‘we hebben geen tijd om mensen aan te pakken’ en we zijn niet verantwoordelijk voor al die doden

Dit is eigen personeel die er juist voor is om te beveiligen, en juist die grijpen niet alleen niet in maar plegen zelf misdaad/misdrijf om geen mondkapje te dragen wat sinds December in de wet is opgenomen

Wie kan mij doorverwijzen naar iemand die ECHT bij de NS werkt en deze mensen kan ontslaan, uiteraard heb ik de overtreding op foto, en nee niet op deze site gezet want oh oh de privacy van die mensen die samen met andere overtreders 20000 doden en 10 duizenden mensen ziek hebben gemaakt

Als nu geen oplossing komt ga ik dit zeer hoog opnemen met justitie of pers

icon

Beste antwoord door Erryt NS 3 juni 2021, 18:55

Spijtig dat je nog steeds moet ondervinden dat de maatregelen niet in acht worden genomen. Het is nog steeds de bedoeling om een mondkapje te dragen in de trein en op het station. Voor het personeel geldt dat ze deze ook dienen te dragen, maar een spatscherm is voor personeel ook toegestaan. Net als in vorige topics die je hebt gestart geldt nog steeds het advies om contact op te nemen met onze klantenservice als je een klacht wilt indienen. Hier gaan wij erg serieus mee om. Indien nodig zal er een consequentie aan verbonden worden.

Bekijk origineel

164 reacties

Spijtig dat je nog steeds moet ondervinden dat de maatregelen niet in acht worden genomen. Het is nog steeds de bedoeling om een mondkapje te dragen in de trein en op het station. Voor het personeel geldt dat ze deze ook dienen te dragen, maar een spatscherm is voor personeel ook toegestaan. Net als in vorige topics die je hebt gestart geldt nog steeds het advies om contact op te nemen met onze klantenservice als je een klacht wilt indienen. Hier gaan wij erg serieus mee om. Indien nodig zal er een consequentie aan verbonden worden.

Reputatie 2

Dank, nee dat heb ik nooit eerder gehoord,

Kan ik vast op NS site vinden hoe contact op te nemen?

Reputatie 2

En trouwens het word ook steeds erger heb vandaag 4x van plaats moeten veranderen omdat vlak naast me iemand ging zitten zonder mondkapje

Onze contactgegevens kan je hier vinden. Ik moet eerlijk zeggen dat 4x van plaats moeten wisselen wel erg veel is voor een treinreis. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Reputatie 2

dank man ja t wordt steeds enger op perrons ga ik ook op bankje zitten zover van alle mensen af

Maar er is ook goed nieuws 20 juni vaccinatie yesssssssssssssss

Reputatie 6

Als personeel al de regels niet opvolgt dan is het einde zoek. Ik wordt hier niet vrolijk van.

Reputatie 5

Een jaar geleden had ik dit nog kunnen begrijpen. Deze boosheid bedoel ik. Maar gelukkig kruipen we steeds sneller uit het dal en kunnen we weer langzaam aan terug naar onze normale samenleving. Inmiddels heeft ca. 60% van de mensen antistoffen tegen corona in het bloed, de ziekenhuizen zijn niet langer overbelast, en kunnen weer (eindelijk) gaan denken aan andere patiënten die ook zorg behoeven.

Er zijn ook steeds meer gelegenheden waar mensen zonder mondkapje samen zijn, op terrassen, in winkelstraten, op het werk, op het strand of in de dierentuin, en niets wijst erop dat dit een nieuwe “golf” gaat veroorzaken, integendeel, de cijfers dalen met de dag.

Het gedrag van die NS-ers ging wellicht in tegen je gevoel van “regels zijn regels” en in dat opzicht snap ik het. Anderzijds zou ik juist blij zijn weer eens lachende gezichten te zien zonder dat er een mondbedekking voor zit. Maak het niet groter dan het is.

Reputatie 7
Badge +3

Het gedrag van die NS-ers ging wellicht in tegen je gevoel van “regels zijn regels” en in dat opzicht snap ik het. Anderzijds zou ik juist blij zijn weer eens lachende gezichten te zien zonder dat er een mondbedekking voor zit. Maak het niet groter dan het is.

Dat het NS-personeel de regels aan zijn laars lapt kan natuurlijk niet. Hetzelfde personeel staat wel meteen te staken als NS van zijn kant zich niet strikt aan de regeltjes houdt. 

Badge

Dat het NS-personeel de regels aan zijn laars lapt kan natuurlijk niet. Hetzelfde personeel staat wel meteen te staken als NS van zijn kant zich niet strikt aan de regeltjes houdt. 

Is het NS personeel of ingehuurde beveiligers ?  Uit het verhaal denk ik nml het tweede @Tamzin 

Enne, wanneer is er voor het laatst gestaakt door NS personeel omdat de NS zich niet aan de regeltjes hield ??

Reputatie 2

PeterJK vandaag 8 mensen overleden en 63 mensen opgenomen in het ziekenhuis door die bewakers en andere die zich niet aan de regels houden

Jij vind er zijn toch teveel mensen op aarde dus who cares????

Reputatie 7
Badge +3

En u denkt echt dat al die mensen de besmetting hebben opgelopen omdat mensen op het station of in de trein geen mondkapje droegen?  De meeste besmettingen zijn volgens de GGD nog steeds terug te voeren op de huiselijk situatie, bezoek van/aan familie en vrienden, werk en school. En als al die mondkaploze mensen zorgen voor meer besmettingen is toch opvallend dat er blijkbaar volgens u de laatste tijd steeds meer mensen geen mondkapje dragen en er toch iedere keer minder besmettingen zijn. 

Veel van uw eerder genoemde aantal doden waren bovendien gevallen in verpleeghuizen en/of in een periode waarin mondkapjes nog niet verplicht waren in de trein of perrons. Verder overschat u hierbij de beschermende werking van mondkapjes, 

U heeft verder wel gelijk dat mondkapjes nog verplicht zijn en dat reizigers en personeel die behoren te dragen maar verder overdrijft u de zaken behoorlijk.

Wat mij betreft mag de mondkapjesplicht zsm worden afgeschaft, zijn we van die onzin en klachten over het niet of niet correct dragen af. 

Badge

PeterJK vandaag 8 mensen overleden en 63 mensen opgenomen in het ziekenhuis door die bewakers en andere die zich niet aan de regels houden

Ben wel even benieuwd hoe jij de link kunt leggen met het OV voor deze overleden mensen, heb je ergens bewijs gevonden dat deze mensen met het OV gingen en daar besmet zijn geraakt?  Kom maar eens met een onderbouwing gestaafd op bewijzen in plaats van dit soort suggesties te maken,

Op dit moment bent u namelijk mensen aan het beschuldigen dat ze doden en besmettingen op hun geweten hebben wat u niet kunt bewijzen en dat heeft wel wat weg van smaad.

En als je hier geen bewijzen van hebt zou het fijn zijn als je stopt met het aanmaken van dit soort topics waarin je allerlei niet onderbouwde beschuldigingen maakt. Om met je eigen woorden te spreken GENOEG is GENOEG.

Overigens overtreed je ook forum regels aangezien je het bewijs simpelweg niet kunt leveren voor de beweringen dat NS personeel verantwoordelijk is voor de doden en besmettingen:

Reputatie 5

Zijn AL die gevallen met zekerheid terug te voeren op een NS-medewerker die zich niet aan de regels hield?

Als personeel al de regels niet opvolgt dan is het einde zoek. Ik wordt hier niet vrolijk van.

kwam al tijden voor alleen nog niet in deze mate. Het is eindelijk bijna afgelopen!

Reputatie 2

Zijn AL die gevallen met zekerheid terug te voeren op een NS-medewerker die zich niet aan de regels hield?

Promotiefeestje van NEC bijvoorbeeld. Ik vind overigens inderdaad dat er veel te veel mensen op deze aardbol rondlopen, maar wens niemand Corona toe hoor.

Reputatie 2

@PeterJKH Nee dat zei ik al iedereen die zich niet aan regels houden zijn verantwoordelijk en zouden uit de samenleving moeten worden gezet ze kunnen de verantwoording van mens zijn niet aan.

Maar een bedrijf die als werk voor klanten zorgt dienen te zorgen dat dit veilig kan gebeuren, laat staan dat ze zelf meedoen

Badge +3

Overdrijven is ook een vak, er zijn geen besmettingen te herleiden naar korte contacten op een perron (en ook niet naar supermarkten en zo). Ja, misschien als je een winkelwagentje overneemt van iemand anders en vervolgens met je vingers in je neus, mond of ogen gaat zitten.

Bovendien verwacht je op een station ‘gezonde’ mensen, want voor mensen uit een kwetsbare groep of mensen die klachten hebben geldt immers dat ze thuis zouden moeten blijven (en zich óók bij milde klachten moeten laten testen). Vermijd drukke plekken geldt overigens nog steeds voor iedereen!

Maar als de NS huisregels (of een dringend advies van de Rijksoverheid of zelfs een wet!) zeggen dat ik op een perron een mondkapje op moet dan verwacht je van personeel dat zij daar ook aan mee doen natuurlijk.

En nu komt het… de mondkapjes zijn een vervanging voor de anderhalvemetermaatregel, dus waar je te allen tijde voldoende afstand kunt houden zijn ze overbodig.

Een groepje boa’s dat netjes op afstand blijft van reizigers (misschien zijn ze die ochtend allemaal negatief getest, dat doen veel bedrijven verplicht 2 keer per week) geeft dan misschien niet het goede voorbeeld of de juiste uitstraling, maar dat is dan hun eigen verantwoordelijkheid.

Bovendien zijn boa’s met handhavingsbevoegdheden uitgezonderd van de mondkapjesplicht (val me er niet op aan waar dat staat!) en doen ze -als dat waar is- helemaal niets fout.

Dus zolang ze niet bij jou of anderen in de buurt komen lijkt me er op een perron niets aan de hand.

Ze hoeven dus niet ontslagen te worden en al helemaal niet uit de samenleving gezet, omdat juist hun gedrag geleid heeft tot al die 18.000 doden. Die verder nooit op een station kwamen waarschijnlijk :joy:

Een ‘feestje’ van NEC of NAC -of welke voetbalclub dan ook- dat tot besmettingen heeft geleid betekent volgens de huidige inzichten dat die mensen op veel te korte afstand gedurende veel te lange tijd (meer dan een kwartier) bij elkaar zijn geweest, of redelijk intensief lichamelijk contact hebben gehad, dus luid juichend/zingend/schreeuwend om elkaars schouders hebben gehangen, of met groepen zichzelf thuis ‘gezellig ingedronken’ hebben of zo.

Dat is dus niet vergelijkbaar. 

Reputatie 1

Ik ben zelf heel voorzichtig en houd me aan alle coronamaatregelen maar ik ben helaas aangewezen op het OV. En ik zie daar dat er weliswaar reizigers zijn die zich aan de coronamaatregelen houden maar ook een heleboel die dat niet doen. Bij NS personeel zie ik dit ook. Dat is des te vervelender omdat je je in de trein juist niet aan de 1,5 meter afstand kunt houden. Integendeel, NS vindt het nu blijkbaar gepast om op drukke trajecten standaard korte treinen in te zetten. Je bent in zo'n drukke trein dan afhankelijk van het al dan niet verantwoorde gedrag van anderen en hoopt dan elke keer maar weer dat het niet tot een eventuele besmetting leidt. Ik vind dit toch wel erg risicovol. En het OMT onderschrijft dit. 

Reputatie 2

@Robert B helaas mag ik de fotos niet delen maar die mensen van de beveiliging stonden binnen 1,5m tov elkaar en van de passagier zonder mondkapje

Er zijn meerdere mensen die zijn overleden die bv alleen bij AH zijn geweest en de mensen die naast me zaten zouden half uur naast me hebben gezeten als ik niet van plaats was gewijzigd

Ten slotte het staat in de WET, als een organisatie mensen niet ontslaat die zich niet aan de wet houden zou het echt een zooitje worden Al zou maar 1 iemand besmet zijn door dit NS gedrag zou je boetekleed al moeten aandoen

Reputatie 2

@Janaa ja klopt traject Utrecht Amsterdam halve treinen , laat er vaak paar voorbij gaan die te vol zijn om kans besmetting te verkleinen. Je ziet ook nooit meer conducteur die die mensen aanpakt

Badge

BOA’s hoeven geen 1,5 mtr. afstand te houden volgens de wet.

En hoe zie je het voor je dat een Hc iemand aanpakt terwijl deze volgens jou ook de 1,5 meter afstand moet houden, dan kan de Hc niet eens meer door de trein heen lopen

Daarnaast verwacht ik niet dat een rechter er in meegaat dat je voor zo’n overtreding ontslagen kan worden, daar moet veel meer aan vooraf gaan. Daarbij is het aan de organisatie hoe te handelen en niet aan een klant van de organisatie om te oordelen hoe een organisatie op iets moet handelen richting een werknemer.

En nu suggereer je dat de AH ook betrokken is het overlijden van klanten, als je daar geen onderbouwend bewijs voor kan leveren maak je je wederom schuldig aan smaad.  Hou er rekening mee dat een organisatie welke beschuldigd wordt op deze wijze ook actie kan ondernemen in de richting van degene die dit soort beschuldigingen verspreid zonder dat ze onderbouwd zijn.

Reputatie 2

Nou dan lees jij nieuws niet, er stond echt bericht van man die in lockdown ALLEEN bij AH was geweest en overleden is @Jeroen 

Bovendien bij mijn AH hebben meeste meisjes wel hoofddoekjes maar geen mondkapjes op, dus of mondkapjes op is onzin of ze hebben vele veeeeele doden veroorzaakt toch? En ja ik heb foto's en filmpjes als bewijs

Willens en wetens poging tot doodslag doen zou voor elke rechter genoeg moeten zijn al heb je gelijk, er zijn geruchten dat rechters WL erg soft zijn, maar menselijk gezien, andere mensen in direct levensgevaar brengen zou tot volledige uit maatschappij moeten leiden

En nee heb wel vaker meegemaakt dat NS werknemer boven klant kiest, voor de corona had je veel mensen in stilte coupe zaten te bellen, nooit kwam een ns medewerker dit controleren en zo ja dan heb ik er nooit 1 gezien die de persoon een treinverbod gaf of zo

Maaaaar ik heb 1 keer in mijn leven niet ingechecked en toen kreeg ik flinke boete

Ten slotte BOA's hoeven geen 1,5m afstand te houden? Zou best kunnen overheid doet wel meer rare dingen zo schijnt er op een site te staan dat spatschermen ook mondkapje kunnen vervangen terwijl in September al bleek dat dit niet zo is, OF we MOETEN allemaal 1,5m houden OF niet mensen worden ziek en gaan dood ongeacht ze familie zijn van BOA, NS-er of iemand anders

Reputatie 7
Badge +1

Bovendien bij mijn AH hebben meeste meisjes wel hoofddoekjes maar geen mondkapjes op, dus of mondkapjes op is onzin of ze hebben vele veeeeele doden veroorzaakt toch?

En wat hebben het dragen van een hoofdoek en de mondkapjes met elkaar te maken? 

Reputatie 2

@loklok8 nou ze beweren altijd dat dit met geloof te maken heeft maar het percentage dat niet aan maatregelen houd bij supermarkt maar ook in OV is bizar, wel gelovig zijn maar wel zoveel mogelijk mensen het ziekenhuis in jagen lijkt me beeeeetje vreemde combi toch?

Badge

@Freddynl    Het nieuws is nog geen wetenschappelijk bewijs, maar kom dan eens met een link naar een betrouwbare bron om de dodelijke besmetting bij de AHte staven. 

Reageer