beantwoord

Gesloten poortjes Amsterdam CS

• 21 september 2017
  • 24 reacties
  • 817 Bekeken

Badge +3
Kort maar krachtig. De poortjes op Amsterdam Centraal zijn op proef gesloten de komende dagen. Helder.

Maar in dit artikel lees ik:

Mario Brandt van het befaamde Restaurant 1e klas heeft misschien wel het meeste recht van klagen. Zijn fraaie monumentale uitspanning op perron 2 - onderdeel van het Cuypersgebouw, naar de architect van het station - is poortloos te bereiken. Maar wel heel moeilijk.

Dan kan je dus toch gewoon op het perron komen #hoedan (en daarmee natuurlijk alle andere perrons)? Of heeft Restaurant 1e klas een achterdeur en een eigen poortje naar het perron?
icon

Beste antwoord door Robert B 21 september 2017, 19:31

Oh, laat maar zitten. Er is dus inderdaad een poortje vanuit de horeca naar perron!

Bekijk origineel

24 reacties

Tailgaten valt minder op en lijkt mij waarschijnlijker. En anders even een medewerker aanspreken als je toch door de poortjes wilt. Lijkt mij vooralsnog geen probleem.
Badge +3
Oh, laat maar zitten. Er is dus inderdaad een poortje vanuit de horeca naar perron!

Dat was al te lezen op https://www.restaurant1eklas.nl/nl/home/

Dacht meer aan
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/mag-ik-op-doorreis-uitgebreid-ontbijten-op-het-station-zonder-dat-ik-verplicht-moet-uitchecken-35542
Badge +3
Oh ja, dat lange verhaal met als enige juiste antwoord "ja dat mag omdat het kan" :P

(op voorwaarde dat de tijd tussen inchecken op je vertrekstation en uitchecken op eindbestemming niet langer dan 6 uur is)
Maar de poortjes staan altijd open. https://www.restaurant1eklas.nl/nl/contact/ dus is het geen probleem. :?
Badge +3
Haha, good catch Noodingang, maar de komende paar dagen (en vanaf december) geldt dat dus niet (meer), en zal je de trap bij Tickets & Service op moeten bij geen ov-chip of onvoldoende saldo om in te checken.

Geen groot probleem, die Grand Cafes zijn prijzig genoeg en anders koop je bij de automaat een RailRunner om binnen te komen voor € 2,50, en geef je die naderhand aan een blij kind! 😃
Reputatie 7
Badge +3
Of je koopt een e-ticket van Maastricht naar Maastricht Randwijck voor slechts €1,08.
Lijkt mij een obscure oplossing betreft ..., maar als dat de oplossing is. Het zei zo...
Reputatie 7
Badge +3
Het is niet minder obscuur dan een Railrunner kopen voor iemand ouder dan 11 jaar. Wel een stuk goedkoper.
Reputatie 7
Badge
Gaat een poortje in Amsterdam dan open voor een kaartje Maastricht? Ik kreeg laatst een QRcode kaartje dat inderdaad alleen werkte op de 3 aangegeven stations...
Reputatie 7
Badge +3
We hebben nog geen berichten gehoord dat het niet zou werken. Ik zal er eens €1,08 tegenaan gooien en het testen bij station Hilversum.
Ik vind dit wel heel grappig van dat Maastricht-Maastricht Randwyck kaartje. Is dit echt de goedkoopste rit in Nederland met de trein? 😛
Reputatie 7
Badge +3
Ja. Zie https://forum.ns.nl/overige-producten-6/kun-je-met-een-geldig-e-ticket-kaartje-van-1-27-elk-ns-poortje-in-nederland-openen-36740
Oke, bedankt
Badge +3
Hardinxveld Blauwe Zoom-Sliedrecht is met 1,07 euro toch een stuk goedkoper.
Reputatie 7
Badge +3
Wie biedt er minder dan €1,07? 😃
Badge +3
Een passagepas. :D

Gratis, maar slechts voor een handjevol stations te krijgen. Als je adres niet in aanmerking komt, laat iemand die dichter bij het station woont er eentje (of meerdere) voor je bestellen. Ze zijn anoniem en (Eindhoven) geldig tot 31-12-2019.

Misschien een idee om een eenmalige passage uit de automaat te kunnen halen voor € 1,- :?
Reputatie 5
Badge
Ik wilde Arnhem CS-Arnhem Velperpoort of Winterswijk-Winterswijk west zeggen, maar die zijn wel 1 eurocent duurder. :S
Reputatie 6
Badge
Hoort Zoetermeer - Zoetermeer Oost niet de allergoedkoopste te zijn? Dit traject is slechts 1 kilometer lang en duurt nog geen 1,5 minuut. Is ook het allerkortste traject waarop elke dag treinen rijden.
Reputatie 5
Badge
@landrsthrn Nee, want op dat traject geldt het NS tarief met een minimum van 2,30 euro. (Hetzelfde geldt voor stukjes als Martenshoek-Hoogezand-Sappemeer etc.)
Reputatie 6
Badge
Oh ja, dat was ik even vergeten. Maar zou het de goedkoopste zijn als Arriva er reed?
Badge +3
Tja, Delfzijl - Delfzijl West ook een kilometer of zo, maar Arriva rekent daar in het noorden gewoon € 2,21 voor.

Of Waddinxveen - Waddinxveen Noord (R-Net) maar dat is ook nog NS dus € 2,30

Hbzm - Sdt wint toch echt met € 1,07 geloof ik. 😛
Een passagepas. 😃... En kun je met een passagepas voor station X passeren het station in Lutjebroek-Zuid????
Reputatie 7
Badge +3
Nee, want daar is geen station.

Reageer