beantwoord

Gesloten poortjes bij busvervoer, hierdoor buiten spits opnieuw in moeten checken en uur vertraging

• 4 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Vanwege een storing heb ik op mijn reis van Tilburg Universiteit naar Delft tussen Tilburg en Breda met een bus moeten reizen. Ik heb een dalvrij abonnement en had dus voor 4 uur ingecheckt. Echter, om op station Tilburg bij de bussen te komen moest ik uitchecken en vervolgens in Breda, buiten de daluren weer inchecken. Hierdoor heb ik moeten betalen voor mijn reis tussen Breda en Delft, terwijl dit nomaal dus onder mijn dalvrij abonnement valt. Nu heb ik na een claim dit teveel betaalde geld netjes terug gehad van de ns. Daarnaast heb ik echter ook nog recht op een vergoeding voor het uur vertraging dat ik heb opgelopen. In mijn gesprek met de ns klantenservice is mij echter verteld dat dit niet wordt uitgekeerd. Ik begrijp niet waarom dit niet gebeurt. Normaal krijg ik wel altijd netjes compensatie bij vertraging.
icon

Beste antwoord door Annewil NS 4 augustus 2016, 17:38

Hallo Karin Forens, welkom op het NS Serviceforum!

Fijn dat je het teveel betaalde bedrag terug hebt gekregen! Dat mijn collega heeft aangegeven dat je niet kunt claimen komt door de onderbroken check-in en check-uit. Doordat het als twee verschillende reizen wordt gezien zou je claim automatisch afgewezen worden. Je kunt het beste de claim indienen online voor het deel van je reis waarop je het meeste vertraging hebt gehad. Je claim zal dan in behandeling worden genomen en wanneer hij wordt afgewezen kun je hem via een van de kanalen van de Klantenservice (behalve het forum) nogmaals indienen met een opmerking erbij. Je kunt de claim dus gewoon indienen en hoogstwaarschijnlijk zal hij uiteindelijk ook worden goedgekeurd omdat je er niks aan kon doen dat je je reis moest onderbreken. Je dient het alleen echter wel via de bovengenoemde weg te doen. Gaat dat lukken?
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Karin Forens, welkom op het NS Serviceforum!

Fijn dat je het teveel betaalde bedrag terug hebt gekregen! Dat mijn collega heeft aangegeven dat je niet kunt claimen komt door de onderbroken check-in en check-uit. Doordat het als twee verschillende reizen wordt gezien zou je claim automatisch afgewezen worden. Je kunt het beste de claim indienen online voor het deel van je reis waarop je het meeste vertraging hebt gehad. Je claim zal dan in behandeling worden genomen en wanneer hij wordt afgewezen kun je hem via een van de kanalen van de Klantenservice (behalve het forum) nogmaals indienen met een opmerking erbij. Je kunt de claim dus gewoon indienen en hoogstwaarschijnlijk zal hij uiteindelijk ook worden goedgekeurd omdat je er niks aan kon doen dat je je reis moest onderbreken. Je dient het alleen echter wel via de bovengenoemde weg te doen. Gaat dat lukken?
Hoi Annewil,

Bedankt voor je antwoord. Mijn probleem was juist dat ik vandaag de klantenservice heb gesproken en dat zij aangaven dat ik geen aanspraak maak op compensatie. Dit klopt volgens mij niet, zoals ik hierboven heb uitgelegd.
Ik wil je alsnog het advies geven om de procedure te bewandelen die mijn collega hierboven beschreef Karin Forens. Zodra je een afwijzing krijgt kan je contact met ons opnemen en daarbij uitleg geven dat je deze handeling niet terecht was en puur is gedaan uit noodzaak. Zodoende kan je alsnog de claim indienen en zal deze als 1 reis gezien worden.

Reageer