Gevaarlijk afstapje perron station Den Haag Hollands Spoor | NS Community
beantwoord

Gevaarlijk afstapje perron station Den Haag Hollands Spoor

  • 16 December 2022
  • 18 reacties
  • 1207 Bekeken

Ik ben vandaag gestruikeld over een afstapje dat op het midden van perron 4 op den haag hollands spoor is aangelegd. Ik heb mijn enkel verzwikt tijdens het rennen naar de trein, omdat ik het afstapje niet had gezien. Enkel helemaal dik, en waarschijnlijk de komende week niet lopen. Dit afstapje is niet goed zichtbaar, en te zien aan het stratenmakerszand eromheen was het net aangelegd. Graag overwegen om dit afstapje weer weg te halen anders zullen anderen er ook over struikelen.

icon

Beste antwoord door Tomas NS 16 December 2022, 10:19

Bekijk origineel

18 reacties

Goedemorgen WouWou en welkom bij onze Community.

Jeetje, dat klinkt bepaald niet als een fijne ervaring. Hopelijk herstelt je enkel snel.

De situatie die je omschrijft klinkt mij ook niet als veilig in de oren, dus ik maak er een melding van. Hopelijk is dit een tijdelijke situatie die men in ieder geval even kan voorzien van een waarschuwing of iets dergelijks.

Reputatie 7
Badge +3

@WouWou Als je een rechtsbijstandverzekering hebt en je hebt door de struikelpartij letsel of schade dan zou ik dat zeker melden bij je verzekering. Zij kunnen eventuele kosten verhalen op de beheerder van het station.

Reputatie 6
Badge +2

Ik vind het ook vreemd en onhandig/onveilig dat het perron verschillende niveaus heeft (bij de sporen lager dan langs de gebouwen) met over grote lengtes een afstapje.

Ik ben niet zo heel bekend op Den Haag HS, maar op Amsterdam Sloterdijk hadden ze dit aangepakt door een hele lichte helling toe te passen vanaf trappen/roltrappen/liften tot de gewenste hoogte langs het perron (met bij de trappen/roltrappen een duidelijk hek).
Ik hoop niet dat dit iets is wat pas wordt aangepakt als het goed fout is gegaan.
 

Badge +3

Weet je wat, we zetten er een hek langs!

https://twitter.com/onbekendgebruik/status/1608184756730007552

 

Reputatie 7
Badge +2

Dat is een wel heel klein hoogteverschilletje zeg, dat ze dat niet met een heel ligt hellinkje vanaf het perrongebouw opgelost hebben.

Badge +3

Och ja, zal nog wel komen (waarom niet meteen inderdaad?) maar zo’n hek over de lengte van het perron met ergens een smalle doorgang zonder geleidelijnen gaat natuurlijk niet werken voor @VIRM en zo.

Reputatie 7
Badge +2

Het verbaasd me dat ze dat niet gelijk in één keer goed gedaan hebben gezien het kleine verschil. Hier in Amersfoort hebben we ook lang een hek in het midden van het perron op het centraal station gehad (en is dat er nu weer op 1/2 buiten de kap), maar daar gaat het om een verschil van 10 centimeter ofzo en dan krijg je hellingen waarvan dingen (kinderwagens, rolstoelen e.d.) het spoor in gaan rollen. Daar lijkt hier op Den Haag HS geen sprake van.

Een constructie als op je foto's te zien hadden we op Amersfoort Centraal bij de Kiosk op 6/7 die na de perronverlaging op een soort terp kwam te staan en compleet vervangen is. Maar dat zullen ze hier niet van plan zijn met het historische perrongebouw.

Ik stond gisteren na een leuke dagje uit met mijn dochtertje in mijn armen op Den Haag Holland Spoor te wachten op de intercity richting Rotterdam. Toen ik een stap richting de trein maakte klapte mijn enkel dubbel en vielen we beide met een harde smak neer. Ik had blijkbaar de verhoging op het perron over het hoofd gezien. Mijn dochtertje hield er gelukkig geen verwondingen aan over, maar ik heb helaas mijn voet gebroken.

De beveiliger van NS gaf aan dat mensen regelmatig vallen omdat het niet goed zichtbaar is. Het niet handig is dat de hekken zijn verwijderd. Ik mocht gelukkig op de kosten van NS met een taxi naar de SEH. Lopen ging echt niet meer. Dat vondt ik zeer attend en dank hiervoor! Ik zou NS willen adviseren naar de verhoging en evt. Aan te passen om ergere ongelukken in de toekomst te voorkomen.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik stond gisteren na een leuke dagje uit met mijn dochtertje in mijn armen op Den Haag Holland Spoor te wachten op de intercity richting Rotterdam. Toen ik een stap richting de trein maakte klapte mijn enkel dubbel en vielen we beide met een harde smak neer. Ik had blijkbaar de verhoging op het perron over het hoofd gezien. Mijn dochtertje hield er gelukkig geen verwondingen aan over, maar ik heb helaas mijn voet gebroken.

De beveiliger van NS gaf aan dat mensen regelmatig vallen omdat het niet goed zichtbaar is. Het niet handig is dat de hekken zijn verwijderd. Ik mocht gelukkig op de kosten van NS met een taxi naar de SEH. Lopen ging echt niet meer. Dat vondt ik zeer attend en dank hiervoor! Ik zou NS willen adviseren naar de verhoging en evt. Aan te passen om ergere ongelukken in de toekomst te voorkomen.

 

Wel een hele nare ervaring. Sterkte met het herstel.

 

Bij deze toch een oproep om dit op korte termijn toch te gaan herstellen. Ik denk dat niemand zit te wachten op meer van dit soort incidenten. 

Reputatie 6

Hey Spencer48. Welkom bij de NS Community.

Dat is zeker een nare ervaring. We zijn op de hoogte van de situatie, maar ik heb er nogmaals een melding over doorgezet. Hopelijk wordt het zo snel mogelijk opgepakt. Ik wens je een spoedig herstel en zou er nog wat aan de hand zijn waar je over wilt praten of vragen over hebt, kan je me altijd een privébericht sturen voor verdere hulp. 

Merkwaardig, bij NS en Prorail ging veiligheid toch voor alles???

Ik ben helaas in februari ook over dit stoepje gevallen en ga nu wekelijks naar de fysiotherapeut omdat ik nog steeds niet goed kan lopen sinds de val. Is er een plek waar ik terecht kan met dit verhaal? Aangezien de NS blijkbaar al bekend was met dit probleem vind ik dat ze op dit gebied verantwoordelijkheid mogen nemen. 

Ik ben helaas in februari ook over dit stoepje gevallen en ga nu wekelijks naar de fysiotherapeut omdat ik nog steeds niet goed kan lopen sinds de val. Is er een plek waar ik terecht kan met dit verhaal? Aangezien de NS blijkbaar al bekend was met dit probleem vind ik dat ze op dit gebied verantwoordelijkheid mogen nemen. 

Dit moet u via uw verzekering laten lopen, heeft u een rechtsbijstandsverzekering?

Als u het zelf gaat doen dan beland u in een bureaucratie ben ik bang.

 

Het hek staat er nog steeds. En de NS medewerkers die ik vroeg waarom, hebben geen idee. 
Onbegrijpelijk dat deze noodoplossing nog niet door een definitieve oplossing vervangen is. 
Het hek is lelijk en lastig voor de passagiers die op de banken langs het perrron op de trein wachten. 
bovendien is het netto resultaat dat de passagiers die niet om willen lopen DICHTER bij de treinen staat, dus gevaarlijker. 
Kom op, stations beheerder en NS, doe hier iets aan! 

Ik ben helaas in februari ook over dit stoepje gevallen en ga nu wekelijks naar de fysiotherapeut omdat ik nog steeds niet goed kan lopen sinds de val. Is er een plek waar ik terecht kan met dit verhaal? Aangezien de NS blijkbaar al bekend was met dit probleem vind ik dat ze op dit gebied verantwoordelijkheid mogen nemen. 

Dit moet u via uw verzekering laten lopen, heeft u een rechtsbijstandsverzekering?

Als u het zelf gaat doen dan beland u in een bureaucratie ben ik bang.

 

@ Jeroen: Ik heb een ziektekosten verzekering met ongevallen dekking, waar dit volgens mij als “eenzijdig ongeval” door gedekt zal worden. Heb bij hen aangegeven wat er is gebeurd, dus ben benieuwd of ze aankloppen bij de NS om verhaal te halen..

Reputatie 3

Mijn vrouw is jaren geleden gevallen met de fiets, en alles is toen vergoed door de ziektenkosten verzekering.

Maar die hebben wel gevraagd hoe het gebeurd was om eventueel elders een claim te kunnen leggen.
Zoiets zal bij jou ook gebeuren. Bij mijn vrouw was het 100 procent eenzijdig, dus dat was makkelijk.

Reputatie 7
Badge +1

Het hek staat er nog steeds. En de NS medewerkers die ik vroeg waarom, hebben geen idee. 
Onbegrijpelijk dat deze noodoplossing nog niet door een definitieve oplossing vervangen is. 
Het hek is lelijk en lastig voor de passagiers die op de banken langs het perrron op de trein wachten. 
bovendien is het netto resultaat dat de passagiers die niet om willen lopen DICHTER bij de treinen staat, dus gevaarlijker. 
Kom op, stations beheerder en NS, doe hier iets aan! 

Rij er net langs en er is nog steeds niets mee gedaan. Typerend voor ProRail.cq NS. 

Reageer