beantwoord

Gevaarlijke situatie

• 18 juni 2015
  • 6 reacties
  • 241 Bekeken

Ik heb de trein van 23:25 richting Schollevaar. 23:40 kom ik aan, stap bij de laatste treinstel uit en er is geen perron. Er had een ongeluk kunnen komen, gelukkig zagen we het optij. Trein had minimaal 1.5 meter door moeten rijden
icon

Beste antwoord door Loes 18 juni 2015, 00:04

Hoi Randy,

Ik ben blij om te lezen dat jullie het tijdig zagen, maar dit mag niet gebeuren. Op het moment dat een trein te lang is voor een perron (komt in uitzonderlijke gevallen voor), dan is het treinpersoneel gewaarschuwd en ondernemen actie.

Zo te lezen is dat nu niet het geval. Hebben jullie de hoofdconducteur nog gezien of aangesproken?

Een moderator zal dit morgen ongetwijfeld oppakken, want dit is een veiligheidsincident dat verder onderzocht moet worden.
Bekijk origineel

6 reacties

@Gert-Jan

Dat klinkt alsof de mcn niet doorheeft dat hij meer bakken heeft. Dat is dan echt het enige wat ik kan bedenken. Ik heb het een keer in Maarheeze gehad. Mcn zou zweren dat ie een SLT4 bij had, hij was er zelfs langs gelopen. Toch was het een echte SLT6, dan kan je idd in de problemen komen door de verkeerde stopplaats. Zo blijft het werk van HC wel goed afwisselend hoor 😉.
Maar het mag natuurlijk gewoonweg niet voorkomen, laat ik dat voorop stellen.
Reputatie 4
Badge
Op Zaltbommel komt het vaker voor dat de trein niet ver genoeg doorrijdt terwijl het perron daar meer dan lang genoeg is, het is mij al drie keer gebeurd dat de achterste deur of achterste twee deuren van de sprinter niet naast het perron stonden. Gelukkig duurt het even voordat de treeplanken van een sprinter zijn uitgeklapt waardoor je al gezien hebt dat er geen perron is voor de deuren open gaan.
Ik heb de trein van 23:25 richting Schollevaar. 23:40 kom ik aan, stap bij de laatste treinstel uit en er is geen perron. Er had een ongeluk kunnen komen, gelukkig zagen we het optij. Trein had minimaal 1.5 meter door moeten rijden

Beste Randy,

Welkom op het NS Serviceforum. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd.

Loes geeft al aan wat de procedure is als de trein te lang is voor een perron. Wil je het vertrekstation nog vermelden in een reactie? Vervolgens kan ik melding van deze gevaarlijke situatie maken.
Hoi TjoekTjoek,

Ik ben een en dezelfde persoon en mijn account gebruik alleen ikzelf. Ik reageer in de meeste gevallen in mijn vrije tijd. Soms als ik dienst heb en er valt een gat reageer ik ook, maar heb het druk genoeg. Morgen in ieder geval weer dienst. Voor vannacht houd ik het voor gezien. Fijne nacht iedereen 🙂
Fijn dat Loes hier rondhangt om dit soort meldingen te laten onderzoeken :)

Maar ik ben wel benieuwd, ben jij, "Loes", één natuurlijke persoon ? Of is het een account dat door meerdere mensen "on duty" wordt gebruikt om reacties te geven ?
Hoi Randy,

Ik ben blij om te lezen dat jullie het tijdig zagen, maar dit mag niet gebeuren. Op het moment dat een trein te lang is voor een perron (komt in uitzonderlijke gevallen voor), dan is het treinpersoneel gewaarschuwd en ondernemen actie.
Zo te lezen is dat nu niet het geval. Hebben jullie de hoofdconducteur nog gezien of aangesproken?
Een moderator zal dit morgen ongetwijfeld oppakken, want dit is een veiligheidsincident dat verder onderzocht moet worden.

Reageer