Gevaarlijke toestand op herentoilet A'dam CS spoor 1/2a.

Op het toilet vond ik een gedeeltelijk gedemonstreerd licjtarmatuur. De elektrische bedrading heeft beschadigde isolatie. Bij controle met een toevallig in mijn bagage aanwezige universeelmrter bleek dat de volle netspanning nog op het armatuur staat!

17 reacties

Hoi wim.vogel.52, dat klinkt inderdaad gevaarlijk. Wanneer heb je dit geconstateerd op station Amsterdam Centraal?
Vanavond om 19.10 uur.

Zie deze foto's
Excuses voor de typefouten in mijn topic. NS, hoe gaat het nu verder met de afhandeling?
Je typefouten zijn je vergeven 😉. Het is het herentoilet zeg je, maar is dat het toilet met een beheerder/toiletjuffrouw? Zo ja, heb je dit ook aan de beheerder gemeld? Of is het een toilet waar de deur van opengaat nadat je €0,50 cent hebt betaald?
Geen tijd gehad voor een discussie met de beheerder. Moest daar wel 50 cent vooraf in de toegangsautomaat deponeren..Maar het is wel een beheerd toilet.
Ah oke, dat werpt even een ander licht op deze zaak. Ik ga kijken wat ik met je melding kan doen en ik kom er vanavond nog op terug.
In het topic moet gedemonstreerd uiteraard vervangen worden door gedemonteerd. Verder hoort er lichtarmatuur en universeelmeter te staan. Tnx automatische correctie van de smartphone.
Ach Wim, ik kon het nog volgen hoor en ben blij dat je zo alert bent. Wat een gevaarlijke situatie pffff.
Ik vecht trouwens ook geregeld met me smartphone 😉
Wim, ik heb het voor je doorgegeven aan de juiste afdeling en zij gaan dit verder oppakken en er voor zorgen dat het goed komt. In ieder geval heel erg bedankt voor je melding! Voor een volgende keer is het wel handiger om het gelijk even bij de beheerder te melden zodat hij/zij actie kan ondernemen.
Met dank. Ik moest de trein van 19.23 uur naar Utrecht halen en had daarom geen tijd voor een discussie met de beheerder. Als dat lichtarmatuur wordt vervangen, is het wellicht aan te raden ook de verouderde bedrading van soortgelijke armaturen daar te controleren.
Zo is het ook goed doorgekomen hoor 🙂. Ik neem aan dat er iemand mee bezig gaat die er verstand van heeft dus dat komt vast goed Wim!
Er zijn vele openbare beheerde NS toiletten op diverse stations waar precies dezelfde lichtarmaturen in gebruik zijn. Omdat de isolatie van de bedrading in het armatuur kennelijk spontaan afbrokkelt denk ik dat het verstandig is al deze armaturen te controleren. Voorkomen van ongevallen is beter dan genezen.
Het kan ook liggen aan de bedrading in het gebouw. Dat wordt dan een kostbare reparatie!
Wim mijn complimenten voor deze zaak.
Als de elektriciteitsbuizen in dit oude gebouw nog van metaal zijn is de situatie extra gevaarlijk. Onder het armatuur bevindt zich ook nog een metalen kledinghaak. In combinatie met een elektrisch geleidende vochtige muur en vloer kan dit leiden tot een gevaarlijke elektrische schok als je je kleding ophangt.
Reputatie 2
De kapotte lamp (amatuur) vervangen zodat je niet aan de draden kunt komen en gelijk overgaan op 12V led-verlichting met de trafo veilig weggewerkt. Maar hoe kan er 235 volt opstaan als het een 220V net is.
230 V is de nominale waarde. 235 is binnen de toleranties. Verder kan de meter miswijzen als de netspanning niet perfect sinusvormig is. De bedrading in het gebouw is ook verdacht.

Reageer