beantwoord

Gevonden voorwerpen

• 11 juni 2014
  • 5 reacties
  • 4213 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik vond vanochtend een zonnebril, deze kun je alleen afgeven bij een ns station waarom kun je niet een gevonden voorwerp aanmelden? Ik weet uit ervaring dat als je deze spullen afgeeft ze niet altijd optijd bij de betreffende persoon aankomt, vooral als je te laat bent dan stuurt de ns het naar je op met minimaal 15 euro zendkosten.
icon

Beste antwoord door Loes 11 juni 2014, 21:24

Ik vond vanochtend een zonnebril, deze kun je alleen afgeven bij een ns station waarom kun je niet een gevonden voorwerp aanmelden? Ik weet uit ervaring dat als je deze spullen afgeeft ze niet altijd optijd bij de betreffende persoon aankomt, vooral als je te laat bent dan stuurt de ns het naar je op met minimaal 15 euro zendkosten.

Je kan ook altijd gevonden goed aan het treinpersoneel afgeven. Wij zorgen er dan voor dat het wordt aangemeld en dat we het op een station af gaan geven. Het voordeel is dat wij wel eens meemaken dat we iets aan het aanmelden zijn en we er binnen vijf minuten voor gebeld worden. Zo heb ik al een keer een eigenaar van een vergeten laptop blij kunnen maken, aangezien ik op een stoptrein zat en was gekeerd, kon ik de rechtmatige eigenaar op een afgesproken station waar ik toch langs zou komen direct zijn bagage weer kon teruggeven.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi iris2014, welkom op het NS Serviceforum! Goed dat je dit even meldt. Als je een gevonden voorwerp, in dit geval een zonnebril, op een station vindt, zullen wij altijd ons best doen om dit bij de rechtmatige eigenaar terug te bezorgen. Mocht je vragen hebben over deze procedure, dan zou je contact op kunnen nemen met Gevonden Voorwerpen.

Groet,
Stephan

Je kan ook altijd gevonden goed aan het treinpersoneel afgeven. Wij zorgen er dan voor dat het wordt aangemeld en dat we het op een station af gaan geven. Het voordeel is dat wij wel eens meemaken dat we iets aan het aanmelden zijn en we er binnen vijf minuten voor gebeld worden. Zo heb ik al een keer een eigenaar van een vergeten laptop blij kunnen maken, aangezien ik op een stoptrein zat en was gekeerd, kon ik de rechtmatige eigenaar op een afgesproken station waar ik toch langs zou komen direct zijn bagage weer kon teruggeven.
Hallo Iris2014,

Loes geeft hierin een uitstekend antwoord. Fijn dat zo toch mensen weer blij kunnen worden gemaakt! Mocht je door omstandigheden geen treinpersoneel aantreffen, dan kun je altijd handelen naar de oplossing van Stephan.

Vriendelijke groet,

Herman NS
Als reizigers zich zo storen aan de NS die gevonden voorwerpen terugbezorgd en daar nog eens verzendkosten voor vraagt., kan ik begrijpen waarom men de moeite niet neemt.
Verlies bij de NS van je spullen betekent dus dat je ze kwijt bent.
Geef reizigers die iets vinden de mogelijkheid om de gevonden spullen te melden.
Dit zorgt er voor dat de spullen eerder terugkomen bij de eigenaren.

'Excuses voor het ongemak' ....... Zo makkelijk gezegd.
Hi Paulus,

Er zijn ook landelijke websites waar je zelf gevonden voorwerpen kunt opgeven. Kijk eens op https://ilost.nl/ bijvoorbeeld.

Groet,

Reageer