beantwoord

Gladde vloer station Amersfoort.

• 14 maart 2016
  • 3 reacties
  • 160 Bekeken

Op het stations Amersfoort staat al geruime tijd aangegeven met pamfletten dat de vloer glad is.

Ouderen en mensen die slecht ter been zijn (zoals ik) hebben veel hinder van de gladde vloer.

Mijn vraag is of hier op (zeer) korte termijn iets aan gedaan kan worden?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 15 maart 2016, 16:10

Door ProRail is een onderzoek verricht naar de stroefheid van de vloer in de hal van het station en op de traverse. Uit dit onderzoek is gebleken dat de vloer aan de normen qua stroefheid voldoet, maar dat mensen op schoenen met leren zolen de vloer als glad kunnen ervaren. ProRail buigt zich op dit moment over twee opties om de vloer aan te pakken, t.w.:

a) Geheel vervangen van de vloer;
b) Bestaande vloer voorzien van een stroeve toplaag.

Welke van deze twee opties zal worden uitgewerkt, is nog niet bekend. Feit is wel dat ProRail nog dit jaar verbetering wil aanbrengen.

Ik hoop dat je aan deze informatie voorlopig voldoende hebt ronman
Bekijk origineel

3 reacties

Goed dat je dit ter sprake brengt ronman. Ik ga voor je navragen of we actie gaan ondernemen.
Door ProRail is een onderzoek verricht naar de stroefheid van de vloer in de hal van het station en op de traverse. Uit dit onderzoek is gebleken dat de vloer aan de normen qua stroefheid voldoet, maar dat mensen op schoenen met leren zolen de vloer als glad kunnen ervaren. ProRail buigt zich op dit moment over twee opties om de vloer aan te pakken, t.w.:

a) Geheel vervangen van de vloer;
b) Bestaande vloer voorzien van een stroeve toplaag.

Welke van deze twee opties zal worden uitgewerkt, is nog niet bekend. Feit is wel dat ProRail nog dit jaar verbetering wil aanbrengen.

Ik hoop dat je aan deze informatie voorlopig voldoende hebt ronman
@Klaas-Jan NS:

Bedankt voor je bericht. Het is te hopen dat er inderdaad iets aan gedaan word.

Reageer