beantwoord

graag dichtbij roltrap kunnen uitstappen, kun je dat zien bij zitplaatszoeker?

• 10 juni 2021
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Ik reis morgen vroeg om 7 uur met de trein van Helmond naar Den Bosch. Graag wil ik in de buurt van de roltrap uitstappen. Omdat ik met een kruk loop vanwege een fractuur.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 10 juni 2021, 19:15

Den Bosch heeft een passage boven de sporen met aan beide kanten roltrappen. De trein van 7.02 uur uit Helmond staat gepland om aan te komen op spoor 3, zonder A- of B-toevoeging. Als het goed is, zou het midden van de trein bij de passage uit moeten komen. Als je dus in het midden van de trein gaat zitten zou het nooit ver naar de roltrappen moeten zijn. Er staat op dit moment een VIRM-10 gepland, dan moet je in Helmond net iets achter de perronoverkapping instappen om ongeveer in het midden te zitten. Maar die planning wil nog wel eens veranderen. Ik zou morgenochtend nog even de reisplanner checken.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Den Bosch heeft een passage boven de sporen met aan beide kanten roltrappen. De trein van 7.02 uur uit Helmond staat gepland om aan te komen op spoor 3, zonder A- of B-toevoeging. Als het goed is, zou het midden van de trein bij de passage uit moeten komen. Als je dus in het midden van de trein gaat zitten zou het nooit ver naar de roltrappen moeten zijn. Er staat op dit moment een VIRM-10 gepland, dan moet je in Helmond net iets achter de perronoverkapping instappen om ongeveer in het midden te zitten. Maar die planning wil nog wel eens veranderen. Ik zou morgenochtend nog even de reisplanner checken.

dank voor de antwoorden. De lift zit in Den Bosch tussen de roltrappen op het perron waar ik uitstap.

Hallo H.Pieters en welkom bij de NS Community,

Erg bedankt voor het gegeven antwoord, mrfreeze! Als je nog vragen hebt dan mag je deze hier gerust stellen, H.Pieters.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Waar een trein in Den Bosch stopt is lastig te voorspellen, want dat kan zijn op de a-zijde, b-zijde of in het midden van een perron.

Zoek je trein in de reisplanner. De intercity naar Schiphol die om 7:02 vertrekt vanuit Helmond zal aankomen op spoor 3 in Den Bosch (in het midden dus), waarbij je de keuze hebt tussen twee roltrappen.

Je kunt dus het beste helemaal voor- of juist achteraan instappen. In Helmond het beste achteraan, want devoorkant van de trein stopt (ver) voorbij het stationsgebouw en dan is helemaal naar voren lopen onhandig.

Ongeveer in het midden instappen kan ook nog, voor de lift in Den Bosch (of zijn dat er twee per perron?).

Edit: @mrfreeze was me voor.

Badge +3

Volgens https://treinposities.nl/ritinfo/20210611/3522 rijdt er morgen een VIRM4+4

Dus als je met de lift wilt en voldoende tijd hebt in Helmond kan je daar het beste instappen bij het ruitvormige blauwe ‘bakbordje’ (treinlengtebordje) 4.

Die staan midden tussen de sporen, soms boven het perron, ziet er zo uit https://www.railpro.online/static/uploads/data/products/product_2714large.jpg

Reageer