Graag OV-fiets op station Mook-Molenhoek

• 9 december 2019
  • 11 reacties
  • 310 Bekeken

dag allemaal,

We zouden graag een OV-fietsmogelijkheid op het station Mook-Molenhoek willen hebben.

Maar wat ik ook probeer (via chat, telefonisch): ik kan onze (vanuit het dorp) vraag niet kwijt bij iemand die daar over gaat. Biedt het forum daar een oplossing voor misschien?

Ik hoop het zo! De gemeente zal partner zijn in dit project. Het kader? De jaarlijkse ideeenwedstrijd Molenhoek pakt aan waarin burgers met leefbaarheidsplannen komen en deze ook zelf uitvoeren. We hebben er dit jaar weer 8 (editie 7). Meer dan 50 projecten zijn gerealiseerd! Blijft de NS dan achter met zelfs maar een reactie?????

Een Molenhoekse

11 reacties

Reputatie 7
Badge

Ben bang dat NS inderdaad hier niets aan kan doen, immers dit is geen NS station @Molenhoekse maar van vervoerder Arriva.

dank AbbeYRoad.

Mook/Molenhoek ligt inderdaad aan de Maaslijn van Arriva. Maar dat is geen belemmering voor de NS gebleken om bv in Cuijk aan diezelfde lijn een aantal OV-fietsen te stallen.

Goedemiddag Molenhoekse en welkom bij de NS Community!

Voor zover ik weet hebben wij voldoende OV-fiets verhuur locaties op stations waar we zelf geen treinen hebben rijden inderdaad, dus het lijkt me niet zo dat het daarom niet zou kunnen op station Mook-Molenhoek. Wel zijn er natuurlijk andere criteria zoals de vraag ernaar (aantal reizigers) bijvoorbeeld.

Wat we als Klantenservice kunnen doen is uiteraard een individueel verzoek noteren dat je graag een OV-fiets verhuurlocatie wilt zien, maar wat ik begrijp uit je bericht ben je meer op zoek naar een officieel kanaal of contactpersoon, waar je als vertegenwoordiger van een gemeenschap of gemeente terecht kan. In hoeverre we dat ook werkelijk beschikbaar hebben durf ik zo snel niet te zeggen, maar ik ga dit voor je uitzoeken!

Zodra ik meer informatie heb zal ik je hier op de hoogte brengen!

Reputatie 5
Badge

Prorail en NS hebben voor overheden, vervoerders en andere instantions Station.nl

Hier kan uw gemeente terecht over vanalles en nogwat, waaronder de OV-fiets

https://stations.nl/voorzieningen/voor-en-natransport/ov-fiets

Dank tot zover. Morgen gesprek met wethouder.

@Stijn NS Begrijp ik het nu goed dat ik ook van jou nog info krijg?

Zodra @Stijn NS informatie voor je heeft zal hij deze hier met je delen. :)

Even iets meer toelichting van mijn kant. De website die bryan heeft gelinkt was mij niet bekend, maar ook de collega die ik hiervoor heb benaderd is hier niet mee bekend, gezien wij hier een ander kanaal voor hadden. Hij heeft voor nu uitgevraagd of deze oude route nog steeds van kracht is of dat het tegenwoordig (ook) via deze website gaat. Zodra ik hier meer informatie over heb zal ik dat plaatsen.

Update: Helaas heb ik nog geen nieuwe informatie ontvangen en gezien de feestdagen verwacht ik ook geen verandering in de komende twee weken. Begin januari zal ik weer van me laten horen!

Update: Ik heb iets meer informatie gekregen en het komt er op neer dat de gelinkte website bij geen van mijn contactpersonen bekend is. Ik durf dan ook niet aan te geven in hoeverre dat het gewenste resultaat zal opleveren.

Vooralsnog willen we hier graag het eerder aangegeven ander kanaal voor gebruiken, oftewel dit spelen via onze zogenaamde service Developer. Ik zou daarvoor graag iets van contactinformatie willen sturen naar deze persoon, waarmee hij of zij jullie vertegenwoordiger kan bereiken, @Molenhoekse . Zou je mij daarvoor een e-mail adres of telefoonnummer of iets dergelijks kunnen sturen via een privébericht?

Update: Ik heb inmiddels contactinformatie gekregen van Molenhoekse en heb dit doorgestuurd naar mijn contactpersoon. Vooralsnog weet ik niet hoe snel er een contact gelegd zal zijn, maar ik hoop nog iets van een volgende update te kunnen geven de komende week.

Update: Ik heb begrepen dat er contact is gelegd met Molenhoekse aangaande het verzoek, maar ook dat het verzoek helaas niet gerealiseerd kan worden. De betreffende gemeente blijkt namelijk de benodigde financiële bijdrage voor het plaatsen van een OV-fiets locatie niet beschikbaar te hebben. Hierover is de afgelopen jaren al meerdere keren overleg geweest tussen oNS en de gemeente.

Voor eventuele meelezers die een vergelijkbare vraag of verzoek hebben wil ik ook graag melden dat we verzoeken tot het plaatsen van een nieuwe OV-fiets locatie enkel in behandeling nemen wanneer deze rechtstreeks vanuit de gemeente of provincie worden ingediend.

Reageer