Graag verwijzing van sericebalie op tijd

• 15 juli 2019
  • 11 reacties
  • 404 Bekeken

Vandaag vervoegde ik mij na vieren bij de serviceafdeling op Utrecht CS. Je moet dan eerst een volgordenummertje halen. Omdat ik gezien de reden van mijn komst (controle van haperende OV-kaart) bij 'Overige' werd ingedeeld kreeg ik een bonnetje voor een balie opzij. Ik moest een tijdje wachten voordat ik aan de beurt was wat mij een 'Bordje gesloten; vervoeg u bij de andere balie' opleverde. Het bordje had beter neergezet kunnen worden terwijl mijn voorganger geholpen werd; had mij tijd gescheeld. Aangezien de andere balie ook dicht was werd ik op mijn vraag verwezen naar de reizigersbalies, alwaar de betreffende medewerkster mij niet kon vertellen of ik voorrang op de overige wachtenden (die staan daar gewoon in de rij); opmerkelijk, zoiets zou men toch moeten weten.

11 reacties

Ik zie dat het genoemde topic een update behoeft. Ik zal proberen dat binnenkort te updaten, want er is wat materieel bij gekomen en gewijzigd nl.
Is doormeten iets anders dan checken of men de kaart kan lezen?
Bedankt voor de link naar de lijst treinmaterieel met specificatie van klasaanwezigheid; jammer dat niet steeds vermeld is of er 1 of meerdere 1e klascoupés aanwezig zijn.
Ook bedankt voor de info over de aanwezigheid van het conducteurskantoortje.
ICM heeft ook nog een conducteurshok, net als DDAR.
Reputatie 7
De meeste treinen hebben die niet (meer). Alleen de oude Virm, DDZ en ICD stammen hebben die nog. De achterste cabine is dan een alternatief.
Het is formeel gezien inderdaad Translink die over de kaart gaat, gezien zij de kaart ook produceren. Bij een service balie zou de kaart echter wel doorgemeten moeten kunnen worden om te kijken of de chip in de kaart nog werkt, is dat niet gedaan?

Wat betreft de 1e klas coupé wordt dit niet in de reisplanner App aangegeven, aangezien al onze treinen zowel een eerste als tweede klas bieden. Wat betreft waar die coupés zich bevinden is het wat lastiger te voorspellen, gezien dit afhankelijk is van de precieze samenstelling van het materieel. Het zal in ieder geval altijd buiten de trein worden aangegeven met een "1" of "2". Misschien dat dit topic van een aantal jaar terug wat helpt.

Wat betreft het wel of niet aanwezig zijn van een conducteurskantoortje en in hoeverre jij dit kan weten durf ik weinig over te zeggen. Misschien dat @Slidestops of @Loes hier meer van weten?
@ottovr ben je uiteindelijk wel goed geholpen?
Nee. De betreffende medewerkers deden allen hun best merkte ik, maar hun kennis schoot tekort; ik neem aan buiten hun schuld. Ik wilde weten of mijn OV-kaart stuk is volgens de geldende maatstaven nu de apparatuur van de conducteurs er problemen mee heeft (in tegenstelling tot de poortjes). Ik heb daar geen duidelijk antwoord op gekregen; het is formeel gezien Translink (neem ik aan) die dit bepaalt. Ik wilde ook weten of ik voorafgaand aan een reis te weten kan komen of een trein wel of niet, en indien wel, een of meerdere, eersteklascoupe's heeft; het is (mij) nog niet duidelijk of Reisplanner Xtra dit voldoende weergeeft. Ook wilde ik weten hoe ik van tevoren kan zien of een trein over een conducteurskantoortje beschikt (omdat dan de kans dat je een conducteur kan vinden als je 'm nodig hebt voor info, wat groter is); ik kreeg te horen dat je dat niet kan zien; is dat echt zo?
Reputatie 7
In dit geval zijn ze niet verplicht een naam op te geven. Dit is alleen verplicht als er vanuit een toezichthoudende rol of opsporings rol wordt gehandeld.
Hoe zou je de titel precies willen aanpassen? Dan kan ik dat nog even voor je doen. :)

Een klacht over een specifieke medewerker kun je uiteraard ook bij ons achterlaten, alhoewel ik snap dat je wat terughoudend bent om dit openbaar te plaatsen. Als je wilt mag je mij daarvoor een privébericht sturen, of je kunt de klacht achterlaten via een van onze andere kanalen.Wat betreft verplichting tot het geven van een naam weet ik niet hoe dit exact geregeld is bij baliemedewerkers. Bij de Klantenservice hoeven we echter enkel een voornaam te geven, maar over het algemeen is dat voldoende in combinatie met andere gegevens zoals tijdstip. Voor een servicebaliemedewerker is zelfs een naam niet altijd nodig, aangezien je ook een uiterlijke beschrijving zou kunnen geven en een locatie.
Bedankt! Ik vrees dat ik de berichttitel niet kan/mag corrigeren😉
Wat ik eigenlijk vervelender vond was dat de baliemedewerkster er zich over beklaagde dat ik teveel vragen stelde. Ik aarzelde om dit te vermelden omdat het de officiële NS-policy is dat vragen die niet rechtstreeks een reis betreffen, aan de (telef.) Klantenservice gesteld dienen te worden. Toch vind ik het vervelend dat zij zo reageerde in plaats van mij gewoon rechtstreeks naar de Klantenservice te verwijzen. Omdat ik twee typische praktijkvragen had schoot ik even later toch maar twee NS-medewerkers aan die er uitzagen als conducteurs. Zij gingen wel op mijn vragen in maar een van beide gaf meteen ook maar onaangenaam commentaar, met ongefundeerde veronderstellingen over mijn bedoelingen, in plaats van mij neutraal naar Klantenservice te verwijzen. Ik heb haar naam en die van de baliemedewerkster niet; waren zij wel verplicht geweest deze te geven (of een andere identificatieaanduiding) zodat ik had kunnen aanduiden over wie de klacht ging?
Reputatie 7
Badge +2
@ottovr ben je uiteindelijk wel goed geholpen?
Goedenavond ottovr. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben met hoe de Service Balies op Utrecht CS werken, maar ik vind het jammer om te lezen dat het doorverwijzen wat onhandig is verlopen. Ik heb je feedback bij deze doorgegeven!

Reageer