Graffiti en Opsporingverzocht.

• 21 november 2017
  • 40 reacties
  • 1031 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
21 november 2017.

40 reacties

Reputatie 7
Help me Nooduitgang, ik heb wat meer context nodig!
Zojuist was er bij Opsporing Verzocht aandacht voor de graffitispuiter die vier ton schade wist te berokkenen. Inclusief camerabeelden!
Reputatie 7
Ik zie 'm staan. Hierbij ook de camerabeelden.
Hoewel ik erken dat deze vernieling onwenselijk is, moet ik toch opmerken dat me de urgentie om dit op tv te tonen ontgaat. Ik hoop niet dat alle graffiti spuiters zo op tv komen, de ernst van de overtreding lijkt me niet dusdanig.
Misschien moeten we zwartrijders in Opsporing Verzocht gaan uitzenden https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/eerste-klas-zwartrijden-41801/index5.html#post279843. Dan sluit ik weer een televisieabonnement af 😃
Reputatie 7
Ik geloof dat er voor 400.000 schade was, Dan mag het van mij best op tv
Reputatie 2
Dit grapje kostte de NS dan €400000 euro. Als ik dit altijd zie vraag ik me altijd af: "Waarom zou je dit doen?"

Jammer van de verspilde tijd om dit weg te halen. Hiervoor hadden ze ook veel regulier onderhoud aan treinen kunnen voeren
Reputatie 7
Badge +4
Laffe verfpissertjes die vier ton schade veroorzaken in één keer. Wat kost die hele puberale ellende de samenleving wel niet? Het zal toch door de betalende burger moeten worden opgebracht. Het zijn pas helden als ze hun eigen huis van een urinale verflaag voorzien. Met kunst heeft het niets te maken. Het kan hooguit een paar goede autospuiters opleveren.

Je zult, als iemand die goed bij zijn verstand is, eens vier ton schade veroorzaken. Kwajongensgedrag moet je door de vingers kunnen zien, maar daar valt dit niet meer onder. Het heeft zeker nieuwswaarde. De verloederingsprijs.

Droevig is de verloederde TEE op het rangeerterrein van Amsterdam.
Badge +3
En een 'tag' zetten is nou niet echt kunstzinnig. Ga dan naar Eindhoven en leef je uit in de fietsrotonde Berenkuil daar mag het.
Badge
Op zich goed dat er aandacht wordt geschonken aan deze belachelijke vorm van vandalisme. Alleen jammer dat de dader nu juist extra naamsbekendheid 'op de straat' krijgt door alle media-aandacht, expliciet noemen van de 'tag' etc.
Reputatie 7
Badge +4
Een beetje officier van Justitie buigt dat heldendom wel om.
Het juridisch kompas van het OM is volgens de advocaat van Huges toch al defect: https://fd.nl/economie-politiek/1228679/advocaat-ex-ns-topman-juridisch-kompas-om-ernstig-defect
Reputatie 7
Badge
Jammer van de verspilde tijd om dit weg te halen. Hiervoor hadden ze ook veel regulier onderhoud aan treinen kunnen voeren

Het is statistisch bewegen dat z s m weghalen de dader(s) demotiveert. Ook in openbare gebouwen geldt dat: iets dat schoon en heel is, blijft langer schoon en heel.
Reputatie 7
Badge
Dat is nou een trein waarin een Olivier B Thommel zich voortbeweegt. Jammer dat de trein geen aandrrijving meer heeft, want anders was Thom al graag met de TEE onderweg naar Leuven. Geen last van spanningsluizen 😉
..en dan te bedenken dat een Wereld volgens Gijp gewonnen heeft, maar dat terzijde..
Reputatie 7
Badge +4
Dat is nou een trein waarin een Olivier B Thommel zich voortbeweegt. Jammer dat de trein geen aandrrijving meer heeft, want anders was Thom al graag met de TEE onderweg naar Leuven. Geen last van spanningsluizen ;)

Welzeker, jonge vriend! Soms, als ik mij naar mijn nachtelijke stede begeven heb, en de slaap niet vatten kan, droom ik nog van de comfortabele zetel, die zelfs die van mijn oude schicht overtrof en waarin ik mij, ondanks mijn teer gestel, moeiteloos kon voortbewegen! Schromelijks kwam Bulle Bas in mijn documenten duikelend voorbij, die wederom de legendarische woorden sprak: "Je bent er gloeiend bij, Bommel! Wat is je naam?"

Met uw welnemen,

Th. B. Bommel.
Reputatie 7
Badge +4
..en dan te bedenken dat een Wereld volgens Gijp gewonnen heeft, maar dat terzijde..

Zouden ze wel echt weten wat een boek is?
Gijp zelf heeft het boek nooit gelezen.....
Reputatie 2
@klant_Jac
Daar zouden in België nog wel van kunnen leren. Als ik op station Roosendaal sta zie ik altijd de rode stoptrein staan richting Puurs. Deze trein is helemaal volbeklad. Ik vraag me af of ze nog wat zien vanuit de wagons ?
Reputatie 7
Badge
Daar zouden in België nog wel van kunnen leren. Als ik op station Roosendaal sta zie ik altijd de rode stoptrein staan richting Puurs. Deze trein is helemaal volbeklad.

Ik heb bij de Belgen gewerkt, maar die willen niets van een ander leren, zeker niet van "den Hollanders".

Overigens grote kans dat die trein in Roosendaal overnacht, en daar zo wordt beklad.
(In dat geval denken de Belgen "een vieze trein voor vieze Hollanders")
Badge +3
Vlamingen en 'Hollanders' verschillen inderdaad nogal wat betreft (bedrijfs)cultuur, zelfde als Duitsers overigens of verder over de grens. Maar goed, da's off-topic.
Reputatie 6
Badge
4 Ton schade? En dat komt op tv? Er zijn zelfs moorden die niet op tv kwamen, maar een schade van 4 ton dus wel. Dan heb ik liever de zwarte pietendiscussie op tv.
Volgens mij wordt er op tv meer aandacht besteedt aan de zwarte pietendiscussie dan aan graffiti vandalen die het leuk vinden om treinen te besmeuren. Ook 'bedelaars' in de trein genieten minder aandacht en dat er moorden zijn die niet op tv kwamen lijkt mijn in vele gevallen logisch. Dat er enkele minuten aandacht is voor het continu treintje besmeuren kan ik wel begrijpen. Robert B gaf al aan hoe het ook kan. Wat dat betreft heb jij geluk en zie je op tv meer discussie over zwarte piet.
Badge +3
De zwartgemaakte pieten zijn zo weer schoon, en reactie #13 is ook 'spot on' (slaat de spijker op de kop)!

Telefoontje, appje of andere online melding naar de gemeente hier en de volgende dag (hoe ze het doen weet ik niet) en wég is je 'tag' gast 🆒

Geen idee of het werkbaar/toegestaan is voor NS personeel om dan te zeggen "Hiermee ga ik echt niet rijden, dit moet eerst eerst toonbaar gemaakt worden"?

Complimenten voor @Hago Rail Services trouwens die treinen zelfs onderweg onder handen nemen vaak bij lichtere vervuiling (toiletten en kots of andere onregelmatigheden) maar die doen alleen het interieur dus.
Reputatie 3

Complimenten voor @Hago Rail Services trouwens die treinen zelfs onderweg onder handen nemen vaak bij lichtere vervuiling (toiletten en kots of andere onregelmatigheden) maar die doen alleen het interieur dus.

Verwijderden van graffiti doet Hago, ook als het aan de buitenzijde van de trein zit, voor andere viezigheid aan de buitenkant gaan de treinen door wasstraat wat door NS wordt gedaan.

Reageer