Graffiti en Opsporingverzocht.

• 21 november 2017
  • 40 reacties
  • 1046 Bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 7
Badge
Toevallig weet ik misschien een oplossing voor dit probleem met dat graffiti gedoe. 🙂
Het schijnt dat bij het GVB de metro´s ook soms bespoten worden met graffiti omdat sommige van die metro stellen soms buiten staan op een ranggeerterrein. Maar die metro´s hebben een dun doorzichtig laagje folie aan de buitenkant. Als daar dus met graffiti op gespoten word dan is het dus vrij gemakkelijk om dat te verwijderen. Je hoeft alleen maar het doorzichtige folie er af te halen en al dat graffiti is dan ook meteen van de metro af.
Misschien een idee voor NS om ook gebruik te maken van doorzichtig folie. 🙂
De daders aanpakken is ook een optie. ..
Reputatie 7
Badge
Dat lukt nooit. rangeerterreinen zijn veel te groot. En vaak zijn er in de nacht geen bewakers op dat moment. Ik ga er wel vanuit dat er wel camera´s zullen zijn op het terrein maar dat heeft niet zoveel zin denk ik want voor er een melding van gemaakt zal worden zijn de daders waarschijnlijk al weer gevlogen.
Reputatie 6
Badge
Daders oppakken gaat hem niet worden. Bovendien zijn de kosten voor de mankracht die daarvoor nodig is de moeite niet waard. Voorkomen is beter dan genezen.
Reputatie 7
Badge
Ja, maar dat zeg ik toch ook. Daarom is het misschien een idee voor NS om gebruik te maken van folie. Dat zal echt enorm schelen in de schoonmaak kosten van zo´n trein hoor.
Reputatie 6
Badge
Bij sommige treinen doen ze dit al, heb ik begrepen, maar ook dit aanbrengen kost tijd.
Reputatie 7
Badge
Bij sommige treinen doen ze dit al, heb ik begrepen, maar ook dit aanbrengen kost tijd.

Welke treinen dan? SLT zeker? Ja misschien de nieuwe VRIM ook?
Reputatie 6
Badge
Ja, zelf denk ik ook de nieuwere, duurdere treinen. Ik denk niet dat bijvoorbeeld SGM en ICM het inpakken waard is.
Reputatie 5
Zie dit nieuwsartikel uit 2009
http://archief.wereldomroep.nl/nederlands/article/flinterdun-folie-moet-vandalen-afschrikken

Ik ben opzoek naar een lieftallige NS medewerker wie er iets voor voelt en tijd heeft om een kort praatje te komen houden in Alkmaar, aan jongeren tussen de 14 en 23 jaar met gedragsproblemen en/of verslaving, over de gevolgen van illegaal graffiti spuiten op treinen etc. Zodat er bewustzijn gecreëerd wordt over de ernst ervan, de gevolgen, de impact, de consequenties. Ik hoop heel erg dat ik in contact kan komen met iemand! Ik hoor het graag

Goedemiddag vantilburg12345. Welkom bij de NS Community.

Tof initiatief! Ik ga je vraag intern doorspelen. Zodra ik meer weet plaats ik hier een reactie. Zet hetzelfde verzoek ook uit bij Hago Rail Services. Zij kunnen ongetwijfeld een duit in de zak doen.

Super!!! Hoelang denk je dat zoiets duurt om op te zetten? Ik heb helaas een tijdslimiet van een aantal weken. 

Sascha stuurt jou binnen een week een update (tijdens zijn volgende dienst). Hopelijk heeft hij dan een reactie! 

Nog geen nieuws helaas. Het kan geen kwaad om ook een samenwerkingsverzoek in te dienen.

Update 22 februari: Wederom geen gegadigden. Nog een lijntje uitgezet.

Wederom geen gegadigden. Ik ben bang dat het via de Community niet zal lukken om iemand te pakken te krijgen. Probeer het vooral ook via Luisteris. Je kan het verzoek per e-mail toesturen naar: Luisteris@ns.nl.

Reageer