Graffiti en Opsporingverzocht.

  • 21 november 2017
  • 40 reacties
  • 1045 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
21 november 2017.

40 reacties

Wederom geen gegadigden. Ik ben bang dat het via de Community niet zal lukken om iemand te pakken te krijgen. Probeer het vooral ook via Luisteris. Je kan het verzoek per e-mail toesturen naar: Luisteris@ns.nl.

Nog geen nieuws helaas. Het kan geen kwaad om ook een samenwerkingsverzoek in te dienen.

Update 22 februari: Wederom geen gegadigden. Nog een lijntje uitgezet.

Sascha stuurt jou binnen een week een update (tijdens zijn volgende dienst). Hopelijk heeft hij dan een reactie! 

Super!!! Hoelang denk je dat zoiets duurt om op te zetten? Ik heb helaas een tijdslimiet van een aantal weken. 

Goedemiddag vantilburg12345. Welkom bij de NS Community.

Tof initiatief! Ik ga je vraag intern doorspelen. Zodra ik meer weet plaats ik hier een reactie. Zet hetzelfde verzoek ook uit bij Hago Rail Services. Zij kunnen ongetwijfeld een duit in de zak doen.

Ik ben opzoek naar een lieftallige NS medewerker wie er iets voor voelt en tijd heeft om een kort praatje te komen houden in Alkmaar, aan jongeren tussen de 14 en 23 jaar met gedragsproblemen en/of verslaving, over de gevolgen van illegaal graffiti spuiten op treinen etc. Zodat er bewustzijn gecreëerd wordt over de ernst ervan, de gevolgen, de impact, de consequenties. Ik hoop heel erg dat ik in contact kan komen met iemand! Ik hoor het graag

Reputatie 5
Zie dit nieuwsartikel uit 2009
http://archief.wereldomroep.nl/nederlands/article/flinterdun-folie-moet-vandalen-afschrikken
Reputatie 6
Badge
Ja, zelf denk ik ook de nieuwere, duurdere treinen. Ik denk niet dat bijvoorbeeld SGM en ICM het inpakken waard is.
Reputatie 7
Badge
Bij sommige treinen doen ze dit al, heb ik begrepen, maar ook dit aanbrengen kost tijd.

Welke treinen dan? SLT zeker? Ja misschien de nieuwe VRIM ook?
Reputatie 6
Badge
Bij sommige treinen doen ze dit al, heb ik begrepen, maar ook dit aanbrengen kost tijd.
Reputatie 7
Badge
Ja, maar dat zeg ik toch ook. Daarom is het misschien een idee voor NS om gebruik te maken van folie. Dat zal echt enorm schelen in de schoonmaak kosten van zo´n trein hoor.
Reputatie 6
Badge
Daders oppakken gaat hem niet worden. Bovendien zijn de kosten voor de mankracht die daarvoor nodig is de moeite niet waard. Voorkomen is beter dan genezen.
Reputatie 7
Badge
Dat lukt nooit. rangeerterreinen zijn veel te groot. En vaak zijn er in de nacht geen bewakers op dat moment. Ik ga er wel vanuit dat er wel camera´s zullen zijn op het terrein maar dat heeft niet zoveel zin denk ik want voor er een melding van gemaakt zal worden zijn de daders waarschijnlijk al weer gevlogen.
De daders aanpakken is ook een optie. ..
Reputatie 7
Badge
Toevallig weet ik misschien een oplossing voor dit probleem met dat graffiti gedoe. 🙂
Het schijnt dat bij het GVB de metro´s ook soms bespoten worden met graffiti omdat sommige van die metro stellen soms buiten staan op een ranggeerterrein. Maar die metro´s hebben een dun doorzichtig laagje folie aan de buitenkant. Als daar dus met graffiti op gespoten word dan is het dus vrij gemakkelijk om dat te verwijderen. Je hoeft alleen maar het doorzichtige folie er af te halen en al dat graffiti is dan ook meteen van de metro af.
Misschien een idee voor NS om ook gebruik te maken van doorzichtig folie. 🙂
Reputatie 3

Complimenten voor @Hago Rail Services trouwens die treinen zelfs onderweg onder handen nemen vaak bij lichtere vervuiling (toiletten en kots of andere onregelmatigheden) maar die doen alleen het interieur dus.


Verwijderden van graffiti doet Hago, ook als het aan de buitenzijde van de trein zit, voor andere viezigheid aan de buitenkant gaan de treinen door wasstraat wat door NS wordt gedaan.
Badge +3
De zwartgemaakte pieten zijn zo weer schoon, en reactie #13 is ook 'spot on' (slaat de spijker op de kop)!

Telefoontje, appje of andere online melding naar de gemeente hier en de volgende dag (hoe ze het doen weet ik niet) en wég is je 'tag' gast 🆒

Geen idee of het werkbaar/toegestaan is voor NS personeel om dan te zeggen "Hiermee ga ik echt niet rijden, dit moet eerst eerst toonbaar gemaakt worden"?

Complimenten voor @Hago Rail Services trouwens die treinen zelfs onderweg onder handen nemen vaak bij lichtere vervuiling (toiletten en kots of andere onregelmatigheden) maar die doen alleen het interieur dus.
Volgens mij wordt er op tv meer aandacht besteedt aan de zwarte pietendiscussie dan aan graffiti vandalen die het leuk vinden om treinen te besmeuren. Ook 'bedelaars' in de trein genieten minder aandacht en dat er moorden zijn die niet op tv kwamen lijkt mijn in vele gevallen logisch. Dat er enkele minuten aandacht is voor het continu treintje besmeuren kan ik wel begrijpen. Robert B gaf al aan hoe het ook kan. Wat dat betreft heb jij geluk en zie je op tv meer discussie over zwarte piet.
Reputatie 6
Badge
4 Ton schade? En dat komt op tv? Er zijn zelfs moorden die niet op tv kwamen, maar een schade van 4 ton dus wel. Dan heb ik liever de zwarte pietendiscussie op tv.
Badge +3
Vlamingen en 'Hollanders' verschillen inderdaad nogal wat betreft (bedrijfs)cultuur, zelfde als Duitsers overigens of verder over de grens. Maar goed, da's off-topic.
Reputatie 7
Badge
Daar zouden in België nog wel van kunnen leren. Als ik op station Roosendaal sta zie ik altijd de rode stoptrein staan richting Puurs. Deze trein is helemaal volbeklad.

Ik heb bij de Belgen gewerkt, maar die willen niets van een ander leren, zeker niet van "den Hollanders".

Overigens grote kans dat die trein in Roosendaal overnacht, en daar zo wordt beklad.
(In dat geval denken de Belgen "een vieze trein voor vieze Hollanders")
Reputatie 2
@klant_Jac
Daar zouden in België nog wel van kunnen leren. Als ik op station Roosendaal sta zie ik altijd de rode stoptrein staan richting Puurs. Deze trein is helemaal volbeklad. Ik vraag me af of ze nog wat zien vanuit de wagons ?
Gijp zelf heeft het boek nooit gelezen.....
Reputatie 7
Badge +4
..en dan te bedenken dat een Wereld volgens Gijp gewonnen heeft, maar dat terzijde..

Zouden ze wel echt weten wat een boek is?
Reputatie 7
Badge +4
Droevig is de verloederde TEE op het rangeerterrein van Amsterdam.
Dat is nou een trein waarin een Olivier B Thommel zich voortbeweegt. Jammer dat de trein geen aandrrijving meer heeft, want anders was Thom al graag met de TEE onderweg naar Leuven. Geen last van spanningsluizen ;)


Welzeker, jonge vriend! Soms, als ik mij naar mijn nachtelijke stede begeven heb, en de slaap niet vatten kan, droom ik nog van de comfortabele zetel, die zelfs die van mijn oude schicht overtrof en waarin ik mij, ondanks mijn teer gestel, moeiteloos kon voortbewegen! Schromelijks kwam Bulle Bas in mijn documenten duikelend voorbij, die wederom de legendarische woorden sprak: "Je bent er gloeiend bij, Bommel! Wat is je naam?"

Met uw welnemen,

Th. B. Bommel.

Reageer