Hallo Bertusm en welkom bij de NS Community,
Ik moet je een antwoord verschuldigd blijven waarom je in Groningen wel moet betalen. Ik durf niet te zeggen waarom je daar wel voor de eerste 24 uur moet betalen. Ik kan je wel vertellen dat er veel gratis fietsplekken zijn om je fiets te stallen in Groningen, maar deze zijn weer niet bewaakt.
Ik moet je een antwoord verschuldigd blijven waarom je in Groningen wel moet betalen. Ik durf niet te zeggen waarom je daar wel voor de eerste 24 uur moet betalen. Ik kan je wel vertellen dat er veel gratis fietsplekken zijn om je fiets te stallen in Groningen, maar deze zijn weer niet bewaakt.
Eindhoven hetzelfde, je betaalt gewoon € 1,35 per kalenderdag (met een ov-chipkaart per 24 uur). Denk dat het komt omdat de stalling niet door NS geëxploiteerd wordt maar een soort franchise is (met eigen personeel).
Bovendien puilt de stalling in Eindhoven vaak al uit, dus gratis stallen doe je maar buiten! (of de gratis bewaakte stalling van de geemente onder het 18 Septemberplein met beperkte openingstijden)