beantwoord

Gratis koffie/thee

• 9 september 2015
  • 5 reacties
  • 3615 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Bij storingen in de dienstregeling wordt er wel een gratis koffie/thee aangeboden bij de Kiosk. Echter wordt dit niet altijd omgeroepen. Ik wordt wel eens bij het afrekenen verrast (ook leuk).

Nu vroeg ik mij gewoon af: Welke regels worden hiervoor gehanteerd? Bij welk type storing word de koffie/thee gratis en wordt dit nog ergens gecommuniceerd?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 11 september 2015, 10:01

Hierbij de beloofde terugkoppeling, Pim.

NS biedt bij verstoringen in de treindienst inderdaad soms een kopje koffie / thee aan, om het wachten voor onze klanten te veraangenamen. De afweging hierbij is niet exact aan "vaste regels" gebonden, maar geheel afhankelijk van de situatie.

In algemene zin geldt dat we géén koffie aanbieden als er voldoende alternatief vervoer beschikbaar is voor de getroffen reizigers (een omreisroute is beschikbaar / de volgende trein rijdt wel). Als reizigers echter gedurende lange tijd vast komen te zitten in een trein of op een station n.a.v. een verstoring, dan kan vanuit Klantbegeleiding binnen die regio worden gekozen om de getroffen reizigers een kopje koffie / thee aan te bieden.

Op het moment dat koffie / thee wordt aangeboden, proberen we op gepaste wijze te communiceren met de getroffen reizigers. Dit kan via de omroep op een station, of als het een specifieke trein betreft via de HC, Servicepersoneel op het station of een V&S (Veiligheids- en Service) team ter plaatse.
Bekijk origineel

5 reacties

Goede vraag, Pim!

Ik ga dit voor je navragen, omdat ik eerlijk gezegd niet precies weet of (en zo ja, welke) regels hiervoor gelden. Ik kom hier op terug.
Reputatie 6
Badge
Mijn ervaring is, dat het alleen gratis is als het wordt omgeroepen. Die omroep lijkt zo elke 5 tot 10 minuten te zijn. Goed dat NS dat doet, die gratis koffie. Compliment.
Reputatie 1
Badge
Als het mij is overkomen, dan was het steeds met uitgedeelde bonnen.
Verder vrijwel alleen als het nogal koud is.
Hierbij de beloofde terugkoppeling, Pim.

NS biedt bij verstoringen in de treindienst inderdaad soms een kopje koffie / thee aan, om het wachten voor onze klanten te veraangenamen. De afweging hierbij is niet exact aan "vaste regels" gebonden, maar geheel afhankelijk van de situatie.

In algemene zin geldt dat we géén koffie aanbieden als er voldoende alternatief vervoer beschikbaar is voor de getroffen reizigers (een omreisroute is beschikbaar / de volgende trein rijdt wel). Als reizigers echter gedurende lange tijd vast komen te zitten in een trein of op een station n.a.v. een verstoring, dan kan vanuit Klantbegeleiding binnen die regio worden gekozen om de getroffen reizigers een kopje koffie / thee aan te bieden.

Op het moment dat koffie / thee wordt aangeboden, proberen we op gepaste wijze te communiceren met de getroffen reizigers. Dit kan via de omroep op een station, of als het een specifieke trein betreft via de HC, Servicepersoneel op het station of een V&S (Veiligheids- en Service) team ter plaatse.
Bedankt voor je antwoord, Sivan. Ik heb blijkbaar geen e-mailmelding van je reactie gekregen, vandaar dat ik zo laat reageer.

Toevallig zag ik dat vanmorgen weer aardig wat uitgevallen treinen, dus dacht dat de koffie misschien wel gratis zou zijn. Maar helaas.

Dit is geen klacht, hoor. Ik ben blij als de koffie gratis is en betaal er graag voor als het niet zo is, maar ik was gewoon erg benieuwd naar het "algoritme" achter de gratis koffie.

Reageer