beantwoord

Guitar Hero spelen op Utrecht Centraal

• 17 september 2015
  • 12 reacties
  • 387 Bekeken

Ik heb laatst een Guitar Hero gitaar gekocht. Deze gitaar kan ik aansluiten op de pc om er virtuele gitaren mee te kunnen bespelen.
Ik was hem vanochtend aan het gebruiken op Utrecht CS. Op een gegeven moment komt er een man met een geel hesje met grijze vlakken naar me toe die zich voorstelt als "Directeur" en die mij vertelt dat het muziek maken met mijn "spelcomputer" niet de bedoeling is. Wanneer ik vertel dat ik niet snap waarom ik moet stoppen, zegt hij dat ik op de piano moet spelen of een echt instrument moet bespelen. Wie is hij dat hij mij durft te vertellen wat wel en wat niet een echt instrument is? Ik doe niemand kwaad, daag niemand uit, maak geen overlast en dan moet ik ineens stoppen? Ik snap er geen donder van. Als er regels zijn wat betreft de piano, waarom zijn die dan nergens te vinden? En hallo! Ik deel mijn talent, zoals op die sticker staat. Kan iemand mij duidelijkheid geven?
icon

Beste antwoord door Bart NS 17 september 2015, 18:26

Hallo Jappa,
ik durf je zo niet te zeggen wie de man precies is geweest, maar aan de uiterlijke beschrijving denk ik af te kunnen leiden dat het gaat om iemand die betrokken is bij de verbouwing van Utrecht. Stond er een logo op het hesje? Bijvoorbeeld van ons of van ProRail?Verder is het lastig te zeggen wat de reden was van deze opmerking, maar ik heb twee vermoedens. Ten eerste zou het kunnen vallen onder het veroorzaken van overlast, daarnaast kan het ook 'zodanig geluid voortbrengen dat anderen daarvan hinder ondervinden'. In het geval van de piano geldt dit anders, aangezien daar toestemming voor is. Het spelen van die piano is vrijwel altijd toegestaan, behalve als dit bijvoorbeeld het overstemmen van de omroep ten gevolg heeft. Ik ben verder wel erg benieuwd hoe je daar met je Guitar Hero speelde. Had je een tv en spelcomputer aangesloten op ons stroomnet of een andere stroomvoorziening?
Verder pas ik je titel aan, je mag hier best verontwaardigd over zijn maar ik zou het waarderen als we ook hier collega's die hun werk doen ook met respect kunnen blijven behandelen.
Bekijk origineel

12 reacties

Misschien zou je eens kunnen proberen volwassen te worden?
Hallo Jappa,
ik durf je zo niet te zeggen wie de man precies is geweest, maar aan de uiterlijke beschrijving denk ik af te kunnen leiden dat het gaat om iemand die betrokken is bij de verbouwing van Utrecht. Stond er een logo op het hesje? Bijvoorbeeld van ons of van ProRail?Verder is het lastig te zeggen wat de reden was van deze opmerking, maar ik heb twee vermoedens. Ten eerste zou het kunnen vallen onder het veroorzaken van overlast, daarnaast kan het ook 'zodanig geluid voortbrengen dat anderen daarvan hinder ondervinden'. In het geval van de piano geldt dit anders, aangezien daar toestemming voor is. Het spelen van die piano is vrijwel altijd toegestaan, behalve als dit bijvoorbeeld het overstemmen van de omroep ten gevolg heeft. Ik ben verder wel erg benieuwd hoe je daar met je Guitar Hero speelde. Had je een tv en spelcomputer aangesloten op ons stroomnet of een andere stroomvoorziening?
Verder pas ik je titel aan, je mag hier best verontwaardigd over zijn maar ik zou het waarderen als we ook hier collega's die hun werk doen ook met respect kunnen blijven behandelen.
Beste Bart,
Als men vind dat ik teveel geluid maak, dan mag die dat best zeggen tegen mij. Maar ik werd door de man aangesproken alsof ik iets heel erg fout deed terwijl ik niet wist wat dat dan was. Ik speelde het spel Guitar Hero niet, ik had mijn gitaar via usb aangesloten op mijn laptop die ik bovenop de piano zette waarna ik hem via een programma door leidde naar FL Studio waar ik een virtuele gitaar bespeelde. Het ging er niet om of ik wel of niet overlast veroorzaakte, maar het ging meer om de manier waarop ik aangesproken werd. Mijn volume was even hard als de piano en de man zei duidelijk dat het niet de bedoeling was om een spelcomputer te bespelen (hij wist blijkbaar ook niet wat ik deed) en dat ik alleen op de piano mocht spelen. Vroeger was het namelijk zo dat er steeds een stuk of vijf muzikanten bij elkaar kwam om muziek te maken. Die hadden akoestische gitaren mee of violen, dus ik had ook een virtuele akoestische gitaar gekozen. Als er regels zijn voor de piano, dan zou ik graag willen vragen of die danwel op de piano, danwel op de site geplaatst worden zodat in de toekomst misverstanden voorkomen kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Jasper Speelman

Hallo Jappa,
Misschien zou je eens kunnen proberen om ergens anders om negatieve aandacht te vragen?
Ik heb laatst een Guitar Hero gitaar gekocht. Deze gitaar kan ik aansluiten op de pc om er virtuele gitaren mee te kunnen bespelen.
Ik was hem vanochtend aan het gebruiken op Utrecht CS. Op een gegeven moment komt er een man met een geel hesje met grijze vlakken naar me toe die zich voorstelt als "Directeur" en die mij vertelt dat het muziek maken met mijn "spelcomputer" niet de bedoeling is. Wanneer ik vertel dat ik niet snap waarom ik moet stoppen, zegt hij dat ik op de piano moet spelen of een echt instrument moet bespelen. Wie is hij dat hij mij durft te vertellen wat wel en wat niet een echt instrument is? Ik doe niemand kwaad, daag niemand uit, maak geen overlast en dan moet ik ineens stoppen? Ik snap er geen donder van. Als er regels zijn wat betreft de piano, waarom zijn die dan nergens te vinden? En hallo! Ik deel mijn talent, zoals op die sticker staat. Kan iemand mij duidelijkheid geven?

Om een instrument goed te kunnen bespelen is tijd nodig! Vele jaren!!! Dat je laatst een Guitar Hero gitaar gekocht, er geen donder van snapt en ook daar talent voor hebt is ook een prestatie... Ga lekker thuis aan de slag.

Veel plezier Jappo, maar wel thuis graag.
Reputatie 6
Badge
Wat raar dat mensen hier off-topic gaan, en staan te jammeren over een gitaar?
"Dat je laatst een Guitar Hero gitaar gekocht, er geen donder van snapt", dat verzint JanJan zelf door het verhaal een eigen draai te geven.

Anyway.....
Ik gok zelf op een gefrustreerde bouwvakker die in de stationshal aan het werk was. Een piano heeft een flinke holle klantenkast, dus die zou luidruchtiger moeten zijn dan jouw speakers van je laptop, en ik neem aan dat die ook niet kneiterhard zouden moeten staan.
Wat raar dat mensen hier off-topic gaan, en staan te jammeren over een gitaar?
"Dat je laatst een Guitar Hero gitaar gekocht, er geen donder van snapt", dat verzint JanJan zelf door het verhaal een eigen draai te geven.

Anyway.....
Ik gok zelf op een gefrustreerde bouwvakker die in de stationshal aan het werk was. Een piano heeft een flinke holle klantenkast, dus die zou luidruchtiger moeten zijn dan jouw speakers van je laptop, en ik neem aan dat die ook niet kneiterhard zouden moeten staan.

Sorry Aar,

Niet mee eens.

"Anyway.....
Ik gok zelf op..... "

Blijf lekker gokken...
Reputatie 6
Badge
"Ik doe niemand kwaad, daag niemand uit, maak geen overlast en dan moet ik ineens stoppen? Ik snap er geen donder van."
Dat is het verhaal, en niet wat jij zegt!

Maar goed, gezien NS-mensen nooit met hesjes lopen op het perron of in een hal durf ik gewoon te wedden dat het een bouwvakker was. Wel vreemd dat hij zich directeur zou noemen. Als het geen overlast veroorzaakt, zou ik gewoon doorgaan als je zin hebt. Ieder zijn ding toch? 😉 Hobbies moet je nooit laten verpesten door anderen!
Hobby's zijn er niet om te verpesten, maar om iedere hobby te waarderen is iets anders Aar. Om mijn reactie zo te vertalen?
Reputatie 5
Niet doen !!
Dan ga je je net zo misselijk gedragen als de Luchtmacht (en janjan) !!

Moest opeens hieraan denken :
Zoals Aar ook aangeeft; lijkt het me niet nodig om in dit topic allemaal overbodige reacties te posten.

Bij overlast kan perronpersoneel iemand aangesproken op zijn of haar gedrag. De reactie dat je op een echt instrument moet gaan spelen is natuurlijk totaal overbodig, maar deze persoon was misschien iets gefrustreerd door het geluid. Is het ook niet iets voor jou om op die piano te spelen, Jappa?
Zoals Aar ook aangeeft; lijkt het me niet nodig om in dit topic allemaal overbodige reacties te posten.

Bij overlast kan perronpersoneel iemand aangesproken op zijn of haar gedrag. De reactie dat je op een echt instrument moet gaan spelen is natuurlijk totaal overbodig, maar deze persoon was misschien iets gefrustreerd door het geluid. Is het ook niet iets voor jou om op die piano te spelen, Jappa?

Beetje late reactie van mij maar goed. Ik vind het toch nog wel leuk dat de meningen erg variƫren van "je bent een idioot" tot "vet, blijven doen". Bedankt iedereen voor de reacties. Ik was net begonnen met spelen en probeerde met mijn nieuwe gitaar te oefenen. Tuurlijk was ik niet de beste speler en als ik overlast veroorzaak met mijn poging, dan snap ik dat. Het gaat me alleen om de manier waarop ik daarop geattendeerd werd. Ik voelde me enorm gefrustreerd door de voor mijn gevoel onredelijke benadering. Ik ben nu al goed genoeg om een liedje te kunnen spelen, dit heb ik ook gisteren samen met een goede pianist gedaan. Ik zal dit blijven doen, zelfs als ik weer weg wordt gestuurd, omdat het voor de mensen die het wel kunnen waarderen een hele nieuwe verfrissende manier is om plezier voort te brengen. Het feit is namelijk dat ik geen, maar dan ook geen mogelijkheid heb om een instrument te leren of kunnen bespelen. Als zanger alleen wordt ik al helemaal niet serieus genomen op utrecht centraal. Alleen met een instrument zou ik echt mee kunnen spelen en dit is het dichtste dat er bij in de buurt komt dat ik wel kan bespelen. Ik heb de nieuwe Guitar Hero Live controller ge-preordered, wat het spelen hoogstwaarschijnlijk gaat vergemakkelijken door het nieuwe ontwerp. Nogmaals, ik doe niemand kwaad, sta er compleet open voor als mensen er last van hebben en ben volledig bereid mijn muziek te stoppen wanneer daarom gevraagd wordt. Maar er bestaat ook nog het fenomeen beleefd blijven tijdens het aanspreken van iemand, waarbij geen agressie hoort.
Dus bedankt voor de reacties en de feedback, maar ik heb mijn keuze al gemaakt.
Schijt aan de negatievelingen en mijn liefde voor muziek uiten met mensen die het kunnen waarderen :D
Ik vind het initiatief van de piano op Utrecht Centraal namelijk fenomenaal en ik vind dat als er regels waren, dat die best ergens opgeschreven konden worden.

Met vriendelijke groet,
Jasper Speelman

Reageer