beantwoord

Halte NS Bus Haarlem onduidelijk

• 12 november 2014
  • 1 reactie
  • 225 Bekeken

Afgelopen zondagochtend reden er door werkzaamheden bussen in plaats van treinen tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk. Ik ga dus gewoon richting het busplein voor het station, maar vervolgens blijkt dat de NS Bus niet vanaf daar vertrekt, maar zijn eigen halte heeft, welke om de hoek ligt en uitermate goed verborgen zit achter een parkeergarage. Gelukkig vertelde een buschauffeur mij dit, waardoor ik met een sprintje gelukkig nog net de NS Bus haalde.
Ik heb al een keer eerder gehad, die keer op een zondagavond, dat er een NS Bus reed tussen Haarlem en Beverwijk/Uitgeest, maar toen heb ik die bus dus helemaal nooit gezien, net zoals de rest van de mensen die op die bus wachtten. Was toen nog de laatste bus (normaal trein) ook, dus heb toen naar huis moeten bellen om opgehaald te worden.

Op en rondom het station van Haarlem waren beide keren geen enkele aanwijzingen te vinden over de locatie van de NS Bushalte, terwijl ik er toch echt nog goed naar gezocht heb. Idioot, aangezien die hele halte dus niet eens te zien is als je bij de uitgang van het station staat. Dan zou iedere weldenkende geest er van uit gaan dat die bus gewoon op het busplein direct bij de uitgang stopt.

Ik heb overigens wel ooit een bordje met NS Bus en een pijl richting de uitgang van het station zien staan in het station, maar ik kan niet zeggen of het toen buiten ook nog aangegeven was, moest toen namelijk gewoon de trein hebben.

Waarom is dit totaal niet aangegeven door de NS? De NS Bushalte ligt dus niet eens in het zicht en er is een prachtig busplein met meer dan genoeg haltes direct bij de uitgang van het station. Echt beroerd aangegeven, hier moet wat aan gedaan worden.
icon

Beste antwoord door Herman NS 12 november 2014, 10:50

Hallo Renvdb,

Normaliter staat het vervangend busvervoer met bordjes aangegeven. Het spijt mij dat jouw ervaringen hier niet bij aansluiten

Helaas zien we soms dat reizigers in een andere bus stappen, waardoor ze achteraf bij NS een restitutieverzoek moeten indienen. Dit kan een afweging zijn geweest om te besluiten de bussen vanaf een andere plek te laten vertrekken.

Je topic heb ik naar ons subforum 'op het station' verplaatst om de vindbaarheid van jouw topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Renvdb,

Normaliter staat het vervangend busvervoer met bordjes aangegeven. Het spijt mij dat jouw ervaringen hier niet bij aansluiten

Helaas zien we soms dat reizigers in een andere bus stappen, waardoor ze achteraf bij NS een restitutieverzoek moeten indienen. Dit kan een afweging zijn geweest om te besluiten de bussen vanaf een andere plek te laten vertrekken.

Je topic heb ik naar ons subforum 'op het station' verplaatst om de vindbaarheid van jouw topic te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer