beantwoord

Handhaving fietsenstalling na 20 mei Delft i.v.m. Corona

• 19 mei 2020
  • 9 reacties
  • 909 Bekeken

Mijn vraag is als volgt: Is er een datum/periode bekend waarin de Coenderstalling te Delft (bewaakte stalling die voorzien is van een poort) wordt opengesteld en wanneer er eventueel weer gehandhaafd gaat worden?

Dit vraag ik aangezien ik af en toe deze site: https://www.delft.nl/wonen/parkeren-en-verkeer/fiets/fiets-stallen-station-delft bekijk, waar deze info in principe staat, echter is 20 mei morgen en ik zou het niet prettig vinden als ik voor langere tijd die site niet raadpleeg en ik er achter moet komen dat er bijvoorbeeld ergens in Juni de gelegenheid wordt gegeven om je fiets weg te halen zonder dat ik daar van op de hoogte ben.

icon

Beste antwoord door Denice NS 20 mei 2020, 12:15

NS gaat vanaf 25 mei de gesloten fietsenstallingen weer openen. Daarbij gaan ook de 25 Fiets & Service winkels weer open. Hier kunnen reizigers terecht voor reparatie van hun fiets en voor fietsaccessoires. In de fietsenstallingen zijn diverse coronamaatregelen genomen om reizigers veilig te laten reizen en medewerkers veilig te laten werken. Zo wordt in de stallingen aangegeven hoe reizigers 1,5 meter afstand kunnen houden, komen er kuchschermen en worden zadel, handvaten en sleutel van de OV-fietsen gedesinfecteerd. In- en uitchecken en betalen gebeurt contactloos in de door NS geëxploiteerde fietsenstallingen. Medewerkers van deze fietsenstallingen dragen mondneusbescherming als zij werk doen waarbij geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden. Door de landelijke coronamaatregelen was het voor een deel van de reizigers de afgelopen tijd niet mogelijk om hun fiets uit de fietsenstalling op te halen. Zij werkten bijvoorbeeld thuis of reisden niet met het OV. Wij hebben hier begrip voor en gaan hier coulant mee om. In de door NS geëxploiteerde fietsenstallingen kunnen reizigers zich bij de uitgang melden bij de medewerker in de stalling of intercom. Zij hoeven dan niet te betalen.

Bekijk origineel

9 reacties

Er is per station in ieder geval één fietsenstalling open voor onze reizigers. De stallingen zijn open van een kwartier voor de eerste tot een kwartier na de laatste trein. Je kan dus gewoon je fiets stallen, maar ook een OV-fiets huren. Via www.ns.nl/fietsenstallingen kan je achterhalen welke er open is. Wanneer er zal worden gehandhaafd durf ik niet te zeggen. Als ik op onze site kijk zie ik het volgende staan:

Station Delft 2

Storing

Deze fietsenstalling is tot nader bericht geslotenl. Fietsenstalling Delft 1, Stationsplein 2, is gewoon open, ook voor OV-fiets. We houden de maatregelen voor het beperken van de verspreiding van het coronavirus nauwlettend in de gaten en openen deze stalling zodra dit weer mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Logisch dat stalling 1 ook open is voor OV-fietsen aangezien dat alleen in stalling 1 kan. In stalling 2 staan geen OV-fietsen.

Even iets heel anders, staat de opleverdatum van de derde stalling onder gebouw Antoni nog steeds op eind augustus of heeft dat door de Corona situatie nog meer vertraging opgelopen?

Leuk een iets heel anders. Intern kan ik niets vinden over uitstel van de fietsenstalling. Ik durf niet daadwerkelijk te bevestigen of alles nog volgens planning verloopt en de einddatum hetzelfde blijft.

Reputatie 7
Badge +3

Het laatste nieuws wat ik er over kon vinden was dit van november 2019. Mijn ervaringen met zulke projecten in Delft is dat er vaak sprake is van vertraging waarbij vertraging met NS treinen in het niet valt. :rofl:

https://www.ad.nl/delft/fietsproblemen-op-station-voorlopig-nog-niet-voorbij-derde-stalling-laat-op-zich-wachten~a53cf2fe/

NS gaat vanaf 25 mei de gesloten fietsenstallingen weer openen. Daarbij gaan ook de 25 Fiets & Service winkels weer open. Hier kunnen reizigers terecht voor reparatie van hun fiets en voor fietsaccessoires. In de fietsenstallingen zijn diverse coronamaatregelen genomen om reizigers veilig te laten reizen en medewerkers veilig te laten werken. Zo wordt in de stallingen aangegeven hoe reizigers 1,5 meter afstand kunnen houden, komen er kuchschermen en worden zadel, handvaten en sleutel van de OV-fietsen gedesinfecteerd. In- en uitchecken en betalen gebeurt contactloos in de door NS geëxploiteerde fietsenstallingen. Medewerkers van deze fietsenstallingen dragen mondneusbescherming als zij werk doen waarbij geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden. Door de landelijke coronamaatregelen was het voor een deel van de reizigers de afgelopen tijd niet mogelijk om hun fiets uit de fietsenstalling op te halen. Zij werkten bijvoorbeeld thuis of reisden niet met het OV. Wij hebben hier begrip voor en gaan hier coulant mee om. In de door NS geëxploiteerde fietsenstallingen kunnen reizigers zich bij de uitgang melden bij de medewerker in de stalling of intercom. Zij hoeven dan niet te betalen.

Reputatie 6

@Denice NS voor een deel van de reizigers kan dit nog steeds niet. Er zal voor sommigen een afstand moeten worden afgelegd om de fiets op te halen en waar stal je hem vervolgens als de forensen door het Rijk worden opgeroepen thuis te werken en niet naar kantoor mogen om deze reden? Gisteren is in de persconferentie duidelijk gezegd dat iedereen die dat kan, zoveel mogelijk nog steeds thuis moeten werken.. 

Reputatie 7
Badge +3

De vraag is inderdaad waar je de fiets stalt na ophalen uit de stalling nu je de fiets niet meer in de trein mee mag nemen om hem dan maar thuis neer te zetten.

@Denice NS Bedankt voor de informatie. Ik neem aan dat er voorlopig ook nog niet gehandhaaft gaat worden, of hebben jullie daar wel een datum voor afgesproken?

Voor alle fietsstallingen blijft voorlopig gelden: de fiets zal gewoon in de stalling blijven staan en niet worden verwijderd. Hier wordt nu niet op gehandhaafd. Er is hier nog geen einddatum voor afgesproken.

Reageer