beantwoord

Heb mijn fiets ingecheckt in de onbemande fietsenstalling op station Bilthoven. Mag mijn fiets, op foutieve plek gestald, naar buiten - de toegangspoort- de fietsenstalling worden verplaatst?

• 18 februari 2019
  • 11 reacties
  • 186 Bekeken

Ingecheckt met mijn ov kaart. Heb mijn fiets in de stalling op foutieve plek neergezet. Bij terugkomst blijkt deze verplaatst naar een plek buiten de incheckpoort waar jan-en-alleman bij mijn fiets (gelukkig op slot gezet) kan.
Dit mag toch niet?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 februari 2019, 17:58

Goedenavond Tamara1976 en welkom bij de NS Community!

Wanneer een fiets binnen een stalling foutief is geparkeerd, dan mag de beheerder van die stalling de fiets verplaatsen. Dit mag echter wel enkel binnen de stalling, hij mag de fiets dus verplaatsen naar een locatie waar hij correct geparkeerd is binnen die stalling. Het is zeker niet de bedoeling dat de fiets uit de stalling gehaald wordt en er buiten geplaatst wordt. Ik vind het dus erg vreemd ook dat dit is gebeurd. Ik heb er dan ook bij deze een melding van gemaakt, gezien dit dus niet hoort te gebeuren.
Bekijk origineel

11 reacties

Goedenavond Tamara1976 en welkom bij de NS Community!

Wanneer een fiets binnen een stalling foutief is geparkeerd, dan mag de beheerder van die stalling de fiets verplaatsen. Dit mag echter wel enkel binnen de stalling, hij mag de fiets dus verplaatsen naar een locatie waar hij correct geparkeerd is binnen die stalling. Het is zeker niet de bedoeling dat de fiets uit de stalling gehaald wordt en er buiten geplaatst wordt. Ik vind het dus erg vreemd ook dat dit is gebeurd. Ik heb er dan ook bij deze een melding van gemaakt, gezien dit dus niet hoort te gebeuren.
Dank voor de snelle (r)actie 🙂
Heb nog een vraag/opmerking n.a.v. foutieve stallen van mijn fiets.
Ik heb een fiets met grote fietstassen. Deze krijg ik nauwelijks/niet op de plek waar ik mijn fiets mag plaatsen (rek).
Daarom zet ik mijn fiets op de plek waar een fiets met accu mag staan. Overigens staan hier standaard relatief weinig fietsen -met accu- en ik zet hem op een plek waar geen oplaadpunt is. Ik wil hierover graag in gesprek met iemand van de NS/ beheerder stalling. Maar de stalling is dus onbemand en wanneer ik bel, krijg ik te horen dat communicatie hierover niet mogelijk is.
Is er een andere plek in de stalling waar ik mijn fiets ‘legaal’ mag neerzetten? En zo nee, kan er een oplossing gecreëerd worden (ik ben vast niet de enige in deze situatie)?
Ik vind het erg lastig om hier iets inhoudelijks over te zeggen. In principe komt het neer op een voorwaardentechnisch verhaal. Als jouw fiets niet overeen komt met de voorwaarden die gesteld zijn voor de andere plek, dan mag jouw fiets daar niet staan en zou je hem in de rekken moeten plaatsen waar hij hoort te staan.

Dat gezegd hebbende ga ik wel proberen of ik iets meer kan betekenen. Ik kan jou helaas niet rechtstreeks in contact brengen met de beheerder, maar ik zal proberen om je verzoek overt te brengen. Zodra ik meer weet zal ik je dat laten weten!

Edit: Het is overigens niet de bedoeling om meerdere topics te openen voor hetzelfde probleem. Ik heb je zojuist gecreëerde tweede topic dan ook verwijderd, gezien je exact hetzelfde bericht hier al had geplaatst.
Reputatie 6
Badge +2
Bij veel stallingen hebben ze aparte plekken voor kratfietsen en/of buitenmodelfietsen. Als jouw stalling die heeft, zou je hem daar neer kunnen zetten.
Bij veel stallingen hebben ze aparte plekken voor kratfietsen en/of buitenmodelfietsen. Als jouw stalling die heeft, zou je hem daar neer kunnen zetten.
Bilthoven heeft niet zo'n grote fietsenstalling. Ze hebben enkel nog een bromfietsenplek (dus geen ruimte voor fietsen die qua het in beslag nemen van ruimte afwijken).
Ik vind het erg lastig om hier iets inhoudelijks over te zeggen. In principe komt het neer op een voorwaardentechnisch verhaal. Als jouw fiets niet overeen komt met de voorwaarden die gesteld zijn voor de andere plek, dan mag jouw fiets daar niet staan en zou je hem in de rekken moeten plaatsen waar hij hoort te staan.

Dat gezegd hebbende ga ik wel proberen of ik iets meer kan betekenen. Ik kan jou helaas niet rechtstreeks in contact brengen met de beheerder, maar ik zal proberen om je verzoek overt te brengen. Zodra ik meer weet zal ik je dat laten weten!

Edit: Het is overigens niet de bedoeling om meerdere topics te openen voor hetzelfde probleem. Ik heb je zojuist gecreëerde tweede topic dan ook verwijderd, gezien je exact hetzelfde bericht hier al had geplaatst.

Wederom dank voor je moeite. Ik ben overigens benieuwd waar ik mijn fiets vanmiddag aan zal treffen....
Nb. Ben nog niet helemaal thuis hier 😉
Update: Ik heb een reactie ontvangen van de stallingsbeheerder waar ik contact mee heb gezocht. Helaas is het niet mogelijk om een uitzondering te maken voor jouw fiets, Tamara1976. Elke fiets dient in de daarvoor bestemde rekken geplaatst te worden. Ook ik kreeg het advies doorgestuurd om de fiets op een buitenmodel plek te stallen, maar ik begrijp dat die bij jouw stalling niet aanwezig zijn. Over het algemeen is er in de bovenrekken wel voldoende plek, je kunt eventueel dat proberen.
Update: Ik heb een reactie ontvangen van de stallingsbeheerder waar ik contact mee heb gezocht. Helaas is het niet mogelijk om een uitzondering te maken voor jouw fiets, Tamara1976. Elke fiets dient in de daarvoor bestemde rekken geplaatst te worden. Ook ik kreeg het advies doorgestuurd om de fiets op een buitenmodel plek te stallen, maar ik begrijp dat die bij jouw stalling niet aanwezig zijn. Over het algemeen is er in de bovenrekken wel voldoende plek, je kunt eventueel dat proberen.
Dank voor de genomen moeite.
Vind de reactie van de beheerder opmerkelijk. De laatste dagen is het mij opgevallen dat er bakfietsen staan op de plek die voor bromfietsen is bestemd (aldus het opschrift op de muur). Ik heb niet gezien of hier een kaartje met de melding ‘Fiets is fout gestald’ aan hing.
Indien dit gedoogd wordt, wordt er met meerdere maten gemeten toch?
Je geeft aan dat er in de bovenrekken wel voldoende plek is. Dat klopt. Maar weet niet of je ervaring hebt met het stallen van een fiets in een bovenrek en deze er ook weer uit te moeten halen; dit is voor iemand met mijn postuur behoorlijk lastig/ zwaar.
Daar wordt in dit hele verhaal helaas geen rekening mee gehouden.
Heb je overigens een reactie ontvangen op de melding dat mijn fiets buiten de toegangspoort is geplaatst?
(toen ik dit meldde middels de informatieknop bij de in/ uitcheckpoort -waar ik vernam dat dit de meldkamer was- werd mij verteld dat de medewerker in kwestie dit vaker -mbt de stalling in Bilthoven- gebeurde)
Mijn excuses, ik heb niet rechtstreeks contact gehad met de stallingsbeheerder, dat heb ik verkeerd aangegeven. Het was meer een regionale manager. Zoals ik ook begreep aan het advies van de buitenmodel plekken was hij dan ook niet bekend met deze specifieke stalling. Over het buiten de stalling plaatsen, dit heb ik wel doorgegeven maar heb ik niet specifiek een reactie op gekregen.

Ik snap dat het een erg vervelende situatie is, maar ik ben bang dat ik verder niets voor je kan betekenen. Ik begrijp dat je graag een uitzondering gemaakt wil zien, maar dit is dus blijkbaar niet mogelijk, wat ik zelf ook al enigszins verwachtte. Van de ene uitzondering komt de andere en voor we het er erg in hebben zijn er geen regels meer. De lijn die getrokken is zal dus gehandhaafd moeten blijven. Sorry. 😕
Mijn excuses, ik heb niet rechtstreeks contact gehad met de stallingsbeheerder, dat heb ik verkeerd aangegeven. Het was meer een regionale manager. Zoals ik ook begreep aan het advies van de buitenmodel plekken was hij dan ook niet bekend met deze specifieke stalling. Over het buiten de stalling plaatsen, dit heb ik wel doorgegeven maar heb ik niet specifiek een reactie op gekregen.

Ik snap dat het een erg vervelende situatie is, maar ik ben bang dat ik verder niets voor je kan betekenen. Ik begrijp dat je graag een uitzondering gemaakt wil zien, maar dit is dus blijkbaar niet mogelijk, wat ik zelf ook al enigszins verwachtte. Van de ene uitzondering komt de andere en voor we het er erg in hebben zijn er geen regels meer. De lijn die getrokken is zal dus gehandhaafd moeten blijven. Sorry. :/

Dacht dat ik had aangegeven -met de bakfietsen- dat ik niet de enige ben met een ‘afwijkende’ fiets.
(Blijkbaar zijn de NS blijven hangen in de vorige eeuw...)
Zo werkt de NS het ’fouttief’ stallen dus in de hand.

Reageer