Heeft een kind die meereist in de 1e klas met Kids Vrij ook toegang tot de NS International lounge? | NS Community
beantwoord

Heeft een kind die meereist in de 1e klas met Kids Vrij ook toegang tot de NS International lounge?

  • 21 February 2015
  • 6 reacties
  • 2703 Bekeken

Kinderen reizen mee met 1eklas tickets van ouders. Zij reizen daarmee eigenlijk ook 1e klas. Mogen ze mee uitrusten in de lounge? Dat zou voor mijn lichamelijk gehandicapte zoontje wel heel rustig zijn.
Het is een lichtere handicap, maar wel beperkt fit en zwakte van spieren. Daarom reizen wij 1e klas voor de comfort.
icon

Beste antwoord door Inge NS 21 February 2015, 12:14

Bekijk origineel

6 reacties

Ontzettend bedankt! Heel fijn om te weten!
Reputatie 7
Badge +4
Een eersteklas buitenlands kaartje is niet nodig, een eerste klas NS-abonnement volstaat. Het Kidsvrijabonnement heeft een geldigheid, afhankelijk van de hoofdreiziger en is in uw geval dus ook geldig voor de eerste klas. Reizigers met kinderen worden nooit geweigerd in de lounge, is mijn ervaring. Maar formeel mag het ook.
Trouwens het gaat om 2 kidsfree kinderen die met mij meereizen.
Trouwens het gaat om 2 kidsfree kinderen die met mij meereizen.
Dankjewel! Een 1e klas weekendabonnement en meestal koop ik een internationale kortingskaart voor een jaar. Ik reis ook wel eens met de kinderen met een global pas.
Welkom op het forum vraag aan ns!

Als het kind meereist met een begeleider die in het bezit is van een 1e klas vervoerbewijs, mag het kind inderdaad ook in de 1e klas coupé plaatsnemen. Verder begrijp ik uit je bericht dat je graag wilt weten of het kind in deze situatie ook gratis toegang heeft tot de NS International lounge? Zo ja: wat voor 1e klas vervoerbewijs hebben de ouders precies? En gaat het om een binnenlands of internationaal ticket?

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer