beantwoord

Heeft station Enschede een Deutsche Bahn Kaartjesautomaat?

• 18 juli 2014
  • 6 reacties
  • 4004 Bekeken

Ik wil graag een dagje naar Duitsland vanaf station Enschede met 4 personen. Wij willen het SchönerTagTicket für 5 personen kopen. Daarom wil ik graag weten of je op station Enschede een Deutsche Bahn Kaartjesautomaat hebt waar je dit Ticket kan kopen en hoe dit in z'n werk gaat. Zoja waar staat dit automaat en kan je er met cash betalen? Zo niet, hoe moet ik dit kaartje dan kopen (niet online)?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 18 juli 2014, 16:52

Er hoeven geen vijf kaartjes gekocht te worden. Het is een kaartje voor vijf personen. Op het eerste station na de grens een kaartje uit de automaat halen in Gronau is geen optie als ik onderstaand nieuwsbericht moet geloven. De DB automaat in Enschede zou op perron 5 moeten staan en in de treinen zou je ook automaten moeten hebben. De automaten van DB die ik gebruikt heb slikten allemaal papiergeld.

http://www.tubantia.nl/regio/enschede/db-kaartjesautomaat-op-station-enschede-blijft-behouden-1.3591961
Bekijk origineel

6 reacties

Ik wil graag een dagje naar Duitsland vanaf station Enschede met 4 personen. Wij willen het SchönerTagTicket für 5 personen kopen. Daarom wil ik graag weten of je op station Enschede een Deutsche Bahn Kaartjesautomaat hebt waar je dit Ticket kan kopen en hoe dit in z'n werk gaat. Zoja waar staat dit automaat en kan je er met cash betalen? Zo niet, hoe moet ik dit kaartje dan kopen (niet online)?
Alvast bedankt!

misschien een idee :
laat 1 persoon ff 5 kaartjes halen bij het eerste duitse station net over de grens, uit een DB-automaat.
Reputatie 4
Badge
Er hoeven geen vijf kaartjes gekocht te worden. Het is een kaartje voor vijf personen. Op het eerste station na de grens een kaartje uit de automaat halen in Gronau is geen optie als ik onderstaand nieuwsbericht moet geloven. De DB automaat in Enschede zou op perron 5 moeten staan en in de treinen zou je ook automaten moeten hebben. De automaten van DB die ik gebruikt heb slikten allemaal papiergeld.

http://www.tubantia.nl/regio/enschede/db-kaartjesautomaat-op-station-enschede-blijft-behouden-1.3591961
Welkom op het forum lindaaae!

Het antwoord van Gert-Jan G klopt. Op de stations Enschede, Venlo en Heerlen staan tevens kaartautomaten van de Deutsche Bahn. Deze kaartautomaten verkopen ook de speciale regionale Duitse kaartjes. Of het SchönerTagTicket für 5 personen ook verkrijgbaar is, durf ik niet te zeggen.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station. Daar past je vraag het beste.
Reputatie 1
Je kunt dit ticket ook online van te voren kopen op de website van de DB. Je print het uit of zet het als handyticket op je smartphone. www.bahn.de
De kaartjesautomaat vind je op perron 4 B, perron 5 bestaat niet meer. Je kunt er zowel cash als ook met pinpas betalen. In de trein staat dezelfde automaat maar da kunt je niet pinnen. Kies NRW Tarif - für einen Tag in NRW - Kies een of 5 personen en wanneer je reizen wilt. Klaar, prettige reis....
Reputatie 4
Badge
Je kunt dit ticket ook online van te voren kopen op de website van de DB. Je print het uit of zet het als handyticket op je smartphone. www.bahn.de

Maar dan heb ik (en waarschijnlijk vele andere Nederlanders) het probleem dat voor de E-tickets naast het paspoort een tweede vorm van identificatie gevraagd wordt die ik alle vijf niet bezit. (Creditcard, Duitse bankpas, Bahncard, Bahn Bonuscard of ID-kaart) Dit is nog vervelender dan de Ideal-beperking van NS e-ticket/spoordeelwinkel, daar heb je nog de optie om iemand anders voor je te laten bestellen.

Reageer