beantwoord

Hek dicht Den Haag CS

• 24 januari 2017
  • 10 reacties
  • 384 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik kom meestal aan de achterkant van het station Den Haag Centraal binnen, omdat ik mn fiets daar in de stalling zet. Op het hek daar staat een bordje dat de ingang daar tussen 23.30 en 05.00 gesloten is. Vandaag was ik er om 22.15 en was het hek al gesloten, waardoor ik mijn trein gemist heb. Hoe zit dat?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 26 januari 2017, 18:55

@ SMGW Ik heb terugkoppeling ontvangen van de stationsbeheerder.

Deze geeft aan dat de toegangshekken soms eerder gesloten worden in verband met toegangscontrole aan de 'reguliere' stationsingangen. De stationsbeheerder geeft ook aan dat dit beter gecommuniceerd moet worden, wel zo netjes naar de reiziger toe. Hij heeft de verantwoordelijke erop aangesproken, en geeft zijn welgemeende excuses voor dit voorval.

Bedankt voor het melden, wij hebben nu goede feedback kunnen leveren aan de het stationsbeheer.
Bekijk origineel

10 reacties

Goedemiddag SMGW, welkom op het NS serviceforum.

Vreemd dat het hek eerder gesloten was! Kun je aangeven om welke stalling het gaat?
Reputatie 5
Sinds er poortjes aan de achterkant zijn, zijn die (schuif)hekken toch weg ?
Als je bij de Anna van Buerenstraat met de trap omhoog gaat, kun je via het viaduct en weer een trap naar beneden aan de achterkant van het station de sporen op. Daar staan ook toegangspoortjes. Die poortjes gaan niet dicht maar wel een groot ijzeren hek wat daarvoor staat, onderaan de trap.
Reputatie 7
Beste SMGW, ik heb het voor je uitgezocht bij Prorail, maar zij gaven mij aan dat deze onbewaakte fietsenstalling in beheer is bij de gemeente Den Haag.

Voor meer informatie over de sluitingstijden van deze fietsenstalling zou je het beste contact met hen kunnen opnemen. Zij hebben veel contactkanalen, zoals je hier kunt zien.

Hopelijk was dit een eenmalige vergissing en klopt de gebruikelijke sluitingstijd wel, maar was dit deze avond niet helemaal nageleefd.
Reputatie 4
Thomas, Ik kan me vergissen, maar het gaat hier toch helemaal niet om een stalling? Het klinkt meer als dat het om een hek gaat dat een stationsingang afsluit?
Reputatie 5
Dat lijkt me ook, het zijn de trappen die vanaf het busstation boven de perrons naar de kop van de perrons gaan, waar de ov-poortjes staan. En inderdaad, daar zijn hekken (ik dacht eerst dat om die schuifhekken ging die aan de kant waar de taxi's staan waren).

als die oranje symbooltjes tenminste de poortjes zijn, maar de plek klopt wel
Reputatie 7
Je hebt helemaal gelijk, ik heb de stationsmanager gemaild met de vraag of het bordje niet meer actueel is, of dat dit een eenmalige (te vroege) sluiting was.

Zodra ik meer weet, meld ik me.
Oké bedankt!
Reputatie 5
Als ik zo eens kijk wat er na 23:30 nog vertrekt vanaf Centraal, dan lijkt me dat ook erg vroeg om de hele achterkant af te sluiten trouwens ... het is een ontzettend eind omlopen naar de voorkant.

23.33 NS Intercity Schiphol Airport 9
23.39 NS Sprinter Schiphol Airport 6
23.41 NS Sprinter Utrecht Centraal 4
23.53 NS Intercity Amersfoort 5
23.53 NS Sprinter Dordrecht 3
00.03 NS Intercity Schiphol Airport 10
00.11 NS Sprinter Gouda Goverwelle 6
00.21 NS Sprinter Haarlem 7
00.23 NS Sprinter Dordrecht 3
00.33 NS Intercity Schiphol Airport 9
Reputatie 7
@ SMGW Ik heb terugkoppeling ontvangen van de stationsbeheerder.

Deze geeft aan dat de toegangshekken soms eerder gesloten worden in verband met toegangscontrole aan de 'reguliere' stationsingangen. De stationsbeheerder geeft ook aan dat dit beter gecommuniceerd moet worden, wel zo netjes naar de reiziger toe. Hij heeft de verantwoordelijke erop aangesproken, en geeft zijn welgemeende excuses voor dit voorval.

Bedankt voor het melden, wij hebben nu goede feedback kunnen leveren aan de het stationsbeheer.

Reageer