Het zal wel niet helpen, maar je weet maar nooit.

• 21 april 2021
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 20196 reacties

https://www.stadindex.nl/gouda/2719314-ns-medewerkers-gewond-na-mishandeling

De heren uit Delfzijl en Den Haag zitten nog vast.

3 reacties

Badge +3

Te triest voor woorden, maar zouden de camerabeelden dan geen overtuigend bewijs zijn en zoekt men alsnog getuigen?

Reputatie 7
Badge +3

Wat een treurigheid. Ik hoop dat de medewerkers geen blijvende schade oplopen van deze traumatische gebeurtenis.

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn camerabeelden van de verdachten die in het station/ op het perron werden gemaakt en die zijn aangehouden, maar er zijn geen goede beelden van dat ze de NS medewerker op de rails gooiden. De medewerkers zijn met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht na de mishandeling, dus het zal niet alleen een blauw oog geweest zijn. Dit ziekenhuis is bijna om de hoek.  De verdachten zijn aangehouden in de parkeergarage van het zelfde hospitaal, tja. Men zoekt aanvullende gegevens, naar ik aanneem.

Ze werden in de trein zonder kaartje betrapt en wilden geen ID geven. De medewerkers in Gouda zouden het  vanaf het perronverder afhandelen, en werden nogal grof gemolesteerd. V en S is regelmatig te zien in Gouda, maar ik weet niet of ze van deze afdeling waren. Die liggen doorgaans niet zo maar op de rails. Bovendien is men in Gouda wel gewend aan mensen die voldoen aan de genoemde  kenmerken in het bericht.

Opvallend gegeven: er zijn minder reizigers, maar het aantal agressie-incidenten neemt niet navenant af. Maar er is hoop als je als omstander de handhavers helpt:

Officieren van justitie eisen tegen verdachten van geweld tegen werknemers met een publieke taak een 3 keer zo hoge straf als in andere geweldzaken. Dit geldt ook voor geweld tegen omstanders die hebben ingegrepen. Deze afspraken staan in de Eenduidige Landelijke Afspraken (ELA).

Reageer