beantwoord

Hoe dien in een claim in via mijn NS

• 24 november 2014
  • 6 reacties
  • 846 Bekeken

Beste,

Ik heb vorige week een fout gemaakt met inchecken, nu is er 10 euro van mijn ov afgeschreven en die wil ik graag terug vragen.

Ik heb mijn ov al gekoppeld aan de NS en wil via mijn reishistorie een claim indienen. Maar waar kan in die claim dan ook daadwerkelijk indienen. Nergens staat het uitgelegd of beschreven.

Groeten,

Paul van Rijn
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 24 november 2014, 11:13

Dat zal dat komen doordat je niet ingecheckt hebt, onderweg niet gecontroleerd bent en daar bij het uitchecken bij een poortje voor beboet bent.

Je kunt je 8,70 een aantal keer via de klantenservice terugkrijgen. 8,70 = 10 euro - kortstmogelijke reis.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u uw reis opzoekt en u kunt hem niet vinden dan kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer. Het kan ook zijn dat een moderator hier u vraagt contact op te nemen via deze site.
Normaal staat het onder reishistorie en als u de reis gevonden heeft, kunt u daaronder de mogelijkheid zien een claim in te dienen. Het is wel van belang wat uw fout bij het inchecken was. Middels een moderator gaat het vaak vlot.
Als u uw reis opzoekt en u kunt hem niet vinden dan kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer. Het kan ook zijn dat een moderator hier u vraagt contact op te nemen via deze site.
Normaal staat het onder reishistorie en als u de reis gevonden heeft. kunt u daaronder de mogelijkheid zien een claim in te dienen. Het is wel van belang wat uw fout bij het inchecken was.

Thom,

Bedankt voor je snelle reactie.
De reis die ik bedoel staat gewoon aangegeven in mijn reishistorie, alleen wat je aan geeft ''de mogelijkheid om een claim in te dienen'' dat zie ik niet staan. Ik heb een afbeelding toegevoegd. Ik hoop dat je me verder kan helpen.
Reputatie 4
Badge
Dat zal dat komen doordat je niet ingecheckt hebt, onderweg niet gecontroleerd bent en daar bij het uitchecken bij een poortje voor beboet bent.

Je kunt je 8,70 een aantal keer via de klantenservice terugkrijgen. 8,70 = 10 euro - kortstmogelijke reis.
Reputatie 7
Badge +4
De incheckfout is er kennelijk en het is verder zo als Gert-Jan hierboven aangeeft. NS is nog redelijk coulant met fouten, ook al maak je die zelf. Naast het bellen met de klantenservice, kan een moderator het hier ook oppikken, dat werkt doorgaans goed en snel.

Gert-Jan,

Bedankt voor je reactie.
Die betreffende avond heb ik helemaal niet met de NS gereisd. Ik heb per ongeluk in/of - uitgecheckt. Dus beboeten is niet van toepassing. Ik wil gewoon via Mijn-NS het geld terug vragen via een claim.
Badge
He Paul, welkom op het forum. Wat Gert- Jan aangeeft, klopt. Via je mijnNS account kan je alleen een vergeten check uit claimen. Je kan geen claim indienen bij een vergeten incheck. Maar ik kan je wel verder helpen. Zou je via een privébericht je NAW-gegevens en je OV-chipkaartnummer willen sturen? Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en daarna op 'Stuur bericht'. Groet, Leny
Ps ik heb je vraag verplaatst naar het topic ' op het station'.

Reageer