Hoe gaat de NS om met verstoringen zoals een defecte trein op het spoor: traject Oss - Nijmegen?

• 13 januari 2017
  • 6 reacties
  • 195 Bekeken

Reputatie 2
Ik kon gisterenavond niet met de trein van Oss naar Nijmegen. Terwijl er wel treinen reden van Nijmegen naar Den Bosch. De vorige keer heb ik dit ook al meegemaakt, maar toen kon ik nog wel van Oss naar Nijmegen.
Misschien wel handig als die brug bij Ravenstein eindelijk dubbelspoor krijgt.

Het was gisterenavond rond 19.45 behoorlijk druk op station Oss.

6 reacties

Ik kon gisterenavond niet met de trein van Oss naar Nijmegen. Terwijl er wel treinen reden van Nijmegen naar Den Bosch. De vorige keer heb ik dit ook al meegemaakt, maar toen kon ik nog wel van Oss naar Nijmegen.

Ik ken de situatie bij de brug bij Ravenstein niet, maar is de onderdoorgang wel bv. geschikt voor dubbelspoor? Let we: het is GEEN excuus van mijn kant!
Reputatie 2

Ik ken de situatie bij de brug bij Ravenstein niet, maar is de onderdoorgang wel bv. geschikt voor dubbelspoor? Let we: het is GEEN excuus van mijn kant!

STATENBRIEF van ~ Onderwerp: IJssellijn (spoorverbinding Zwolle-Roosendaal)
https://gelderland.stateninformatie.nl/document/3238092/1

Enkel fragmenten hieruit:

reizigersaantallen op de verschillende deeltrajecten van de IJssellijn

De drie grote knelpunten

Betreffende de brug bij Ravenstein

http://www.goudappel.nl/media/uploads/files/NGinfraMagazine_-_Het_nieuwe_Assetmanagement2.pdf

Hoi lijnennetkaart! Goed dat je dit bij ons aangeeft. De verschillende berichten die je hierboven aanhaalt geven aan dat er al wordt nagedacht over een dubbel spoor bij Ravenstein. Desalniettemin zal ik ook jouw suggestie intern doorspelen.
Reputatie 7
Badge +3
Het is voor Provincies altijd makkelijk grootse plannen te maken die ze niet zelf betalen.
Reputatie 2
Het is voor Provincies altijd makkelijk grootse plannen te maken die ze niet zelf betalen.
Dat klopt dat wel makkelijk is. Het prestigeproject bij Station Vught dan decennia lang gaat duren zal wel niet zoiets kunnen worden als de Betuwelijn, de HSL-lijn en de bouw van het nieuwe station in Arnhem.

Als alles klaar is zal het wel intussen 2035 zijn. Want dergelijke enorme projecten lopen meestal uit met een jaar of vijf. En de kosten zijn ook vaak twee keer zo hoog. Als het niet meer is.

De spoorverdubbeling bij Ravenstein, lijkt mij dan toch dan net iets makkelijker te realiseren. Verder zou gekeken moeten worden naar de nut en noodzaak van 6 treinen per uur op het traject Amsterdam - Eindhoven. Wat vaak vergeten wordt is dat mensen die in grote stad wonen vaak ook die grote stad werken. Het zijn vaak mensen die de aangrenzende dorpen of steden wonen, die als forens op en neer rijzen. Binnen de grote steden maken de mensen die er wonen, vaak ook gebruik van het OV.

Mijn stelling is dan ook zonder goed sprinterbeleid wordt het met de intercity's ook niks.
Reputatie 7
Badge +3
Dat laatste ben ik het wel mee eens. Er is in Nederland te veel focus op intercity's.

Reageer