beantwoord

hoe kan ik een uitstapfout herstellen

  • 29 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 99 Bekeken

ik heb 2x mijn kaart uitgecheckt en kreeg de melding overstappen. Hoe kan ik dat ongedaan maken?
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 oktober 2016, 13:26

Als u na het uitchecken bij een paaltje opnieuw uw kaart voor de lezer houdt, dan zult u weer worden ingecheckt. Omdat er minder dan 35 minuten zijn verstreken sinds het uitchecken, wordt dit als een overstap gezien, wat van belang is voor de uiteindelijke prijs van de reis als u daarna nog verder reist.

In uw geval hebt u nu ingecheckt zonder te reizen. Dat kunt u op het station zelf nog ongedaan maken door meteen weer uit te checken. Dat kan bij hetzelfde paaltje na 100 seconden of eerder als iemand anders het inmiddels gebruikt, of meteen bij een ander paaltje. Bent u niet meer op het station, dan kunt u het instaptarief dat bij het voor de tweede keer inchecken is afgeschreven terugvragen via de klantenservice.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Als u na het uitchecken bij een paaltje opnieuw uw kaart voor de lezer houdt, dan zult u weer worden ingecheckt. Omdat er minder dan 35 minuten zijn verstreken sinds het uitchecken, wordt dit als een overstap gezien, wat van belang is voor de uiteindelijke prijs van de reis als u daarna nog verder reist.

In uw geval hebt u nu ingecheckt zonder te reizen. Dat kunt u op het station zelf nog ongedaan maken door meteen weer uit te checken. Dat kan bij hetzelfde paaltje na 100 seconden of eerder als iemand anders het inmiddels gebruikt, of meteen bij een ander paaltje. Bent u niet meer op het station, dan kunt u het instaptarief dat bij het voor de tweede keer inchecken is afgeschreven terugvragen via de klantenservice.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.

Reageer