beantwoord

Hoe kan ik een vervoerbewijs aanschaffen?

• 18 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 342 Bekeken

Hallo,
ik heb alleen een credit card zonder pin/CHIP omdat ik in het buitenland woon. Daarbij zit ik nu in Emmen en probeer ik van alles te doen om een kaartje te kopen. De klantenservice heb ik na 10 minuten opgehangen omdat die te druk was en ik heb ook geen printer..... We werken tegenwoordig toch electronisch?
Dus e-ticket kan ik niet kopen omdat ik geen Nederlandse rekening heb; als ik het had kunnen kopen dan had ik het niet kunner printen en er zit niemand op het station die me kan helpen. Wat moet ik nou?

Heb ik nog het geluk dat ik Nederlands spreek maar voor echte buitenlanders wordt het er niet makkelijker op. Beetje belachelijk wel.

Of heb ik misschien een mogelijkheid over het hoofd gezien?
icon

Beste antwoord door Inge NS 18 augustus 2014, 16:08

Welkom op het forum dustdevyl!

Op het Arriva station Emmen is het mogelijk om met credit card te betalen. Hiervoor is inderdaad wel een pincode vereist. Bij sommige kaartautomaten is het ook mogelijk om met muntgeld te betalen. Of dat op station Emmen het geval is, kan ik niet voor je nagaan. Je zou dan even langs het station moeten gaan.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
In Emmen kun je met je creditcard betalen maar je hebt wel een viercijferige pincode nodig. Je kaart hier wel een belangrijk probleem aan want als het zo zou zijn dat niet in elk buitenland een viercijferige pincode wordt verstrekt, dan is het beschikbaar stellen van de mogelijkheid van betalen met creditcard niet goed geïmplementeerd en onbruikbaar voor veel niet-Nederlanders. Het zou lastig zijn.
Als het niet kan, is dat inderdaad belachelijk.

Het lijkt me iets voor een NS-medewerker dit even uit te zoeken.
Ook in de meeste 'buitenlanden' worden creditcards met pincode verstrekt. In de meeste landen kun je, als je die nog niet hebt, gewoon een pincode voor je creditcard aanvragen. Veel mensen doen dat voordat ze naar Europa reizen.
ik zeg toch dat ik geen kaart heb met pincode? En dat is dus het geval met aardig wat mensen die uit Noord Amerika komen neem ik aan. Al mijn kaarten hebben geen chip en geen pin.
En ik woon zelf in Zuid Afrika en daar heb je 5 cijferige pincodes dus 4 cijfers is niet automatisch het geval.....
Ik ga wel een wildvreemde vragen om het voor me te doen en dan geef ik wel contant geld. Niet de meest klantvriendelijke manier van kaartjes kopen.

Op het Arriva station Emmen is het mogelijk om met credit card te betalen. Hiervoor is inderdaad wel een pincode vereist. Bij sommige kaartautomaten is het ook mogelijk om met muntgeld te betalen. Of dat op station Emmen het geval is, kan ik niet voor je nagaan. Je zou dan even langs het station moeten gaan.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Hoe kan je dan betalen met een creditcard met een pincode van 5 cijfers ??

Niet goed geimplementeerd ?

Reageer