Hoe kom ik in Woerden door de poortjes als ik niet kan in od uitchecken?

• 22 september 2014
  • 8 reacties
  • 351 Bekeken

Ik heb een 1e klas jaartrajectkaart van Leiden naar Haarlem; voor andere trajecten koop ik een apart kaartje met korting en meestal tweede klas. Nu moet ik binnenkort naar Woerden, maar ik vrees dat ik met de auto moet, want volgens mij lukt het daarmee niet de poortjes te passeren of ik moet 2x betalen (zonder korting en 1e klas).

8 reacties

Als ik het goed begrijp hebt u nog een "oude" jaartrajectkaart en bedoelt u met een kaartje een losse reis die u laadt op uw trajectkaart. Is die interpretatie correct?
Met uw trajectkaart kunt u alle poortjes in Nederland openmaken. Dat kost u geen geld, want met een trajectkaart is het niet mogelijk om te reizen op saldo (vandaar het complexe gedoe van het laden van reizen op uw kaart).
Uw interpretatie is correct. Maar ik heb er wel eens mee in en uitgecheckt en toen is het bedrag (zonder korting en eerste klas) volgens mij afgeschreven.
Reputatie 4
Badge
In en uitchecken bij de trein kan toch echt niet met een jaartrajectkaart, die werkt immers als sleutel voor poortjes zonder dat er saldo wordt ingehouden of dat er achteraf een incasso plaatsvindt.
Ik heb een 1e klas jaartrajectkaart van Leiden naar Haarlem; voor andere trajecten koop ik een apart kaartje met korting en meestal tweede klas. Nu moet ik binnenkort naar Woerden, maar ik vrees dat ik met de auto moet, want volgens mij lukt het daarmee niet de poortjes te passeren of ik moet 2x betalen (zonder korting en 1e klas).

Beste rensdeforens,

Zoals hieronder al gezegd wordt kan je gewoon met je trajectkaart door de poortjes. Er wordt dan geen saldo afgeschreven.
Vriendelijke groet, Robby
Wellicht kunt u nog online nagaan (in uw transactieoverzicht bij de NS of ov-chipkaart.nl) of bij een kaartautomaat wat er precies is gebeurd op het moment dat er volgens u toch geld is afgeschreven van de kaart?
Dit zou namelijk, bij de NS, niet mogelijk moeten zijn.
Bedankt. Ik zal het proberen na te kijken in mijn transactieoverzicht. Geldt dan dan ook voor de gewone in- en uitcheckpunten?
Reputatie 4
Badge
Ja ook paaltjes checken niet in wanneer je een oude trajectkaart ervoor houdt.
Badge +3
Er staat wel op het paaltje dat je incheckt, maar er wordt geen saldo afgeschreven.

Reageer