beantwoord

Hoe kom je met je fiets beneden op Amsterdam Centraal na je uit de trein stapt?

• 20 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 1518 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Als je de trein uit stapt op Amsterdam Centraal moet je eerst nog naar beneden voor je het station kunt verlaten. Ik wil mijn fiets meenemen, maar wil niet vast staan op het perron haha
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 20 oktober 2014, 22:35

Je kunt met je fiets met de lift naar beneden.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge

Zolang je niet op spoor 1/2 aankomt. Daar is weliswaar een lift (aan de oostzijde), maar die is wel verdraaid krap, zeker als je wat bagage bij je hebt. Zeg ik uit meerjarige eigen ervaring.
Volgens mij zitten er ook goten langs de trappen, waar je met je fietswiel doorheen kunt. Als het niet lukt, kun je altijd iemand van NS, of een andere omstander, vragen om je te helpen.
Of de fiets bij de middenstang vastpakken en optillen en rustig de trap aflopen.
Reputatie 3
Badge
Als we dan toch bezig zijn met tips: met een beetje handig- en voorzichtigheid kan het desnoods ook met de roltrap. Voorwiel van de fiets op de roltrap, niet in je remmen knijpen maar gelijk stuur dwars zodat hij niet naar voren kan rijden, fiets gewoon met de roltrap mee laten gaan, achterwiel komt op een eigen treetje. Fiets tegenhouden, als je bijna beneden bent voorwiel weer recht en van de roltrap afrijden.

Ik doe het zelf al jaren zo, met en zonder bagage. Maar het is wel op eigen risico, want zeker met een bepakte fiets vergt het wat handigheid, en met een omgevallen fiets op de roltrap is geen goed idee.

Eventueel kun je ook aan een medereiziger vragen om de achterkant van je fiets vast te houden terwijl jij het stuur vasthoudt op de roltrap.
NS zorgt voor roltrappen en medereizigers, dus aan alles is gedacht. . .
Reputatie 3
Badge
Volgens mij zitten er ook goten langs de trappen, waar je met je fietswiel doorheen kunt. Als het niet lukt, kun je altijd iemand van NS, of een andere omstander, vragen om je te helpen.

Voor zover er goten liggen, zijn die vaak zodanig aangebracht dat je er in ieder geval met een bepakte fiets nauwelijks doorheen kunt (te dicht op de wand).
Beste loisla, ik zie dat je inmiddels meerdere tips hebt ontvangen. Dat gaat vast goedkomen. Alvast een fijne NS reis gewenst en ik heb je topic verplaatst naar 'op het station'.

Reageer