beantwoord

Hoe krijg ik geld terug bij omreizen ivm storing?

• 25 juli 2016
  • 7 reacties
  • 652 Bekeken

Ik heb een TrajectVrij Venlo-Eindhoven. Op 24-6-2016 reden er geen treinen (en ook geen vervangende bussen) dus moest ik omreizen via Roermond. Dit is met Veolia, dus extra kosten, plus het NS-traject Roermond-Eindhoven is ook in rekening gebracht.

Bij GTBV op MijnNS is nergens een opmerkingenveld om zoiets in te vullen.

Hoe krijg ik de extra kosten voor Veolia (5,03euro), het NStraject Roermond-Eindhoven (8,70euro) en de vergoeding wegens vertraging terug?!?
icon

Beste antwoord door Loes 25 juli 2016, 09:24

Als er een officieel omreisadvies gold, had u alleen bij NS in Venlo moeten inchecken en weer uitchecken in Eindhoven. Als het officieel wordt aangegeven is deze afspraak gemaakt tussen Veolia en NS. Nu rest alleen de optie om het via de klantenservice op te lossen of via een moderator. Snelst is belldn met 030-7515155 of Twitter NS_online.
Bekijk origineel

7 reacties

Als er een officieel omreisadvies gold, had u alleen bij NS in Venlo moeten inchecken en weer uitchecken in Eindhoven. Als het officieel wordt aangegeven is deze afspraak gemaakt tussen Veolia en NS. Nu rest alleen de optie om het via de klantenservice op te lossen of via een moderator. Snelst is belldn met 030-7515155 of Twitter NS_online.
Hallo rickns, welkom op het Serviceforum.
Vervelend dat je hierdoor extra kosten hebt moeten maken. Wat Loes aangeeft klopt inderdaad. Als je contact opneemt met onze klantenservice dan wordt de situatie bekeken en zullen de extra kosten die in rekening zijn gebracht worden vergoed. Je kunt dit doen via de kanalen die Loes aangeeft of via onze chat.
Bedankt Loes voor je reactie,

Maar....
Vorige keer had ik inderdaad gedaan wat jij zei. Maar toen moest ik praten-als-Brugman bij de Veolia conducteur om niet op de bon te worden geslingerd wegens zwart rijden.

En als de NS conducteur zegt dat ik via Roermond moet reizen hoe weet ik dan dat dit een 'officieel omreisadvies' is?

Heb inmiddels de klantenservice gebeld. Vriendelijk geholpen. Maar alles wat niet standaard is moet met een papieren formulier en kan niet via MijnNS gedeclareerd worden. Dus ga ik maar bonnetjes verzamelen, uitprinten en opsturen.... Ik ben benieuwd of ik ooit mijn geld terug zie.
Reputatie 4
Er zijn geen afspraken tussen Veolia en NS omdat Veolia weigert dergelijke afspraken te maken omdat hun treinen te klein zijn om iedereen te kunnen laten omreizen want dan kunnen de eigen reizigers van Veolia in Swalmen, Reuver en Tegelen niet meer mee.

Conducteurs en perronpersoneel dat mensen adviseert om om te reizen zonder er bij te vertellen dat ze daarvoor wel een geldig kaartje voor Veolia moeten hebben brengen de reizigers onnodig in de problemen. Het wordt tijd dat NS het personeel nu eindelijk eens wat beter instrueert aangezien dit probleem keer op keer terugkomt.
@Rick Ik heb je username aangepast omdat de toevoeging "ns" alleen is toegestaan voor moderators op dit forum

Spijtig om te lezen dat er geen directe oplossing was. Wellicht kan ik er nog even een blik op werpen. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen met alle gegevens.

EDIT: Ik heb geen privébericht meer ontvangen
Klaas Jan, Inmiddels heb ik een prive bericht naar je gestuurd, Ik hoop dat mijn GTBV wordt opgelost.

Los daarvan zou het fijn zijn om van een ns-moderater op dit forum te horen hoe het nu werkelijk zit. Zijn er nu wel of geen afspraken met Veolia om NS-reizigers te vervoeren? En geldt dit voor heel Nederland of alleen op bepaalde trajecten?

En zo ja, is er ergens een document/bewijs dat ik aan een Veolia conducteur kan tonen? En moet ik dan inderdaad NIET inchecken bij Veolia? En hoe weet ik dat er een 'officieel' omreis advies is?

En zo nee, moet ik dan dus wel inchechen bij Veolia. En waarom zegt Miriam NS dan "Wat Loes aangeeft klopt inderdaad.". En hoe krijg ik dan het makkelijkst mijn geld terug?
Er zijn geen afspraken met Veolia. Je dient altijd in- en uit te checken, tenzij wij nadrukkelijk aangeven dat dit niet hoeft. Dat zal echter zelden voorkomen. Ik ga je privébericht spoedig in behandeling nemen.

Reageer