beantwoord

Hoe met cash kaartje kopen voor 6uur.

• 1 June 2015
  • 3 reacties
  • 300 Bekeken

Goede morgen. Heb een vraagje heb net de trein van 5.54 op Den Haag cs richting Utrecht moeten missen omdat alleen maar cash geld bij mij heb en het loket is pas om 6uur open. Ben naar kiosk geweest om te wisselen maar helaas. Toen naar ns handhaving gelopen of zij kunnen wisselen of idee hebben. Ze hebben mij verteld dat dat de conducteur van de trein een nota kunnen maken in bijzondere gevallen. Dus ik naar de trein komt de man pas om 5.54 aan zetten. Ik het snel uitgelegd en de meneer vertelt mij met een sacherijnig toon dat hij niks kan betekenen en dat ik dan in stap op eigen risico waarop ik dan een boete zal krijgen van 35 euro. Ben dus maar weer uitgestapt en gewacht dat het loket open ging om een kaartje te kopen. Door dit gedoe ben ik dus veel te laat voor een hele belangrijke afspraak. Alleen maar omdat die conducteur geen zin heeft om die nota te verantwoorden boven bij station Den Haag. Zijn hier geen oplossingen voor? En wat anders jullie willen graag dat de agressie verdwijnt in de trein. Nou zou ik maar eens beginnen bij jullie personeel.
icon

Beste antwoord door Loes 1 June 2015, 10:45

Hoi jayjay,

Ik vind het persoonlijk heel vervelend te lezen dat u verkeerd geinformeerd bent. Een HC mag volgens de wet geen nota schrijven om een vervoersbewijs uit te schrijven. Het gebeurd wel eens, maar het mag niet. Dat collega's vertellen dat een HC dat kan uitschrijven is zeer kwalijk te noemen.

De HC had u verdee kunnen en moeten helpen door u een UVB aan te bieden met de aantekening vooraf gemeld en het probleem aan te geven. Dennis geeft het ook al aan, veel stations hebben geen loket meer en speelt dit dagelijks helaas.

Een nota mogen wij pas scgrijven als een reiziger aan de noodrem heeft getrokken, de trein vervuild heeft door bv met stift of iets in de trein gemold heeft.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Je hebt geen OV-chipkaart met voldoende saldo en je kan/wil niet met betaalpas betalen, je hebt je niet voorbereid op de reis naar een heel belangrijke afspraak. Dan kost de reis inderdaad € 35 extra.

Voor de volgende keer: als je graag met contant geld een kaartje wil kopen dan kan dat wel, zorg dat je genoeg munten bij je hebt. Dat geldt ook overdag, de meeste stations hebben geen loket.
Hoi jayjay,

Ik vind het persoonlijk heel vervelend te lezen dat u verkeerd geinformeerd bent. Een HC mag volgens de wet geen nota schrijven om een vervoersbewijs uit te schrijven. Het gebeurd wel eens, maar het mag niet. Dat collega's vertellen dat een HC dat kan uitschrijven is zeer kwalijk te noemen.
De HC had u verdee kunnen en moeten helpen door u een UVB aan te bieden met de aantekening vooraf gemeld en het probleem aan te geven. Dennis geeft het ook al aan, veel stations hebben geen loket meer en speelt dit dagelijks helaas.

Een nota mogen wij pas scgrijven als een reiziger aan de noodrem heeft getrokken, de trein vervuild heeft door bv met stift of iets in de trein gemold heeft.
Nog een tip: Je kan thuis altijd een eticket aanschaffen en uitprinten. Meer informatie: https://www.ns.nl/producten/producten/p/e-ticket

Reageer