Hoe moet het dadelijk met het uitzwaaien op stations voor mensen die niet veel geld hebben?

• 6 juli 2014
  • 7 reacties
  • 1158 Bekeken

Ik vind het persoonlijk absurd dat je nu verplicht word ov kaart te kopen als je alleen al iemand wil uit zwaaien.
en dan ook nog het papieren kaartje dat verdwijnt.
houden ze geen rekening meer met de mensen die op hun geld moeten letten.
als je iemand wil uit zwaaien op station ben je minimaal al paar euro kwijt voor het aanschaffen van ov chipkaart.
en dan moet je ook 20 euro op je kaart hebben staan om die persoon uit te zwaaien anders kom je niet eens het station op.
weet je hoveel mensen er juist nu in nederland zijn die die 20 euro niet kunnen missen maar straks wel graag hun geliefde willen uitzwaaien.
egt een on menselijk iets dat ze dit doen.
ook vind ik het stom dat je minimaal 20 euro moet betalen om bijvoorbeeld een rit van 12 euro te rijzen.
wat als ik nou net 12 euro heb en niet die andere 8 euro...
dan mag ik al niet meer rijzen terwijl ik technisch gezien geld voor de rijs heb.
en dan nog ga ik me enorm zorgen maken over de spitsen in station.
de ov kaarten hebben nog steeds heel veel fout meldingen mensen die dus terug moeten lopen en de boel weer ophouden in de drukte.
of niet horen dat jou paaltje was dat fout maakte en in de trein achter komen.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2
niet horen dat jou paaltje was dat fout maakte en in de trein achter komen.
Het is verstandig altijd goed op het schermpje te kijken.
Reputatie 4
Badge
Dubbel.
Reputatie 4
Badge
Sorry, gebruikte tot 2x toe de plaats knop in plaats van de opslaan knop. Erg dom van mij. 😳
Reputatie 4
Badge
Op het vliegveld kunt u ook niet meelopen met uw geliefde voorbij de douane om hem vanuit de slurf uit te zwaaien terwijl het vliegtuig weg taxiet. Daarnaast moet u strikt genomen op dit moment ook al afscheid nemen van uw geliefde voordat u het bordje passeert waarop staat dat je niet verder mag zonder geldig vervoerbewijs. De OV-chipkaart brengt hier juist verbetering in door gratis* een uur verblijfstijd toe te staan op het station en dit is dus nog beter dan moeten betalen voor het perronkaartje uit de eerste helft van de vorige eeuw.

*Gratis als in terugstorting borg. De aanschaf van de kaart, administratieve kosten bij terugboeken saldo en de misgelopen rente (à 11 euro per 5 jaar) tel ik niet mee.
Beste majacobs219,

Goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum. Als je geen NS-abonnement hebt, klopt het dat je saldo minimaal 20 euro moet zijn om met de trein te kunnen reizen. Als je een abonnement hebt, is het minimum saldo 10 euro. Alléén op stations waar poortjes aanwezig zijn (en dit zijn er momenteel 4, klik hier voor meer info), moet je inchecken om iemand uit te zwaaien. Als je binnen 60 minuten weer uitcheckt, krijg je je volledige saldo ("borg") weer teruggestort. Klik hier voor uitleg daarover. Ik heb je titel aangepast en je topic verplaatst naar "Op het station", zodat het beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan
Beste majacobs219,

Goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum. Als je geen NS-abonnement hebt, klopt het dat je saldo minimaal 20 euro moet zijn om met de trein te kunnen reizen. Als je een abonnement hebt, is het minimum saldo 10 euro. Alléén op stations waar poortjes aanwezig zijn (en dit zijn er momenteel 4, klik hier voor meer info), moet je inchecken om iemand uit te zwaaien. Als je binnen 60 minuten weer uitcheckt, krijg je je volledige saldo ("borg") weer teruggestort. Klik hier voor uitleg daarover. Ik heb je titel aangepast en je topic verplaatst naar "Op het station", zodat het beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan

Je krijgt het wel terug op de kaart maar je kan het niet uitgeven. Mensen die weinig geld hebben (en dat zijn er miljoenen tegenwoordig) kunnen dat vaak niet missen.

Je kan dan beter een gratis passagekaartje afhalen bij de automaat (KAN DAT AL ?)
En is dat gratis, blijft dat gratis ?
@ jgerssen, Hertog, macca728: Het klopt dat dit geen gepaste opmerking was van Gert-Jan G, daarom heb ik dat gedeelte verwijderd en een privébericht gestuurd. De huisregels (klik hier) schrijven voor dat we geen berichten plaatsen die respectloos zijn naar andere gebruikers. Aansluitend hierop heb ik ook de reacties verwijderd die inhaken op die opmerking.

Vanaf hier dus graag weer on-topic reageren. 🙂

Reageer