beantwoord

Hoe moet ik de poortjes paseren?

• 21 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 274 Bekeken

Ik heb een vrijkaart voor de Benelux. Hoe moet ik de poortjes paseren?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 21 oktober 2014, 22:27

Als er geen barcode op staat waarmee sommige poortjes geopend kunnen worden, dan wordt u tijdens of direct na uw reis een passagekaartje uitgereikt waarmee u sommige poortjes (minstens 1 per rij, meestal de brede rolstoeldoorgang) kunt passeren.
Bekijk origineel

3 reacties

Als er geen barcode op staat waarmee sommige poortjes geopend kunnen worden, dan wordt u tijdens of direct na uw reis een passagekaartje uitgereikt waarmee u sommige poortjes (minstens 1 per rij, meestal de brede rolstoeldoorgang) kunt passeren.
Reputatie 5
Badge
Dit lijkt niet altijd te gebeuren. Recentelijk kwam ik een man tegen met een Eurostar-ticket met een dergelijke QR-lijkende code erop, die hij in kon scannen bij de brede rolstoelingang. Echter de foutmelding: "Eurostart ticket" werd getoond, en de poorten bleven dicht.

Maar goed, als je eruit wilt, dan kan je via het zuiltje de NS servicecentrale bellen die het poortje op afstand voor je open kunnen doen. Ook kan je (hoewel het formeel niet toegestaan is) achter iemand aanlopen.
Badge
Op de stations waar de poortjes 100% in werking zijn, worden sleutelkaarten uitgereikt aan reizigers die niet over een geschikt vervoerbewijs beschikken om mee uit te checken. Lukt dit niet, dan zou je wat Aar zegt de NS servicecentrale kunnen bellen. Maar de bedoeling is dat je een sleutelkaart uitgereikt krijgt. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'. Groet, Leny

Reageer