Hallo,
is er een bepaalde manier om te kunnen achterhalen waar de 1e klas ongeveer uitkomt bij het perron? In de NS app staat wel het materieel waarmee gereden wordt inclusief de indeling alleen zijn de getallen amper te lezen.
Hallo,
is er een bepaalde manier om te kunnen achterhalen waar de 1e klas ongeveer uitkomt bij het perron? In de NS app staat wel het materieel waarmee gereden wordt inclusief de indeling alleen zijn de getallen amper te lezen.
Makkelijkst is het weten waar de eerste klas zit bij verschillend materieel. Bij alle Sprinters zit hij in de kopbakken (dus de uiteinden van het treinstel), bij IC materieel doorgaans in het midden sowieso maar DDZ is daar weer een uitzondering want daar zit hij alleen bij zesjes ook in het midden. In viertjes (en zesjes) zit hij daaarnaast in de kopbak en het tweede rijtuig vanaf de andere kant, daar hangt het er vanaf of het motorrijtuig voorop zit of niet. Bij stations in een bocht is vaak wel vooraf aan de extra blauwe streep te zien waar de eerste klas zit.
Er is toch wel eens mee geëxperimenteerd om dit op de borden op het perron aan te geven (gearceerd)? Volgens mij bij Sprinters vanaf Utrecht Centraal richting Breukelen-Amsterdam-Uitgeest. Dat was geen succes?
Bij de nieuwste Sprinters wil ook nog wel eens een kopbak/uiteinde 2e klas zijn, dus dan wordt het gokken of het de ‘voorkant’ of ‘achterkant’is.
Daarnaast kun je in de NS App ook de samenstelling van de trein zien (links is de voorkant van de trein?) - als je goed kijkt zie je daar ook de 1e klas strepen weergegeven.
De ICD richting Brussel heeft deze functionaliteit
En naast de SNG en de DDZ zitten alle eerste klas plekken op dezelfde plaats, dus ik zou niet weten waarom dit geen success zou zijn.
Er is toch wel eens mee geëxperimenteerd om dit op de borden op het perron aan te geven (gearceerd)? Volgens mij bij Sprinters vanaf Utrecht Centraal richting Breukelen-Amsterdam-Uitgeest. Dat was geen succes?
Klopt inderdaad, maar is stilletjes weer verdwenen.
Bij de nieuwste Sprinters wil ook nog wel eens een kopbak/uiteinde 2e klas zijn, dus dan wordt het gokken of het de ‘voorkant’ of ‘achterkant’is.
Dat is bij de drietjes zo inderdaad, die hebben maar één sectie eerste klas.
Daarnaast kun je in de NS App ook de samenstelling van de trein zien (links is de voorkant van de trein?) - als je goed kijkt zie je daar ook de 1e klas strepen weergegeven.
Maar wordt die ook geüpdatet als de trein andersom staat?
De ICD richting Brussel heeft deze functionaliteit
En naast de SNG en de DDZ zitten alle eerste klas plekken op dezelfde plaats, dus ik zou niet weten waarom dit geen success zou zijn.
Bij ICM-IV kan het de tweede of derde bak zijn afhankelijk van de rijrichting. Of ICNG symmetrisch is weet ik zo even niet.
Die strepen, zijn dat de gele strepen die missen bij 1e klas?
Maar wordt die ook geüpdatet als de trein andersom staat?
Volgens mij niet. Makkelijker lijkt mij om in zo'n geval in het midden te gaan staan, zo lang zijn die drietjes nou ook weer niet.
Die strepen, zijn dat de gele strepen die missen bij 1e klas?
Nee er loopt (in ieder geval op veel types) een extra blauwe streep over de eerste klasse.
Waarvoor is toch die blauwe streep? | De Leukste Treinquiz van Nederland
https://www.youtube.com/watch?v=wtKAkHI2PU4
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.