beantwoord

Hoeveel vertraging buitendienststelling Harderwijk - Geen treinen

Via www.StationHarderwijk.nl ontvingen wij de vraag van een forens die straks te maken krijgt met meerdere buitendienststelling.
Want wij moeten in harderwijk rekening houden met een langere reistijd 30 min.- en worden bussen ingezet.

Planning
Donderdag 7 t/m zondag 10 mei
Woensdag 29 juli t/m zondag 2 augustus
Zaterdag 10 en zondag 11 oktober
Zaterdag 19 t/m maandag 21 december

Vraag:
Kunt u garanderen dat de langere reistijd niet meer dan een half uur bedraagt? .
Een ander probleem dat forensen ervaren is de beschikbaarheid van voldoende parkeerplekken bij Station Hardewrijk.
(de vraagsteller is de afgelopen tijd meerdere malen naar Ermelo gereden om de trein te halen)
Hoe gaat u de P&R vergroten.
.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 28 april 2015, 18:24

Ik kan me wel vinden in de reactie van Sumber Alam. Het zal even doorbijten worden. In samenwerking met ProRail bereiden we dit soort projecten altijd grondig voor. We zullen uiteraard van tevoren goed nadenken over het aantal in te zetten bussen. De vertraging kan oplopen tot drie kwartier, hetgeen betekent dat reizigers hun vertrektijd daar ook op kunnen aanpassen. Mocht iemand in de problemen komen gezien zijn of haar abonnement (dal/spitsmoment) dan zullen we daar uiteraard (met de juiste bewijsvoering) coulant mee omgaan.

Bekijk origineel

2 reacties

Dat zal tijd worden. Het huidige station voldoet niet meer aan de eisen. Het is even door de zure appels heen bijten, maar het boekt meer vooruitgang. Los daarvan wordt er op station Weesp ook verbouwd. Dus jullie zijn niet de enige. Ik woon zelf in Amsterdam. Dus ik zit ook met een langdurige periode aanvast door de werkzaamheden. ProRail gaat hier tenslotte over. Dus als u echt meer wilt weten surf naar www.prorail.nl
Ik kan me wel vinden in de reactie van Sumber Alam. Het zal even doorbijten worden. In samenwerking met ProRail bereiden we dit soort projecten altijd grondig voor. We zullen uiteraard van tevoren goed nadenken over het aantal in te zetten bussen. De vertraging kan oplopen tot drie kwartier, hetgeen betekent dat reizigers hun vertrektijd daar ook op kunnen aanpassen. Mocht iemand in de problemen komen gezien zijn of haar abonnement (dal/spitsmoment) dan zullen we daar uiteraard (met de juiste bewijsvoering) coulant mee omgaan.

Reageer