beantwoord

Hoogeveen - Schiphol overstap op hetzelfde perron?

• 15 december 2014
  • 8 reacties
  • 699 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo, Ik ga binnenkort voor de eerste keer in 10 jaar met de trein richting schiphol, vanuit hoogeveen. Als ik online kijk naar de reistijden gaan er om het half uur treinen vanuit hoogeveen richting schiphol. 1 via Zwolle waar je moet overstappen.

1 via Meppel waar staat dat je moet overstappen maar van perron 2 naar perron 2. Betekend dit dat ik gewoon in de trein kan blijven zitten? Of moet ik daadwerkelijk overstappen naar een andere trein op hetzelfde perron?

b.v.d
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 december 2014, 10:33

U moet in Meppel wel in een andere trein stappen, maar u hoeft daarvoor niet van perron te wisselen. De trein waaruit u bent uitgestapt rijdt weg, en de volgende trein op spoor 2 moet u hebben.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
U moet in Meppel wel in een andere trein stappen, maar u hoeft daarvoor niet van perron te wisselen. De trein waaruit u bent uitgestapt rijdt weg, en de volgende trein op spoor 2 moet u hebben.

Top! Hartelijk bedankt!
Vrijwel alle treinen die stoppen in Hoogeveen (alleen aan het begin van de dienstregeling is dit anders), rijden niet verder dan Zwolle. Eenmaal per uur kun je inderdaad overstappen te Meppel op de 'Intercity' van Leeuwarden naar Den Haag CS, die ook te Schiphol stopt. Het is ook altijd mogelijk om in Zwolle over te stappen (daar is meer dan voldoende tijd voor), maar het voordeel van overstappen in Meppel is dat je in Zwolle niet over de hoge trappen hoeft. Let er trouwens wel op dat er in het andere half uur, zoals aangegeven in de Reisplanner, niet in Meppel kan worden overgestapt, omdat de Intercity uit Leeuwarden slechts eenmaal per uur in Meppel stopt.
Reputatie 7
Badge +4
Terecht dat je die steile en hoge trappen noemt. Het is toch idioot dat op het knooppunt van het Noorden met heel veel overstapmogelijkheden geen roltrappen zijn en in een stad als Gouda bijvoorbeeld wel, ook al is daar een intensief treinverkeer. De verbouw in Zwolle is nog zeer recent, en ik hoop maar dat ze deze fout herstellen. Er is een lift maar deze trappen zijn te gek voor woorden. Veel mensen komen hijgend boven.
Reputatie 4
Badge
De verbouw in Zwolle is nog zeer recent, en ik hoop maar dat ze deze fout herstellen. Er is een lift maar deze trappen zijn te gek voor woorden. Veel mensen komen hijgend boven.

De verbouwing in Zwolle is niet 'zeer recent' maar 'in volle gang'. In augustus volgend jaar moet de tunnel klaar zijn en kan de loopbrug weer weg. Je mag nog van geluk spreken dat er tijdelijke liften zijn geplaatst i.p.v. een omreis/omloopadvies voor mensen die de trap niet kunnen gebruiken zoals in Breda of Delft.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is zeker zo. Ik kan niet vinden of er roltrappen komen vanuit de tunnel maar dan is veel van de ellende opgelost. Goed dat je hier op wees. En van geluk spreken dat er liften zijn.... Mensen op leeftijd komen die trap niet op, dus die liften moesten echt wel ingepland worden, ook bij een tijdelijke oplossing. Als dit elders niet is gebeurd, is dat op zijn minst slordig. Dure grap het zo te doen overigens maar het zal wel niet anders kunnen. De verbouw gaf lang veel overlast.
Ik heb laatst tijdens het wachten in Zwolle eens de in aanbouw zijnde tunnel in gegluurd en ik kan je vertellen dat er vanuit de tunnel aan beide zijden een trap naar de perrons komt en dat er naast de trap, in elk geval aan een zijde, een roltrap komt.
Hallo Cepsx! Welkom op het NS serviceforum. Het antwoord van Tochjo is inderdaad juist. Als er staat: van spoor 2 naar spoor 2, dan dien je te wachten op de volgende trein op datzelfde perron.

P.S. ik heb de titel wat aangepast en je topic naar het subforum op het station verplaatst.

Reageer