Hopeloos weer

• 23 juli 2020
  • 13 reacties
  • 314 Bekeken

Station Schothorst ligt eruit. Er was beloofd dat er trein zouden blijven rijden.

Bussen sluiten totaal niet aan op de trein en ben een half uur langer bezig om in Utrecht te komen en dan verder naar Leidsche rijn.

Gaat nergens over allemaal

13 reacties

En wie betaald de 7,20 buskosten per dag. Ik weet dat er in de vakantie niemand reist volgens de NS, maar doe het niet overal tegelijk

En gewoon op vrijdag dezelfde ellende. Dit slaat toch helemaal nergens op. Vanaf Schothorst naar Vathorst en binnen 4 minuten IC terug naar Utrecht. Daarom pak ik de bus. Door deze hopeloze overstap

Badge +3

Er zijn wel meer getroffen trajecten door de werkzaamheden tussen Muiderpoort en Bijlmer, tot 29 juli.

Bus nemen is een keuze, op eigen kosten dan. Er zijn wel intercity's die vanuit Utrecht zelfs door rijden naar Vathorst, juist door die werkzaamheden.

Hoe hopeloos is een 4 minuten overstap dan, op Vathorst? Ken het station niet maar ja, als je met bagage of een kinderwagen of zo via trappen of tunnels of een lift naar een ander perron moet zien te komen is het onhandig.. of zelfs helemaal niet haalbaar.

Per 30 augustus weer normaal. Hoe ziet je ‘normale’ reis er uit?

Reputatie 7
Badge +3

Normaal gesproken zou 4 minuten ruim voldoende moeten zijn voor een overstap, zeker op een klein station als Vathorst. Tussen Schothorst en Vathorst zal de trein ook niet veel vertraging oplopen, lijkt me. De reistijd naar Utrecht is dan zo'n 10 minuten langer.

Badge +3

Mijn vorige reactie nog wat aangevuld.

Voor wie dagelijks zo moet reizen (en structureel de overstap mist) is het natuurlijk klote van de bok, maar goed het is vakantieperiode dus klussen maar door ProRail.

Valt de NS niet te verwijten, die hebben het zelfs voor elkaar gekregen dat je vroeg in de ochtend op Schiphol kunt zijn… na de nodige klachten.

Voor jou @Niekje69 zullen ze geen wijzigingen meer maken, dus na volgende week pas beter/normaal.

Zitten ze nog wel met de mensen die een veel betere verbinding hebben nu! Rechtstreeks van Alkmaar naar Schiphol en door naar R’dam met de ICd of de Brusselaar.. Kan dat niet blijven?

We zetten je melding door… :joy:

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij zijn dit weer andere werkzaamheden. Vanaf komende zondag kun je vanaf Schothorst weer op de normale manier naar Utrecht.

Badge +3

Het heeft allemaal met elkaar te maken, en verschilt inderdaad per datum/dag wat er rijdt of niet (met een boel uitstraling naar andere trajecten)

Meer dan wat er staat op https://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamheden (en wat oudere topics met heel goed puzzelwerk) weet bijna niemand, en voor wie het wel weet kom er maar in!

Voor via Amersfoort C hebben velen tot 29 juli te maken met een overstap die er normaal niet is. Dat is overkomelijk toch?

@Sneltram had het uitgezocht. Het alternatief was geen treinen tussen Leiden en ???

Oh, dat was deze dus, voor een willekeurige dag https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/communicatie-rond-werkzaamheden-breukelen-65786?postid=458719#post458719

Badge +3

Dus @Niekje69 zeg jij even tegen ProRail en NS dat het allemaal hopeloos is, en dat het beter kan of moet? :rofl:

Antwoord zal zijn.. 

NS: Niet ons probleem, wij rijden zoveel als mogelijk!

ProRail: Wij proberen treinen toch te laten rijden tijdens het klussen hier en daar.

Busmaatschappijen: Wij krijgen opdracht om zoveel mogelijk te pendelen tussen X en Y. Dat wij de optimale route niet weten… had NS maar moeten zeggen dan!

Het probleem is die overstap in Vathorst ook. van spoor 3 naar spoor 2. Niet naast elkaar. 

Normaal is het ook met bussen geregeld, maar nu helemaal niks. Ik kan een zeikerd zijn en Prorail kan alles verkeerd doen, maar een pro-actieve NS is deze zomer ver weg.

Laat dan ook geen treinen naar Vathorst rijden. Nu begrijpt niemand er iets van. Werkzaamheden oke, maar een vervangende dienstregeling mag nog wel normaal zijn. Dit is absurd.

En vergeet niet dat in de zomer bussen maar 2x per uur rijden en niet 4x. 

Het is allemaal erg onhandig gedaan, maar wordt ook verder niks mee gedaan.

En als Prorail en de NS het niet eens zijn, wat al heel lang zo is, ondanks vele klachten, wordt er niet overlegd wat wel of niet kan. Jullie vinden elkaar niet aardig, maar toch wordt het geaccepteerd?

Als ik het er met collega's over heb, zeggen we allemaal hetzelfde. Ach is het weer zover

Laat dan ook geen treinen naar Vathorst rijden.

Precies @Niekje69 Dat is de oplossing, helemaal geen treinen meer laten rijden.

Wat een gedoe weer over een mooie overstap, even door een kort tunneltje lopen en je bent op het andere perron. Voor veel reizigers altijd dagelijkse kost, voor jou alleen even tijdens de noodzakelijke werkzaamheden.

Ik heb die overstap 2x gedaan en het is niet ff rustig aan lopen. Trein is er al als je boven komt. Staat ook nergens aangegeven dat mensen naar een ander spoor moeten. Gelukkig is het nu weer bijna goed. Alleen rijden de sprinters nog steeds 12 minuten later naar Utrecht. .13 naar .25 en .43 naar .55. van Schothorst.

Wel verlengd van 29-7 naar 2-8 

Ik heb geen flexibele werktijden. Ik moet zo laat ergens zijn. Te laat is een melding en eerder weg is een half uur eerder weg voor anders 5 minuten te laat komen. 

Voor jullie misschien niks aan de hand. Dit heeft me vooral in het begin aardig wat geld gekost, terwijl ik dal vrij heb, maar niet voor de bus, die ik moest nemen om nog een beetje op tijd te komen.

Ik hoef maar een klein stukje en toch zo ver. geen 15 minuten extra, maar veel meer

Staat ook nergens aangegeven dat mensen naar een ander spoor moeten.

Ik heb geen flexibele werktijden. Ik moet zo laat ergens zijn. Te laat is een melding en eerder weg is een half uur eerder weg voor anders 5 minuten te laat komen. 

Dat reizigers naar een ander spoor moeten is eigenlijk altijd bij een overstap, en staat in de reisplanner aangegeven.

Een van de kenmerken van openbaar vervoer is dat het voor grote groepen reizigers rijdt. Precies rekening houden met de werktijden van een individu @Niekje69 is dus niet mogelijk. Is iets eerder op het werk zijn zo bezwarend, zelf altijd zo'n 20 minuten eerder, juist om onverwachtse gebeurtenissen op te vangen.

Probeer te lezen wat ik aangegeven heb. Vergeet ff dat je NS addicted bent. De meeste geven keurige NS antwoorden en denken dat iedereen net zo is. Jullie weten allemaal dat het iedere zomer weer chaos op het spoor is. Ik ben altijd een kwartier voor aanvang van mijn dienst op het werk, maar met totaal andere vertrektijden op Schothorst. Ineens 12 minuten later 10 dagen lang, moet ik al een half uur eerder weg. 

Ik ben blij dat het eindelijk voorbij is.

Gelukkig begrijpen jullie elkaar. Dat is wel belangrijk, omdat je anders niet dezelfde antwoorden kan geven. Ik denk niet aan mezelf. Ik zie tientallen mensen 10 dagen lang met hun handen in het haar zoeken hoe ze ergens moeten komen.

Ga zo door en jullie komen er ooit wel. Echt, jullie doen het geweldig

Reageer