beantwoord

Hulp verlening geweigerd

• 2 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 372 Bekeken

Waar kan ik een klacht indienen omtrent het gedrag van een medewerkster van de NS service en veiligheid? Als er wordt aangegeven dat ik een medische achtergrond heb en iemand gaspend in zijn schuim ligt te stikken, waarbij ik wordt weg gestuurd en mij wordt verteld dat ik geen moer kan doen. Vervolgens sta ik 6 meter op gepaste afstand te wachten, waarna uw NS medewerkster dreigt om mij een boete te geven als ik niet verdwijn.
icon

Beste antwoord door Loes 2 oktober 2016, 12:34

Een klacht kan u oa via dit forum indienen via een moderator of via de klantenservice. Een moderator vraagt hier om gegevens via een Prive Bericht.

Ik vind het persoonlijk een erg vervelend verhaal om te lezen,maar ik kan er verder niets over zeggen, ik ben er niet bij geweest. Wat misschien wel handig is om te weten is dat alle geüniformeerde collega's vanuit NS (op de machinisten uitgezonderd) allemaal EHBO / BHV-er zijn en dat er altijd gehandeld wordt wat het beste is voor een slachtoffer. In sommige gevallen zijn we juist blij met hulp van andere reizigers, in sommige gevallen is het overbodig als er al voldoende EHBO / BHV-ers aanwezig zijn.

Nogmaals, ik wil niet oordelen en ik hoop dat het goed is gekomen met het slachtoffer en dat u ook uw verhaal kwijt kunt bij een moderator, zodat u uw klacht kunt indienen.
Bekijk origineel

5 reacties

Een klacht kan u oa via dit forum indienen via een moderator of via de klantenservice. Een moderator vraagt hier om gegevens via een Prive Bericht.

Ik vind het persoonlijk een erg vervelend verhaal om te lezen,maar ik kan er verder niets over zeggen, ik ben er niet bij geweest. Wat misschien wel handig is om te weten is dat alle geüniformeerde collega's vanuit NS (op de machinisten uitgezonderd) allemaal EHBO / BHV-er zijn en dat er altijd gehandeld wordt wat het beste is voor een slachtoffer. In sommige gevallen zijn we juist blij met hulp van andere reizigers, in sommige gevallen is het overbodig als er al voldoende EHBO / BHV-ers aanwezig zijn.

Nogmaals, ik wil niet oordelen en ik hoop dat het goed is gekomen met het slachtoffer en dat u ook uw verhaal kwijt kunt bij een moderator, zodat u uw klacht kunt indienen.
Hallo anoniem1993, welkom op het Serviceforum.
Wat een vervelend bericht. Zoals Loes ook aangeeft is het voor ons als buitenstaanders erg lastig hier iets over te zeggen. Wel ontvang ik natuurlijk graag een verdere toelichting over deze situatie via een privébericht zodat we dit verder kunnen onderzoeken. Als je mij zoveel mogelijk gedetailleerde informatie kunt sturen, denk aan locatie, omschrijving van de medewerker(s) en je persoonlijke gegevens (NAW en geboortedatum) dan ga ik in ieder geval je klacht doorzetten.

EDIT: Ik heb een privébericht mogen ontvangen en zal de klacht van anoniem1993 verder afhandelen.
Reputatie 2

Ik vind dat die persoon die hulp wilde verlenen nooit weggestuurd had mogen worden. Het zou zo maar iemand kunnen zijn die medisch geschoold is. En dan dreigen met een boete geven, belachelijk. Er had  ook gevraagd kunnen worden of er een medische achtergrond aanwezig was.

Ook ik heb op station Zwolle al eens onbeschofte ervaring gehad. Lift kapot en hoe kan iemand in rolstoel als ik naar boven komen. Die vrouw zij enkel : je hebt pech, en volgende graag. Dus mijn reis eindigt hier zei ik, wegwezen kwam als antwoord. Ik zei : niet capabel in gebruik portofoon ? Andere reizigers hebben mij toen geholpen. Ik vind dat gedrag discriminatie. Wel heb ik er in de 2e kamer politiek melding van gemaakt. Hier is duidelijk uitlokking van geweld.

Reputatie 5

Blijkbaar hadden de hulpverleners de hulp van topicstarter niet nodig. In dat geval moet je gewoon opzij gaan. Het is geweldig als iemand hulp aanbiedt maar je moet ook wel eens accepteren dat die hulp niet nodig is.

Badge

@Verotel , dit topic is al 3 jaar oud, weinig nut om daar nu nog op te reageren.

Reageer