Skip to main content
Antwoord

IC Direct toeslag Duivendrecht

• May 22, 2025
  • 3 reacties
  • 285 Bekeken

Ik ben heel blij dat de IC Direct langs Duivendrecht komt om zo rechtstreeks vanaf daar naar Rotterdam te kunnen reizen ipv eerst naar Schiphol of Amsterdam Centraal te hoeven. Toch steekt mij iets, als ik vanuit Duivendrecht (bij de kerk) het station betreed via de poortjes met mijn OV chipkaart en de trap op ga sta ik gelijk bij het juiste perron (spoor 4) maar om de IC direct toeslag op mijn kaart te zetten moet ik helemaal naar de hal lopen waar volgens mij de enige paaltjes staan om de toeslag te activeren. Is het niet mogelijk om die paaltjes op wat meer plekken neer te zetten? Nu is er geen enkel voordeel van deze ingang rechtstreeks naar het juiste perron.

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo Amsterdam456 en welkom bij de NS Community,

Bedankt voor de suggestie. Ik zal deze doorzetten. Ik durf niet te zeggen of dit ook mogelijk is. Zoals iMark al aangaf zal dit behoorlijk wat kosten met zich meebrengen.

3 reacties

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 22, 2025

Dat zal technisch best kunnen maar tegen aanzienlijke kosten. 

Het is een goede suggestie maar ik zou niet rekenen op uitvoering. Bij NS is niet eens geld om deze community in stand te houden.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 22, 2025

Hallo Amsterdam456 en welkom bij de NS Community,

Bedankt voor de suggestie. Ik zal deze doorzetten. Ik durf niet te zeggen of dit ook mogelijk is. Zoals iMark al aangaf zal dit behoorlijk wat kosten met zich meebrengen.

• Reisleider**
  • May 23, 2025

Is die ingang nog in verbouwing ? Een paar maanden geleden kon je daar ook niet bij het GVB inchecken, dus misschien komen er zowel GVB poortjes als toeslag paaltjes als de verbouwing gereed is.