beantwoord

Ik ben 2x ingecheckt, heb geen mijn ns, die heb ik net aangevraagd. Nu is er 10 euro afgeschreven!

• 19 april 2014
  • 3 reacties
  • 220 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Mijn persoonlijke ov stond op 17,24 euro. Ik stapte in bij Dronten en uit in Lelystad. Er werd vandaag aan het spoor gewerkt en daardoor moesten we via bussen naar Almere. Het was erg onduidelijk en verwarrend. Ik checkte NIET uit omdat het werd doorgerekend in de bus. Maar een nswerknemer zei tegen mij dat ik moest uitchecken, de bus kwam er toen ook aan. Dus in alle haast heb ik mezelf perongelijk ingecheckt, terwijl ik al ingecheckt was! Hierna heb ik me meteen uitgecheckt. Toen stond er op mijn persoonlijke ov nog maar 7,24 euro. Er had 3 euro afgehaald moeten worden ipv 10!!!
Ik wil mijn geld terug! Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Leny NS 22 april 2014, 16:15

Beste Sanne, welkom op het forum. Heb je al gebeld met onze klantenservice? Wat Hans ook al aangeeft, wij kunnen je ook helpen. Indien je nog niet gebeld hebt met onze klantenservice, zou je mij dan via een privebericht je naw gegevens, je OV-chipkaartnummer en je rekeningnummer willen sturen? Dan help ik je graag verder. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'. Vriendelijke groet, Leny
Bekijk origineel

3 reacties

Het eenvoudigste is om e.e.a. via MijnNS te regelen.
Zodra u dat heeft gerealiseerd en ook uw kaart aan dat account heeft gekoppeld kunt u uw reismutatie terugzien tot max. 18 maanden geleden.
Daarbij zal - normaal gesproken - bij de transacties van vandaag (?) ook de transactie moeten staan waarbij ten onrechte bent ingecheckt en niet uitgecheckt. daarbij zal in het rood een opmerking staan dat er niet uitgecheckt is en er ook een link bij staan naar een webpagina waar u het ten onrechte afgeschreven bedrag terug kunt vragen.

Een andere mogelijkheid is om vanaf dinsdag contact op te nemen met de Klantenservice .

En de derde mogelijkheid is om af te wachten of een moderator op dit forum hier contact met u opneemt om het voor u te regelen. Ook deze moderators zijn pas weer vanaf a.s. dinsdag aanwezig.

Overigens is het bij vervangend busvervoer altijd zo dat u niet tussentijds hoeft in- en uit te checken.
Net als bij de trein checkt u in op het station van vertrek en uit op het station van uw bestemming (aannemende dat u uitsluitend met NS reist).
Een NS bus als vervangend vervoer kunt u in dat geval gewoon zien als een "trein" waarop u in dat geval extra overstapt. Uw incheck op uw oorspronkelijke vertrekstation blijft daarbij gewoon geldig.
In uw geval had u dus gewoon in Dronten moeten inchecken en in Almere pas weer uitchecken. Helaas heeft de NS medewerker ter plaatste u onjuist geinformeerd.

Vr,gr,
Hans
Dit is de goeie link naar de Klantenservice , die Hans u gaf.

Succes met het terugvragen.
Badge
Beste Sanne, welkom op het forum. Heb je al gebeld met onze klantenservice? Wat Hans ook al aangeeft, wij kunnen je ook helpen. Indien je nog niet gebeld hebt met onze klantenservice, zou je mij dan via een privebericht je naw gegevens, je OV-chipkaartnummer en je rekeningnummer willen sturen? Dan help ik je graag verder. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'. Vriendelijke groet, Leny

Reageer