beantwoord

ik check per ongeluk uit, kan ik zonder extra kosten weer inchecken en verder reizen zonder extra ko

• 28 september 2014
  • 4 reacties
  • 217 Bekeken

Ik heb 11 euro extra voor de reis haarlem-maastricht moeten betalen toen ik in den bosch uitstapte en bossche bollen ging halen.
icon

Beste antwoord door IskOV 28 september 2014, 22:24

Dat kan kloppen. Als er meer dan 35 minuten zat tussen het uitchecken en het opnieuw inchecken, wordt uw reis opgesplitst in twee aparte delen:
Haarlem-Den Bosch € 17,20
Den Bosch-Maastricht € 19,50
Totaal € 36,70

Een enkeltje Haarlem-Maastricht in één keer kost nooit meer dan het maximale tarief voor één enkele reis, € 25,20.

Scheelt dus inderdaad ruim 11 euro.

Oplossing: e-ticket kopen. Daarmee mag je wel je reis onderbreken. Maar daar heeft u nu niets meer aan. . .
Bekijk origineel

4 reacties

Dat hangt af van het tijdstip van uit- en weer inchecken. Als hier minder dan 35 minuten tussen zit, wordt in principe de totale reis als 1 reis beschouwd en wordt u dus niet geconfronteerd met extra kosten. Wanneer u echter in de daluren bent ingecheckt, uitcheckt en vervolgens in de piekuren weer incheckt, dan berekent de NS wel twee verschillende reizen waarbij de tweede reis tegen het hoge tarief is.
Aangezien station Den Bosch niet over poortjes beschikt is de goedkoopste optie vooralsnog om niet uit te checken wanneer u even langs De Groot wil.
Reputatie 3
Badge
Dat kan kloppen. Als er meer dan 35 minuten zat tussen het uitchecken en het opnieuw inchecken, wordt uw reis opgesplitst in twee aparte delen:
Haarlem-Den Bosch € 17,20
Den Bosch-Maastricht € 19,50
Totaal € 36,70

Een enkeltje Haarlem-Maastricht in één keer kost nooit meer dan het maximale tarief voor één enkele reis, € 25,20.

Scheelt dus inderdaad ruim 11 euro.

Oplossing: e-ticket kopen. Daarmee mag je wel je reis onderbreken. Maar daar heeft u nu niets meer aan. . .
Reputatie 3
Badge
Wanneer u echter in de daluren bent ingecheckt, uitcheckt en vervolgens in de piekuren weer incheckt, dan berekent de NS wel twee verschillende reizen waarbij de tweede reis tegen het hoge tarief is.

U heeft gelijk, maar dat lijkt hier niet aan de orde te zijn. In dat geval zou er namelijk € 10,30 voor Hlm-Ht gerekend worden (enkele reis met korting), en € 19,50 voor Ht-Mt (enkeltje vol tarief) samen € 30,40. Als de vraagstelster daadwerkelijk recht zou hebben gehad op korting, zou dat (bij inchecken in Daluren en reizen zonder onderbreking) € 15,50 voor het hele traject zijn. Dat scheelt dus nog meer dan 11 euro, en is in ieder geval duurder dan een e-ticket of eenmalig kaartje vol tarief. . .

In dat geval is (zolang station Den Bosch nog niet gebarricadeerd is met poortjes) niet uitchecken inderdaad de beste oplossing, zij het strikt genomen niet legaal. . .
Ik heb 11 euro extra voor de reis haarlem-maastricht moeten betalen toen ik in den bosch uitstapte en bossche bollen ging halen.

Beste henny.willems,

theofiel en IskOV geven je al antwoord. Het onderbreken van een reis mag max 35 minuten duren, na die tijd wordt de reis opgesplitst.
Vriendelijke groet, Robby

Reageer